Gå til innhold

Forbanna menskopp....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nå brukt Organicup i snart 2 mensperioder. Jeg blør gjennom hele dagen, hver dag og jeg har lyst til å kaste hele dritten ut vindu... Jeg har googla og lest tips i mange timer - jeg har testa ut alt av tips og triks. Men jeg vil få det til!!!!! Er 37, men ikke født barn. (Har derfor den minste koppen, som var anbefalt. Men problemet er ikke at koppen blir full heller...) Nå blir jeg snart gal, så håper noen har vært gjennom det samme, som har vært nær å gi opp- men som har finni ut hvordan det altså gjøres....

Hjelp mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha den største størrelsenom du er over 30 ELLER har født såvidt jeg har lest i hvert fall.

Du skriver ikke hva som er problemet? 

• Liker 2
Skrevet

Er rett og slett måten den sitter inni som gjør at det ikke skal lekke, så tror kanskje du må få den lengre opp og dra litt ned for å skape det vakumet som gjør den tett.

Anonymkode: 23c95...bce

Skrevet

Du må prøve en større størelse :) 

Anonymkode: 6994e...ebe

Skrevet

Når man kjøper Organicup er det 2 str: en for født barn og en for ikke født barn. Jeg har prøvd rimelig mange ganger å skyve den langt opp, for så å dra den ned til jeg kjenner motstand og forhåpentligvis vakuum... Da er den også rund i bunnen og virker «foldet ut» og som det skal. Men den lekker som bare f....

Skrevet

Du må passe på at livmorstappen havner inni koppen på en måte, gjør den det så skal det i utgangspunktet ikke lekke! Jeg bruker menskoppen fra menskopp.no og den funker gull for meg, men det er først nå denne runden (tredje) med bruk at jeg har unngått lekkasje. Og jeg må rett og slett føre en finger opp langs koppen og sjekke at tappen har havnet oppi koppen!

19 minutter siden, Joppeline skrev:

Du skal ha den største størrelsenom du er over 30 ELLER har født såvidt jeg har lest i hvert fall.

Du skriver ikke hva som er problemet? 

Gjelder det bare organicup? Jeg er over 30 men har ikke født, likevel bruker jeg normal størrelse fra menskopp uten problem. Men jeg ser at menskopp og organicup ikke har helt samme størrelser på normal og stor da.

Anonymkode: 3bcd6...897

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må passe på at livmorstappen havner inni koppen på en måte, gjør den det så skal det i utgangspunktet ikke lekke! Jeg bruker menskoppen fra menskopp.no og den funker gull for meg, men det er først nå denne runden (tredje) med bruk at jeg har unngått lekkasje. Og jeg må rett og slett føre en finger opp langs koppen og sjekke at tappen har havnet oppi koppen!

---

Ja, samme her! Jeg bruker Meluna-kopp. De få gangene jeg har hatt lekkasje så har koppen havnet litt på siden/oppsiden av tappen. Man må kjenne rundt slik du sier og passe på at koppen er langt nok ned med tappen "oppi". Og riktig vinkel (for meg er det litt oppover og litt bakover).

Anonymkode: 3d08f...821

Skrevet
1 time siden, KaLoRi skrev:

Har nå brukt Organicup i snart 2 mensperioder. Jeg blør gjennom hele dagen, hver dag og jeg har lyst til å kaste hele dritten ut vindu... Jeg har googla og lest tips i mange timer - jeg har testa ut alt av tips og triks. Men jeg vil få det til!!!!! Er 37, men ikke født barn. (Har derfor den minste koppen, som var anbefalt. Men problemet er ikke at koppen blir full heller...) Nå blir jeg snart gal, så håper noen har vært gjennom det samme, som har vært nær å gi opp- men som har finni ut hvordan det altså gjøres....

Hjelp mottas med stor takk!

Uansett om du har født barn eller ikke, den miste størrelsen er helt klart for liten, derfor sliter du. 

Får du det ikke til med en større cup, så bestiller du time hos lege og får hjelp. Det er ikke verre å få hjelp med en menscup enn med å få tilpasset et pesar hos lege. 

Anonymkode: fd22c...bde

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, samme her! Jeg bruker Meluna-kopp. De få gangene jeg har hatt lekkasje så har koppen havnet litt på siden/oppsiden av tappen. Man må kjenne rundt slik du sier og passe på at koppen er langt nok ned med tappen "oppi". Og riktig vinkel (for meg er det litt oppover og litt bakover).

Anonymkode: 3d08f...821

Ok... Er så glad ingen ser meg når jeg står der og graver🤣🤣 Jeg må laaaaangt opp for i det hele tatt å kjenne noe som ligner livmortappen... Nesten ikke lange nok fingre! Så da skal kanskje jeg ha cupen langt oppe? Alle sier jo at den ikke skal langt opp. Så da kan det vel kanskje hjelpe med en større størrelse da....

