Gå til innhold

Feminisme/ toxic masculinity

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å forsøke seg på folk er ikke det samme som å grab them by the pussy ;)

Anonymkode: bd7fd...a86

Ja det er bare attraktive gutter som får lov til det.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, waco skrev:

Ja det er bare attraktive gutter som får lov til det.

Ikke en jævla sjel får ta på fitta mi før de får klarsignal. Er dette veldig vanskelig å fatte? 

• Liker 4
Skrevet

Mye ligger i opplevd virkelighet. Hvorfor kan det ikke være motsatt, at om kvinner i så stor grad har opplevd noe de selv anser som så fælt at de går og husker på det være en lært oppfatning? Vi hører om at kvinner skal føle seg trygge, men hjelper det da å fra tidlig alder å minne dem til stadighet at hvem som helst kan voldta deg når som helst? En overdrivelse fra min side for å få frem poenget.

Vi hører om sexisme i mange instanser, alt fra helseindustrien, til internett, til elektrikere. Jeg tror ikke på et sekund at menn har så stor enighet innad i disse gruppene og det arter seg negativt kun mot kjønn, rase eller ideologi (eller et annet aspekt). Mobbing er noe som er kjent, og det er gjerne forskjeller man mobber på. Hvite mobber svarte pga farge, menn mobber kvinner pga kjønn, rike mobber fattige pga økonomi, tykke mobber tykke pga fett. Det er ikke greit, men det er ikke nødvendigvis noe feil med den "sterke" og den "svake" - rollene kunne like gjerne vært snudd, det går på innbilt trygghet.

Vi ser også til stadig at folk krenkes. Det er en individuell oppfattelse, men kan det gå for langt? Eller skal alle krenkelser respekteres, tas hensyn til, høres på, løsning utformes osv. Hvor mye ressurser skal droppes fordi et individ er krenket - gjerne på andres vegne?

Som anekdotisk observasjon, det er gjerne en gruppe som oftere blir krenket enn andre, med noen fellestrekk som ikke kommer overraskende når en ser hva de skriver, og hvordan de ser ut :) .

Som en annen anekdotisk observasjon, så er "løsningsorienterte" feminister ganske hatske mot menn, og gutter. Det jeg ser, som er en bias fra min side, er hvordan omgivelsene skal tilrettelegge seg kvinnens ønsker. Mens er det utfordringer menn som gruppe står ovenfor, skal løsningen komme fra at menn skal skjerpe seg, skal endre seg, skal ta seg sammen, gjerne gro baller og manne seg opp. Tydelig i debatten hvor biologiske forskjeller er store - som abort, juridisk abort, angrepille etc.

Anonymkode: 43ec9...eef

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja og i Sverige har de nå utarbeidet en KONTRAKT som man skal skrive sitt samtykke før sex.

Fanken ikke rart vestlige menn føler mer og mer forakt for dere som forfekter dette svineriet.

Jeg har blitt tatt på pikken, rumpa, brystkassen på og under klærne av en eller flere hunnkjønn, flere ganger gjennom oppveksten, både før og etter seksuell lavalder. Jeg har også blitt presset til sex...og stakkars.

Jeg anser ikke dette, eller anså det da, som noe overgrep. Hadde jeg vært feminist, ville jeg hatt #meetoo anfall og anmeldt hele hurven.

Det eneste dere er flinkere enn oss til der, er å skape dere egne traumer og sykeliggjøre dere selv i de aller fleste tilfellene.

Anonymkode: 0f1c2...90f

Forstår jo hvorfor du må bli så jævla forbanna. Du har blitt pressa til sex og tatt på seksuelt gjennom oppveksten, og klarer ikke engang å kalle det overgrep. Å innrømme at andre opplever overgrep blir da å innrømme at du selv har blitt utsatt for overgrep. Beklager, men at ikke du ser dette selv, kan ikke bli alle andres problem. Og la det være sagt  Hvis du har likt å bli presset til sex, så har du ikke blitt presset, men mast på eller blitt kåt underveis. Det er noe annet. Det kan kvinner oppleve også. Du kan ikke forvente at alle skal tåle det du har tålt, i hvert fall ikke det oppvekstgreiene - det er ikke normalt, og skal ikke være det for menn heller.

