Gå til innhold

Feminisme/ toxic masculinity

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, waco skrev:

Jeg vil først og fremst bestemme over min egen kropp jeg, - det er derfor jeg er antifeminist. En annen grunn til at jeg er redd feminister er at dere vil eie andre mennesker enn dere selv. Derfor er jeg engstelig.

Du vil bestemme over din egen kropp og kvinnens kropp! Smakløst, direkte smakløst!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Dersom du hadde hatt kjennskap til dette ville du kunne gitt meg et svar! Du er ute på glattisen , Yme om du er overbevist om at alle eller de fleste feminister hater menn - dette er å generalisere. Flertallet hater ikke menn. Derfor spør jeg deg hvilke handlinger du sikter til? Radikale miljøer? 

Hvor mange ganger må jeg gjøre det klart at det er mysoginister, og de som naivt tror på det mysoginister forteller, jeg sikter til?

Jeg prøver igjen.

1) Jeg refererer til misandrister, og miljøene som baserer seg på informasjonen som kommer fra den kanten. (Patriarki, forskjellig lønn for likt arbeid, basert på kjønn, i norge etc)

2) Jeg tror ikke alle kvinner, eller alle feminister hater menn, og derfor spesifiserer jeg, for 3. eller 4. gang at det er misandrister jeg refererer til.

3) Misandrister er radikale, så vidt jeg har forstått.

Endret av Yme
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe vits hun leser bare det hun vil lese. 

Anonymkode: f9f43...092

Nei, jeg venter på er ordentlig svar!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Yme skrev:

Hvor mange ganger må jeg gjøre det klart at det er mysoginister, og de som naivt tror på det mysoginister forteller, jeg sikter til?

Jeg prøver igjen.

1) Jeg refererer til mysoginister, og miljøene som baserer seg på informasjonen som kommer fra den kanten. (Patriarki, forskjellig lønn for likt arbeid, basert på kjønn, i norge etc)

2) Jeg tror ikke alle kvinner, eller alle feminister hater menn, og derfor spesifiserer jeg, for 3. eller 4. gang at det er mysoginister jeg refererer til.

3) Mysoginister er radikale, så vidt jeg har forstått.

Tenkte jeg bare skulle si at misogyni er fordommer mot kvinner og misandri er fordommer mot menn :)

Anonymkode: b2ce5...38e

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Yme skrev:

Jeg prøver igjen.

1) Jeg refererer til mysoginister, og miljøene som baserer seg på informasjonen som kommer fra den kanten. (Patriarki, forskjellig lønn for likt arbeid, basert på kjønn, i norge etc)

2) Jeg tror ikke alle kvinner, eller alle feminister hater menn, og derfor spesifiserer jeg, for 3. eller 4. gang at det er mysoginister jeg refererer til.

3) Mysoginister er radikale, så vidt jeg har forstått.

Hvor mange er radikale? Jeg sitter med inntrykk av at du hevder at dette gjelder flertallet, stemmer det?

Skrevet

Min tese er at ungdom som vokser opp nå - til tross for de problemene de har med internett - er at de er bedre skikket og mindre polariserte enn eldre generasjoner. Det er mange flere vennskap på tvers av kjønn, for eksempel, og større aksept for menn å snakke om følelser enn da jeg vokste opp. Det er da noe?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din verden er sorthvitt - synes du virkelig at det alltid er så enkelt å mene og ta beslutninger? Sarkasmer halleluja. Jeg har ikke barn selv, så dette spørsmålet har jeg ikke tenkt så mye over, men det skal jeg. Heller er jeg ikke enig i at å abortere er å fraskrive seg et morsansvar. Det kommer an på hvordan man definerer liv. Det er etter min mening forskjell på å abortere et under tolv uker gammelt foster og å føde for så å stikke av fra barnet sitt.

Uke tolv? Er du antifeminst eller? Selvsagt er vi for abort til uke 24. Eier du ikke din egen kropp kanskje? Vil du nekte kvinner å ta abort når hun selv vil?

Hvorfor det da?

Skrevet
1 minutt siden, waco skrev:

Uke tolv? Er du antifeminst eller? Selvsagt er vi for abort til uke 24. Eier du ikke din egen kropp kanskje? Vil du nekte kvinner å ta abort når hun selv vil?

Hvorfor det da?

Jeg er ikke for abort til uke 24. Kan du ikke slutte med den dramatiske diskusjonsteknikken som trekker konklusjoner i hytt og pine? Vi redder barn som er født prematurt i uke 23.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte jeg bare skulle si at misogyni er fordommer mot kvinner og misandri er fordommer mot menn :)

:ler: Jeg blander alltid de begrepene. Regner med at konteksten klargjør hva jeg mener. Skal gå tilbake og redigere innleggene.

3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Hvor mange er radikale? Jeg sitter med inntrykk av at du hevder at dette gjelder flertallet, stemmer det?

Jeg tror at de misandristiske feministene er en såkalt "vocal minority", men jeg har inntrykk av at de fleste feminister er med på tanken om patriarki, og at menn og kvinner ikke får likt betalt for likt arbeid, som en norm, her i landet.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Nei, jeg venter på er ordentlig svar!

Misandrister er svaret... Jeg har skrevet det om og om igjen. Det er det personen refererer til, når han/hun sier at du bare leser det du selv ønsker. Du har fått svaret flere ganger, men ser ut til å overse det.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min tese er at ungdom som vokser opp nå - til tross for de problemene de har med internett - er at de er bedre skikket og mindre polariserte enn eldre generasjoner. Det er mange flere vennskap på tvers av kjønn, for eksempel, og større aksept for menn å snakke om følelser enn da jeg vokste opp. Det er da noe?

