Gå til innhold

Feminisme/ toxic masculinity

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Å svare med et spørsmål er ikke en tilbakemelding. 

Vet du ikke hvilke handlinger du selv skriver om?

Du som er feminist og så opptatt av likestilling og like rettigheter for begge kjønn, - mener du for eksempel at en mann skal kunne ha medbestemmelsesrett når det kommer til abortspørsmål over eget avkom eller mener du at en mann ikke skal ha medbestemmelsesrett når det kommer til abortspørsmål over eget avkom?

For å bare ta et eksempel for hva du mener?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og de fleste menn hater ikke kvinner. 

Anonymkode: f9f43...092

Det stemmer.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, waco skrev:

Du som er feminist og så opptatt av likestilling og like rettigheter for begge kjønn, - mener du for eksempel at en mann skal kunne ha medbestemmelsesrett når det kommer til abortspørsmål over eget avkom eller mener du at en mann ikke skal ha medbestemmelsesrett når det kommer til abortspørsmål over eget avkom?

Du glemmer at når det kommer til felles barn så er det kvinnen som bærer det frem. Hadde mannen båret det frem, så ville vel også samfunnet ha lagt vekt på at det var mannens kropp som måtte ta den belastningen. Mener du virkelig at man diskriminerer menn og er radikal feminist fordi man mener det i prinsippet er kvinnens valg å ta abort? Synes ikke dette er veldig radikalt.

Anonymkode: b2ce5...38e

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du glemmer at når det kommer til felles barn så er det kvinnen som bærer det frem. Hadde mannen båret det frem, så ville vel også samfunnet ha lagt vekt på at det var mannens kropp som måtte ta den belastningen. Mener du virkelig at man diskriminerer menn og er radikal feminist fordi man mener det i prinsippet er kvinnens valg å ta abort? Synes ikke dette er veldig radikalt.

Fortell hva du mener da?

Skrevet (endret)
43 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Men hat mot gutter / menn  er ikke normen i feminisme eller grunntanken. Jeg tenker at du bør lese deg litt opp selv her. De fleste feminister hater ikke menn. Herlighet, Yme.

Som da er grunnen til at jeg spesifiserer det mer nøyaktig, ved å påpeke at det er misandrister jeg sikter til.

Jeg veit virkelig ikke hvordan jeg skal gjøre dette mer tydelig.

42 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Å svare med et spørsmål er ikke en tilbakemelding. 

Vet du ikke hvilke handlinger du selv skriver om?

For å kunne svare på noe, må man ha oversikt over hva spørsmålet innebærer.

Du skriver jo feks at jeg generaliserer, når jeg har vært veldig tydelig på at det et misandrister jeg skriver om. Jeg har gjort dette klart mer enn 1 gang nå, så enten forstår ikke du hva jeg skriver om, eller så forstår ikke jeg hva du skriver om.... Det betyr at man trenger å få mer klarhet i hva motparten mener, og da er det lurt å spørre før man prøver å formulere et svar... Sååå... Hvilke handlinger og generaliseringer er der du sikter til? 

Endret av Yme
Skrevet
2 minutter siden, waco skrev:

Du innbiller deg at du rett til å påtvinge en kvinne å føde og ønsker kontroll over kvinnens kropp! 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, waco skrev:

Fortell hva du mener da?

Du vet utmerket godt hva vedkommende skrev til deg!

Skrevet
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Du innbiller deg at du rett til å påtvinge en kvinne å føde og ønsker kontroll over kvinnens kropp! 

Jeg innbiller meg ingenting jeg, jeg lurer bare på hva du mener?

Skrevet

For meg er likestilling viktig, - altså like rettigheter og like plikter for kvinner og for menn.

Har man sagt ja til et samleie så har man sagt ja til at man kan bli gravid.

Enkelt og greit.

• Liker 1
Skrevet

Det stemmer.

Jeg registrerer at du ikke svarte på, hva slags muligheter menn har som kvinner ikke har.

Skrevet
2 minutter siden, waco skrev:

Fortell hva du mener da?

Jeg mener det er kvinnens rett til å bestemme. Det betyr ikke at jeg ikke forstår at en mann kan synes dette er forferdelig kjipt eller trist den ene eller den andre veien. Synes ikke det er rettferdig, men det det fysiske får forrang for meg her.

Skrevet
Akkurat nå, Yme skrev:

Som da er grunnen til at jeg spesifiserer det mer nøyaktig, ved å påpeke at det er mysoginister jeg sikter til.