Anonymkode: b2ce5...38e

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg sa, du virkelig forholdsvis rimelig. Men jeg er veldig uenig i at vi har et samfunnsproblem/voldtektskultur når det kommer til seksuelle tilnærminger mot kvinner. Dette med å gå over grensene, ikke ta et nei for et nei er fullstendig uakseptabelt i vår norske kultur. Det blir litt som å kjøre i fylla. Alle vil enes om at dette er en uting, men det finnes alltid visse idioter som gjør det uansett. Om noe så er kombinasjonen av alkohol/drugs og en svært liberal sexkultur potensielt ekstremt problematisk! I fylla er det mye gråsoner, og det er også derfor mange drikker alkohol. Man får utløp for mer underbevisste strømninger som det ikke finnes rom for i den siviliserte hverdagen. Når to stykker snubler inn på et soverom og er i grenseland for å oppleve en blackout, så skøyter man på syltynn is. En person kan si nei, men den andre kan være så full at han/hun ikke får det med seg. Jeg sier ikke at det gjør det mer riktig, men disse tingene eller situasjonene er ufattelig problematiske/farlige.

I forhold til feminisme, løfte opp kvinner og også ivareta menns rettigheter. Jeg tror det beste er å droppe denne opposisjonelle tenkningen om menn vs kvinner. Begge grupper har sine stereotypiske problemer. Selvfølgelig skal man beskytte og løfte opp kvinner, men man skal også ta på alvor selvmordsstatistikken til menn. Det beste hadde vært om vi kan klare å ha to tanker i hodet samtidig. Det er ikke enten eller, det er både og. Vi trenger ikke å forskjellsbehandle eller å gi særbehandling, men vi kan jobbe sammen og utfylle hverandre som menn og kvinner i de problemene vi møter.

Anonymkode: 189e7...5eb

Skjønner ikke helt hva du mener her. Hvorfor mener du at det ikke er et samfunnsproblem når så mange har opplevd det? Jeg ser ingen konkret begrunnelse i innlegget ditt. Sånne situasjoner hvor begge parter er påvirket av alkohol kan absolutt være farlige, men ingen er så fulle at man ikke merker om folk ikke vil pule. Om man ikke får med seg at de sier nei, så får de det i hvert fall med seg på kroppsspråket. Om man ikke gir seg da, så er man et gedigent rasshøl.

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Forstår jo hvorfor du må bli så jævla forbanna. Du har blitt pressa til sex og tatt på seksuelt gjennom oppveksten, og klarer ikke engang å kalle det overgrep. Å innrømme at andre opplever overgrep blir da å innrømme at du selv har blitt utsatt for overgrep. Beklager, men at ikke du ser dette selv, kan ikke bli alle andres problem. Og la det være sagt  Hvis du har likt å bli presset til sex, så har du ikke blitt presset, men mast på eller blitt kåt underveis. Det er noe annet. Det kan kvinner oppleve også. Du kan ikke forvente at alle skal tåle det du har tålt, i hvert fall ikke det oppvekstgreiene - det er ikke normalt, og skal ikke være det for menn heller.

Anonymkode: b2ce5...38e

Idiot, det som ble fortalt her, har vi alle opplevd i oppveksten, på fest, ellers under tulling og flørting.