Skrevet

Så bruk bind istedet da

Anonymkode: fb3c1...249

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, KaLoRi skrev:

Ok... Er så glad ingen ser meg når jeg står der og graver🤣🤣 Jeg må laaaaangt opp for i det hele tatt å kjenne noe som ligner livmortappen... Nesten ikke lange nok fingre! Så da skal kanskje jeg ha cupen langt oppe? Alle sier jo at den ikke skal langt opp. Så da kan det vel kanskje hjelpe med en større størrelse da....

Den skal vel ikke så veldig langt opp, men jeg har den sånn at den dekkes helt utenfor. Prøv deg litt frem, det måtte som sagt jeg gjøre! Denne perioden har definitivt vært best for nå har jeg teket på hvordan jeg skal få den inn uten problem, og så har jeg skjønt at det er lurt at tappet ikke havner på baksiden av koppen🙈 Og ja, jeg ville ha prøvd en større størrelse hvis jeg var deg!😊 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den skal vel ikke så veldig langt opp, men jeg har den sånn at den dekkes helt utenfor. Prøv deg litt frem, det måtte som sagt jeg gjøre! Denne perioden har definitivt vært best for nå har jeg teket på hvordan jeg skal få den inn uten problem, og så har jeg skjønt at det er lurt at tappet ikke havner på baksiden av koppen🙈 Og ja, jeg ville ha prøvd en større størrelse hvis jeg var deg!😊 

Tusen takk for gode svar🙏 Da skal jeg gjøre som du sier og hvis det ikke funker får jeg prøve en str større😅👍

• Liker 2
Skrevet

Jeg måtte opp i størrelse selv om jeg aldri har født. Jeg merker også stor forskjell på plasseringen av livmortappen min - noen ganger er den laaaangt inne, andre ganger føler jeg koppen knapt får plass inni der engang 😅 

Større størrelse er nok definitivt ditt hovedproblem tipper jeg. Og som andre har nevnt, led en finger rundt kanten på den for å sjekke at livmortappen er «oppi» koppen!

Anonymkode: 8faf0...7b4

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Divacup og har brukt det i mange år.

Jeg passer alltid på å kjenne at den er rund når jeg har satt den på plass. Jeg bøyer den for å få den inn og vrir på den for at den skal bli rund. Og så snurrer jeg den for å sjekke at den er jevnt og rund, da vet jeg at den sitter riktig. Noen ganger dytter jeg den litt opp, jeg har aldri dratt den nedover etter at jeg har satt den inn. Jeg har aldri noen sinne i løpet av de årene jeg har brukt den, lekket. Ikke engang når jeg ikke fikk tømt den og gikk relativt mange timer over tiden. 

Det er nok størrelsen som gjør at du ikke får festet den med godt nok vakuum siden du lekker. 

Anonymkode: bbea7...012

Skrevet

Har brukt menskopp i to år nå, og enig med de andre: menskopp må være rundt livmortapp. 🙂

Tok et par ganger før jeg oppdaget det. Nå blør jeg aldri gjennom, og det enda jeg er aktiv klatrer. 

Anonymkode: 957ce...aa5

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte opp i størrelse selv om jeg aldri har født. Jeg merker også stor forskjell på plasseringen av livmortappen min - noen ganger er den laaaangt inne, andre ganger føler jeg koppen knapt får plass inni der engang 😅 

Større størrelse er nok definitivt ditt hovedproblem tipper jeg. Og som andre har nevnt, led en finger rundt kanten på den for å sjekke at livmortappen er «oppi» koppen!

Anonymkode: 8faf0...7b4

Takk for tips😊 Men sliter seriøst med å nå inn for å kjenne langs kanten, har ikke lange nok fingre😂 Men so far so god, tror faktisk dere har hjulpet meg veldig godt på veg🙌

Skrevet

Har ikke prøvd dem ut selv, men vet det sies at en trenger en «prøve» periode med dem. Du skal lage et slaks vakuum inni med koppen, ellers vil den lekke. 

Anonymkode: 1fed7...fa9

Skrevet
22 timer siden, KaLoRi skrev:

Når man kjøper Organicup er det 2 str: en for født barn og en for ikke født barn. Jeg har prøvd rimelig mange ganger å skyve den langt opp, for så å dra den ned til jeg kjenner motstand og forhåpentligvis vakuum... Da er den også rund i bunnen og virker «foldet ut» og som det skal. Men den lekker som bare f....

Det med størrelser er bare veiledende. Hvis en ikke funker, så må man prøve en annen. Tror til og med at det står på de fleste sider. Hvertfall de jeg har vært inne på.

Anonymkode: 6994e...ebe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...