Det er ikke noe vits hun leser bare det hun vil lese. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg registrerer at du ikke svarte på, hva slags muligheter menn har som kvinner ikke har.

Snaskesnusken er imot likestilling og synes ikke at kvinner og menn skal ha like rettigheter og like plikter. Sånn var det.

Skrevet
1 minutt siden, Yme skrev:

Som da er grunnen til at jeg spesifiserer det mer nøyaktig, ved å påpeke at det er mysoginister jeg sikter til.

For å kunne svare på noe, må man ha oversikt over hva spørsmålet innebærer.

Du skriver jo feks at jeg generaliserer, når jeg har vært veldig tydelig på at det et mysoginister jeg skriver om. Jeg har gjort dette klart mer enn 1 gang nå, så enten forstår ikke du hva jeg skriver om, eller så forstår ikke jeg hva du skriver om.... Det betyr at man trenger å få mer klarhet i hva motparten mener, og da er det lurt å spørre før man prøver å formulere et svar... Sååå... Hvilke handlinger og generaliseringer er der du sikter til? 

Dersom du hadde hatt kjennskap til dette ville du kunne gitt meg et svar! Du er ute på glattisen , Yme om du er overbevist om at alle eller de fleste feminister hater menn - dette er å generalisere. Flertallet hater ikke menn. Derfor spør jeg deg hvilke handlinger du sikter til? Radikale miljøer? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det er kvinnens rett til å bestemme. Det betyr ikke at jeg ikke forstår at en mann kan synes dette er forferdelig kjipt eller trist den ene eller den andre veien. Synes ikke det er rettferdig, men det det fysiske får forrang for meg her.

Ja så flott da! Jeg liker mennesker som innrømmer at de ikke er for likestilling og som ikke synes at virkeligheten er rettferdig.

Kan en mann etter din mening fraskrive seg farsansvaret slik du mener at en kvinne kan fraskrive seg morsansvaret da? For eksempel med å ikke betale barnebidrag, delta i oppveksten eller bortadoptere?

Skrevet
4 minutter siden, waco skrev:

Jeg innbiller meg ingenting jeg, jeg lurer bare på hva du mener?

Selvføgelig gjør du det! Du vil ha kontroll over  andres kropper. Hvorfor vil du det? Fortell!

• Liker 1
Skrevet

Selvføgelig gjør du det! Du vil ha kontroll over  andres kropper. Hvorfor vil du det? Fortell!

Jeg vil først og fremst bestemme over min egen kropp jeg, - det er derfor jeg er antifeminist. En annen grunn til at jeg er redd feminister er at dere vil eie andre mennesker enn dere selv. Derfor er jeg engstelig.

Skrevet
Akkurat nå, waco skrev:

Ja så flott da! Jeg liker mennesker som innrømmer at de ikke er for likestilling og som ikke synes at virkeligheten er rettferdig.

Kan en mann etter din mening fraskrive seg farsansvaret slik du mener at en kvinne kan fraskrive seg morsansvaret da? For eksempel med å ikke betale barnebidrag, delta i oppveksten eller bortadoptere?

Din verden er sorthvitt - synes du virkelig at det alltid er så enkelt å mene og ta beslutninger? Sarkasmer halleluja. Jeg har ikke barn selv, så dette spørsmålet har jeg ikke tenkt så mye over, men det skal jeg. Heller er jeg ikke enig i at å abortere er å fraskrive seg et morsansvar. Det kommer an på hvordan man definerer liv. Det er etter min mening forskjell på å abortere et under tolv uker gammelt foster og å føde for så å stikke av fra barnet sitt.

Skrevet
1 minutt siden, waco skrev:

Jeg vil først og fremst bestemme over min egen kropp jeg, - det er derfor jeg er antifeminist. En annen grunn til at jeg er redd feminister er at dere vil eie andre mennesker enn dere selv. Derfor er jeg engstelig.

De fleste mennesker vil eie andre enn seg selv. Det er ikke noe essensielt ved kvinner. Hvis du først og fremst vil bestemme over din egen kropp så har du vel ingen problemer med å forstå at kvinner vil bestemme over sin i abortspørsmål?

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da ikke hevdet noe som helst, men du kan ikke ha fulgt mye med dersom du ikke har fått med deg at full likestilling ikke er mulig.

Igjen venter jeg på Obama kommentaren min.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...