Kom faen ikke fortell meg at det er noe overgrep, dra til helvete med sykeliggjøringen deres, forbanna #metoo #krenka idioter.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hva du mener her. Hvorfor mener du at det ikke er et samfunnsproblem når så mange har opplevd det? Jeg ser ingen konkret begrunnelse i innlegget ditt. Sånne situasjoner hvor begge parter er påvirket av alkohol kan absolutt være farlige, men ingen er så fulle at man ikke merker om folk ikke vil pule. Om man ikke får med seg at de sier nei, så får de det i hvert fall med seg på kroppsspråket. Om man ikke gir seg da, så er man et gedigent rasshøl.

Det kommer da an på hva man definerer som samfunnsproblemer. At folk kaster sigarettsneiper kan jo defineres som et "samfunnsproblem". Jeg har aldri gjennom hele mitt liv møtt EN person som har prøvd å legitimere voldtekt eller å presse noen til sex. Og jeg har møtt tusenvis av mennesker gjennom å jobbe i utelivsbransjen. Voldtekt og seksuell trakassering har ikke noe hold i den norske kulturen. At det skjer benekter ingen, men det er en ekstremt liten promille av menn og kvinner som gjør dette. Og når de blir tatt så blir de satt i fengsel.

I forhold til fyll og sex. Det finnes like mange kombinasjoner av hva som kan gå feil som det er situasjoner. Bare det å definere det er utrolig vanskelig også. Si at to stykker har et samleie. Også sier jenten at han skal slutte. Hvis det går to sekunder før han får det med seg ordentlig, var det en voldtekt pga de to sekundene? La oss si det var en jente som ikke ga noen signaler fysisk, men bare bestemte seg med mentalt i et øyeblikk at dette vil hun ikke lenger. For meg er det et paradoks at man på den ene siden skal ha løssluppen sex med både alkohol og drugs, men på den andre siden så skal liksom kvinnen behandles som om vi levde i en tid med viktoriansk purisme eller noe sånn. Det er to konsepter her som er veldig vanskelig å forene.

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 11.9.2018 den 13.35, blomsterhei skrev:

De aller aller fleste er jo feminister, de bare nekter å kalle seg det fordi de har bestemt seg for å misforstå hva det handler om.

Antifeminist logic/De som ikke vet hva likestilling er: 

Det har mer å gjøre med at vi ønsker å distansere oss fra det idiotiske lyset tredjebølgefeminismen setter seg i.

Før var det et problem at det var færre damer i høyere utdannelse. Nå er det flere damer enn menn, som tar høyere utdannelse... Hva skjer da? Er det bra for likestilling? Nei, det var visst ikke det like vell, i følge tredjebølgefeminismen, for det betyr at damer sammenlagt har mer studielån enn menn, noe som er forferdelig kjønnsdiskrinerende... Dette er faktisk en feministsak nå om dagen, og det viser så tydelig hvor bak mål hele bevegelsen har blitt.

Jeg er for likestilling, og mener at menn og damer skal ha 100% like muligheter til å gjøre hva de ønsker med sine liv, og et menneske skal behandles som individ, utifra hva personen produserer... Moderne femisme har ingen ting med menns rettigheter å gjøre, og undergraver dem gjerne. Jeg er ikke feminist. Jeg er reelt for likestilling.

Endret av Yme
  • Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idiot, det som ble fortalt her, har vi alle opplevd i oppveksten, på fest, ellers under tulling og flørting.

Kom faen ikke fortell meg at det er noe overgrep, dra til helvete med sykeliggjøringen deres, forbanna #metoo #krenka idioter.

Er jo du som er krenka her. Krenka og i fornektelse. 

• Liker 4
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer da an på hva man definerer som samfunnsproblemer. At folk kaster sigarettsneiper kan jo defineres som et "samfunnsproblem". Jeg har aldri gjennom hele mitt liv møtt EN person som har prøvd å legitimere voldtekt eller å presse noen til sex. Og jeg har møtt tusenvis av mennesker gjennom å jobbe i utelivsbransjen. Voldtekt og seksuell trakassering har ikke noe hold i den norske kulturen. At det skjer benekter ingen, men det er en ekstremt liten promille av menn og kvinner som gjør dette. Og når de blir tatt så blir de satt i fengsel.

