Gå til innhold

Jeg vil legges inn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke i psykose, og vil ikke tro jeg er til fare for meg selv eller andre (har selvmordstanker). Men jeg er så fryktelig ensom, og sliter med depresjoner og angstanfall. Kan jeg legges inn?

Anonymkode: 2392b...30a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke, men ingen andre enn deg vet om du sliter og har selvmordstanker, så det kan du jo si du har. 

Skrevet

Hvorfor trenger du innleggelse? Ingenting av det i HI tilsier dette. 

Anonymkode: 7f26e...af8

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke i psykose, og vil ikke tro jeg er til fare for meg selv eller andre (har selvmordstanker). Men jeg er så fryktelig ensom, og sliter med depresjoner og angstanfall. Kan jeg legges inn?

Du må lære deg å leve med det. 

Anonymkode: 4c2ef...4e4

Skrevet

Ring legevakten så kan de avgjøre.

Anonymkode: 15c9b...8eb

• Liker 1
Skrevet

Ja det kan du absolutt.

lykke til!

selvmordstanker er alvorlig!

Anonymkode: b5b60...846

• Liker 1
Skrevet

Det tror jeg du kan. Kanskje du har DPS i nærheten, da har de nok ett akutteam. De kan man ringe, uten henvisning. Spørs litt hvor du bor, men de hjalp meg med frivillig innleggelse. Godt å ha noen rundt seg når man føler seg sånn. 

Anonymkode: 8f7c3...3a2

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan du absolutt.

lykke til!

selvmordstanker er alvorlig!

Anonymkode: b5b60...846

Selvmordstanker går ikke som alvorlig som i å legges inn. Da må man ha konkrete planer og true om å utføre det. Selvmordstanker er veldig vanlig og kommer ofte i vanskelige perioder. 

Men, det er ikke dermed sagt at TS ikke skal få hjelp. Om TS er dårlig nok til å legges inn må en lege avgjøre.

TS, ring legevakten om du ikke klarer å vente. Ellers så kan du snakke med fastlegen din i morgen. Fortell dem hvordan du har det og at du ønsker å legges inn. 

Anonymkode: a9423...82c

Skrevet

Ensomhet og depresjon er ikke nok. Tenker helsevesenet burde tenkt mer på boliger som knytter folk sammen. Mennesker er flokkdyr. Å bli plassert alene en og en i hus/leilighet er ikke bra. Tror på kollektiver og bemannede boliger. Tenker halvparten hadde sluttet å være deprimerte da.

Anonymkode: 4870b...adb

Skrevet

Sjekk ut NRK-dokumentaren "frisk uten medisin?". Den gikk på TV i går og ligger ute på nett-tv. I denne dokumentaren er det en lege som tar med en kvinne med depresjon og angst på isbading. Det er visst svært bra mot depresjon. Og kanskje du ikke føler deg så ensom om du joiner et isbadelag

Anonymkode: 946ea...0bd

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg har planlagt selvmord flere ganger, men klarer ikke å gjennomføre. Derfor jeg tenker at jeg ikke er til fare, for jeg klarer jo ingenting.

er så redd. Tør ikke å ringe noen når jeg har anfall men skulle ønske noen er i nærheten da. Og alt er bare vondt. Kommer liksom ikke lenger enn å stå opp. Later som når jeg har besøk så ingen vet at jeg har det sånn.

- Ts

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg du kan. Kanskje du har DPS i nærheten, da har de nok ett akutteam. De kan man ringe, uten henvisning. Spørs litt hvor du bor, men de hjalp meg med frivillig innleggelse. Godt å ha noen rundt seg når man føler seg sånn. 

Hvordan gikk du frem? Ble du lagt inn på dps?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk du frem? Ble du lagt inn på dps?

Jeg ringte akutteamet her jeg bor, fikk samtale med de samme dag og de ordnet plass til meg hos DPS med døgnavdeling. Fikk plass der dagen etter og var der 1 uke. Jeg fikk ihvertfall mye hjelp der og de var flinke å ordnet slik at jeg fikk time hos DPS når jeg kom hjem. Jeg slet også med depresjon og selvmordstanker så det er absolutt nok for å få hjelp. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte akutteamet her jeg bor, fikk samtale med de samme dag og de ordnet plass til meg hos DPS med døgnavdeling. Fikk plass der dagen etter og var der 1 uke. Jeg fikk ihvertfall mye hjelp der og de var flinke å ordnet slik at jeg fikk time hos DPS når jeg kom hjem. Jeg slet også med depresjon og selvmordstanker så det er absolutt nok for å få hjelp. 

Tusen takk:hjertesmil: er redd jeg tar opp plassen til noen som trenger den mer, at jeg egentlig burde klare meg selv..

Skrevet

Ts, ring en hjelpetelefon, for eksempel Mental Helse på 116123. De kan være gode å snakke med.

Anonymkode: 0fce9...f02

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da var du heldig!For så fort pleier der ikke å gå.

Anonymkode: a0afc...3a8

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk:hjertesmil: er redd jeg tar opp plassen til noen som trenger den mer, at jeg egentlig burde klare meg selv..

Skjønner tanken, men nå er det viktig å ta vare på deg selv, å bli bedre. Prøv å tenk at det blir bedre selv om det er tøft akkurat nå. Håper du får den hjelp du fortjener❤️

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut NRK-dokumentaren "frisk uten medisin?". Den gikk på TV i går og ligger ute på nett-tv. I denne dokumentaren er det en lege som tar med en kvinne med depresjon og angst på isbading. Det er visst svært bra mot depresjon. Og kanskje du ikke føler deg så ensom om du joiner et isbadelag

Anonymkode: 946ea...0bd

Seriøst?????

Anonymkode: 2aaf2...4d0

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...