I forhold til fyll og sex. Det finnes like mange kombinasjoner av hva som kan gå feil som det er situasjoner. Bare det å definere det er utrolig vanskelig også. Si at to stykker har et samleie. Også sier jenten at han skal slutte. Hvis det går to sekunder før han får det med seg ordentlig, var det en voldtekt pga de to sekundene? La oss si det var en jente som ikke ga noen signaler fysisk, men bare bestemte seg med mentalt i et øyeblikk at dette vil hun ikke lenger. For meg er det et paradoks at man på den ene siden skal ha løssluppen sex med både alkohol og drugs, men på den andre siden så skal liksom kvinnen behandles som om vi levde i en tid med viktoriansk purisme eller noe sånn. Det er to konsepter her som er veldig vanskelig å forene.

Overgrep er jo mye mer enn voldtekt og samleie. Det er et samfunnsproblem fordi så mange opplever det, og det er flere menn enn du tror som har gjort det. Nei, de fleste overgripere havner ikke i fengsel. De aller færreste blir tiltalt eller dømt i det hele tatt fordi det er så høye krav til bevis. 

Jeg mener ikke at det eksempelet du kommer med kan kalles voldtekt. Man blir ikke dømt for voldtekt etter et samleie som i utgangspunktet var mellom to samtykkende, fordi man brukte to sekunder på å dra ut penis etter at jenta ombestemte seg. Det er først når man ikke respekterer at jenta(eller forsåvidt gutten også) har ombestemt seg, at det blir voldtekt. Det er virkelig ikke så komplekst som du skal ha det til. Om begge samtykker til sex, kjør på! Om den ene parten ombestemmer seg, så stopper man. Om ene parten sier nei, så respekterer man det og gir seg. Det kan ikke være så forbanna vanskelig å forstå. 

• Liker 2
Skrevet

Patriarkat?

Ja, kvinner er veldig undertrykt i Norge. Sist jeg sjekket: Norge er styrt av Erna Solberg, Siv Jensen og Trine Schei Grande. Og de har hatt makten i flere år.

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overgrep er jo mye mer enn voldtekt og samleie. Det er et samfunnsproblem fordi så mange opplever det, og det er flere menn enn du tror som har gjort det. Nei, de fleste overgripere havner ikke i fengsel. De aller færreste blir tiltalt eller dømt i det hele tatt fordi det er så høye krav til bevis. 

Jeg mener ikke at det eksempelet du kommer med kan kalles voldtekt. Man blir ikke dømt for voldtekt etter et samleie som i utgangspunktet var mellom to samtykkende, fordi man brukte to sekunder på å dra ut penis etter at jenta ombestemte seg. Det er først når man ikke respekterer at jenta(eller forsåvidt gutten også) har ombestemt seg, at det blir voldtekt. Det er virkelig ikke så komplekst som du skal ha det til. Om begge samtykker til sex, kjør på! Om den ene parten ombestemmer seg, så stopper man. Om ene parten sier nei, så respekterer man det og gir seg. Det kan ikke være så forbanna vanskelig å forstå. 

Ok. Men da et det et samfunnsproblem at kvinner forgriper seg på menn også. Er ikke det en fair ting å si? Fordi det er mange som opplever det.

Ting i fylla er alltid komplisert. Å neglisjere det er å være uærlig. Men den eneste grunnen til at vi diskuterer akkurat nyansene rundt voldtekt er nettopp pga av galskapen/hysteriet de radikale feministene har skapt rundt dette med sex i 2018. Hele denne metoo-hypen tok helt av en stund, og annenhver person skulle jo skrive metoo på facebook. Jeg mener, hvis du har opplevd overgrep, rapporter det til politiet!! Denne oppfattelsen om at "de fleste kvinner opplever overgrep" er helt latterlig. Hvis du opplever et overgrep så MÅ du melde til myndighetene! Helt seriøst, hvis man ikke opplever overgrepet sterkt nok til å anmelde det til politiet, så er det vanskelig å ta det alvorlig som et ordentlig overgrep. Husk! Vi menn står i fare for å miste absolutt alt vi har i livet hvis vi blir anklaget for å forgripe oss på noen. Med dette narrativet som pushes nå så har alltid kvinner to ess i pokerspillet. Vi menn har nok derfor skjønt at vi må seriøst begynne å tenke på strategi oppe i alt dette. Det var ikke sånn før. Da kunne vi ha det gøy, være "normale" og leve i øyeblikket. Men i 2018 så finnes det potensiale for at ting kan gå seriøst ille hvis du møter på den visse damer. Jeg sier ikke at alle er sånn. 90% av damer er "normale", men med dagens klima så tror jeg mange menn har blitt veeeldig skeptiske. Ikke gøy, ikke kult, men sånn har det blitt. Dessverre.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Jalp skrev:

Patriarkat?

Ja, kvinner er veldig undertrykt i Norge. Sist jeg sjekket: Norge er styrt av Erna Solberg, Siv Jensen og Trine Schei Grande. Og de har hatt makten i flere år.

Akkurat. Hele greia er bygd på ideologisk vås. Men det er sikkert veldig behagelig å kreve makt og innflytelse under alibiet om at du er "undertrykket".

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Jalp skrev:

Patriarkat?

Men det er en mann som er statsoverhode (Kong Harald V)

DOWN WITH THE PATRIARCHY 

Anonymkode: f9f43...092

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DOWN WITH THE PATRIARCHY 

Det er umulig å ta et utspill som dette seriøst. Så hva med England. FORDI hun er dronning der så skal vi drepe feminist-bevegelsen? Ser du ikke selv hvor absurd du oppfører deg?

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DOWN WITH THE PATRIARCHY 

Når du nå hiver deg ut i denne debatten, kunne det være greit å ha grunnleggende innsikt i de konstitusjonelle maktstrukturene i landet. Det er Erna, Siv og Trine som har mest makt I Norge.

Det finnes strukturer som diskriminerer både kvinner og menn her i landet. På ulike områder, riktignok. Det finnes flere problemer f eks i arbeidslivet der kvinner og menn velger ulikt. Et valg som bl a medfører at det nesten bare er menn som mister livet i arbeidsulykker. Mens kvinner får lavere pensjoner fordi man i perioder i livet ikke velger å jobbe.

Sånn kan man påpeke ulike uheldige sider ved samfunnet vårt. Men å påstå at vi lever i et patriarkat er jo det samme som å si at diskrimineringen av menn ikke finnes. Det lar seg jo motbevise og da mister ensidigheten helt troverdighet.

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er umulig å ta et utspill som dette seriøst. Så hva med England. FORDI hun er dronning der så skal vi drepe feminist-bevegelsen? Ser du ikke selv hvor absurd du oppfører deg?

2 minutter siden, Jalp skrev:

Når du nå hiver deg ut i denne debatten, kunne det være greit å ha grunnleggende innsikt i de konstitusjonelle maktstrukturene i landet. Det er Erna, Siv og Trine som har mest makt I Norge.

Det finnes strukturer som diskriminerer både kvinner og menn her i landet. På ulike områder, riktignok. Det finnes flere problemer f eks i arbeidslivet der kvinner og menn velger ulikt. Et valg som bl a medfører at det nesten bare er menn som mister livet i arbeidsulykker. Mens kvinner får lavere pensjoner fordi man i perioder i livet ikke velger å jobbe.

Sånn kan man påpeke ulike uheldige sider ved samfunnet vårt. Men å påstå at vi lever i et patriarkat er jo det samme som å si at diskrimineringen av menn ikke finnes. Det lar seg jo motbevise og da mister ensidigheten helt troverdighet.

Er dere virkelig ikke i stand til å forstå sarkasme ?

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere virkelig ikke i stand til å forstå sarkasme ?

Jeesh, ok. Det burde kanskje være åpenbart, men i 2018 er tydeligvis alt mulig. Greit, du tok meg. Jeg innrømmer det i hvert fall:klappe:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men da et det et samfunnsproblem at kvinner forgriper seg på menn også. Er ikke det en fair ting å si? Fordi det er mange som opplever det.

Ting i fylla er alltid komplisert. Å neglisjere det er å være uærlig. Men den eneste grunnen til at vi diskuterer akkurat nyansene rundt voldtekt er nettopp pga av galskapen/hysteriet de radikale feministene har skapt rundt dette med sex i 2018. Hele denne metoo-hypen tok helt av en stund, og annenhver person skulle jo skrive metoo på facebook. Jeg mener, hvis du har opplevd overgrep, rapporter det til politiet!! Denne oppfattelsen om at "de fleste kvinner opplever overgrep" er helt latterlig. Hvis du opplever et overgrep så MÅ du melde til myndighetene! Helt seriøst, hvis man ikke opplever overgrepet sterkt nok til å anmelde det til politiet, så er det vanskelig å ta det alvorlig som et ordentlig overgrep. Husk! Vi menn står i fare for å miste absolutt alt vi har i livet hvis vi blir anklaget for å forgripe oss på noen. Med dette narrativet som pushes nå så har alltid kvinner to ess i pokerspillet. Vi menn har nok derfor skjønt at vi må seriøst begynne å tenke på strategi oppe i alt dette. Det var ikke sånn før. Da kunne vi ha det gøy, være "normale" og leve i øyeblikket. Men i 2018 så finnes det potensiale for at ting kan gå seriøst ille hvis du møter på den visse damer. Jeg sier ikke at alle er sånn. 90% av damer er "normale", men med dagens klima så tror jeg mange menn har blitt veeeldig skeptiske. Ikke gøy, ikke kult, men sånn har det blitt. Dessverre.

Forsåvidt kan man si det ja, men både du og jeg vet hvilken gruppe som er mest utsatt. 

Jeg anmeldte ikke overgrepene jeg ble utsatt for, fordi jeg hadde en svak sak. Ord mot ord, få eller ingen vitner. Det er jo ofte sånn det er i sånne saker, og derfor er mørketallene store. 

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, Yme skrev:

Det har mer å gjøre med at vi ønsker å distansere oss fra det idiotiske lyset tredjebølgefeminismen setter seg i.

Før var det et problem at det var færre damer i høyere utdannelse. Nå er det flere damer enn menn, som tar høyere utdannelse... Hva skjer da? Er det bra for likestilling? Nei, det var visst ikke det like vell, i følge tredjebølgefeminismen, for det betyr at damer sammenlagt har mer studielån enn menn, noe som er forferdelig kjønnsdiskrinerende... Dette er faktisk en feministsak nå om dagen, og det viser så tydelig hvor bak mål hele bevegelsen har blitt.

Jeg er for likestilling, og mener at menn og damer skal ha 100% like muligheter til å gjøre hva de ønsker med sine liv, og et menneske skal behandles som individ, utifra hva personen produserer... Moderne femisme har ingen ting med menns rettigheter å gjøre, og undergraver dem gjerne. Jeg er ikke feminist. Jeg er reelt for likestilling.

Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, opparbeidelse av likestilling og rettferdighet for kvinner og menn[omstridt – diskuter] på grunnlag av likestilling mellom kjønnene.[1]

Selve ordet feminisme kommer opprinnelig av det latinske ordet femina, som betyr kvinne.

Feminismen har flere ideologiske retninger, men felles står målsetninger om at menn og kvinner skal ha like rettigheter, muligheter og ansvar.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...