Jeg er delvis enig med deg da i enkelte miljøer blir jenter omtalt som horer, sett ned på og snakket negativt om. Nakenbilder (som jentene aldri burde sendt i utgangspunktet) blir sendt rundt som varmt hvetebrød.

Jeg jobber på VGs det er derfor jeg vet om dette. I fjor var det en meget spesiell situasjon da vi ansatte måtte virkelig gripe inn og jobbe med holdningene til enkelte av guttene da det spredte seg og førte til at mange jenter følte seg uthengt og dårlig behandlet. 

Vi jobber kontinuerlig med holdningssrbeid, likestilling og diskriminering av kjønn, religion, hudfarge ol.  

• Liker 3
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Yme skrev:

Misandrister er svaret... Jeg har skrevet det om og om igjen. Det er det personen refererer til, når han/hun sier at du bare leser det du selv ønsker. Du har fått svaret flere ganger, men ser ut til å overse det.

Men du bedriver med tåkeprat, Yme. Du svarer meg ikke ordentlig. Hvem er disse mannehaterene? 

Jeg mistenker at du ikke har så mye kunnskap om dette som du ønsker å gi uttrykk for. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, Yme skrev:

:ler: Jeg blander alltid de begrepene. Regner med at konteksten klargjør hva jeg mener. Skal gå tilbake og redigere innleggene.

Jeg tror at de misandristiske feministene er en såkalt "vocal minority", men jeg har inntrykk av at de fleste feminister er med på tanken om patriarki, og at menn og kvinner ikke får likt betalt for likt arbeid, som en norm, her i landet.

Du sitter med inntrykk av..??  Hva med å argumentere med noe mer håndfast enn inntrykkene dine?   

Kan du vise til at menn ikke tjener bedre enn kvinner og stiger kjappere i gradene? Er du sikker på at menn og kvinner i samme yrke med lik utdanning tjener likt? 

Har du opplevd å bli spurt om du skal ha barn på et jobbintervju? Har du opplevd å bli valgt bort da din kone kan bli gravid?

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Men du bedriver med tåkeprat, Yme. Du svarer meg ikke ordentlig. Hvem er disse mannehaterene? 

Jeg mistenker at du ikke har så mye kunnskap om dette som du ønsker å gi uttrykk for. 

Først og fremst, å beskrive ens egen erfaring om et tema, er ikke det samme som å prøve å gi inntrykk av at man har mye kunnskap på området... Det er utelukkende en beskrivelse av min erfaring.

For det andre, hva er det egentlig du lurer på da? Hvordan i all verden kan jeg greie å være mer spesifikk enn jeg har vært? Du spør hvem jeg snakker om, og jeg forklarer at jeg snakker om misandrister. Hvordan er det tåkeprat? Det er konsise og direkte svar.

Skrevet
4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du sitter med inntrykk av..??  Hva med å argumentere med noe mer håndfast enn inntrykkene dine?   

Kan du vise til at menn ikke tjener bedre enn kvinner og stiger kjappere i gradene? Er du sikker på at menn og kvinner i samme yrke med lik utdanning tjener likt? 

Har du opplevd å bli spurt om du skal ha barn på et jobbintervju? Har du opplevd å bli valgt bort da din kone kan bli gravid?

Okei, dette er ting du ikke har spurt meg om tidligere, så grunnen til at jeg ikke har forklart hvorfor inntrykket mitt er som det er, er fordi det ikke har vært tema. Du har ikke spurt meg om dette før nå. 

Her i landet er det straffbart å betale mennesker basert på kjønnet deres. Hvis noen opplever det, har de mulighet til å ta det videre, så det blir gjort noe med.

At bedrifter ikke ønsker å ansette damer fordi de kan bli gravide, har ingen ting med likelønn å gjøre. Jeg er enig i at det er et problem.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Yme skrev:

Først og fremst, å beskrive ens egen erfaring om et tema, er ikke det samme som å prøve å gi inntrykk av at man har mye kunnskap på området... Det er utelukkende en beskrivelse av min erfaring.

For det andre, hva er det egentlig du lurer på da? Hvordan i all verden kan jeg greie å være mer spesifikk enn jeg har vært? Du spør hvem jeg snakker om, og jeg forklarer at jeg snakker om misandrister. Hvordan er det tåkeprat? Det er konsise og direkte svar.

Du velger konsekvent å ikke svare for deg men sitter med inntrykk av at de fleste feminister hater menn. Men klarer ikke å svare på egne påstander! 

Å argumentere med egne inntrykk trumfer ikke virkelighet. Flertallet hater ikke menn og ønsker å kneble dem. I tillegg surrer du veldig med hvilket uttrykk som betyr hva; hat mot kvinner, hat mot menn..

Innleggene dine vitner om at du ikke har god nok kunnskap om tema som du ønsker å gi uttrykk for. Å bruke «fremmedord» gir deg ingen tyngde når du blander begrepene. Jeg ser ikke noe poeng i å diskutere videre med deg. 

Ha en fin dag. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du velger konsekvent å ikke svare for deg men sitter med inntrykk av at de fleste feminister hater menn. Men klarer ikke å svare på egne påstander! 

Å argumentere med egne inntrykk trumfer ikke virkelighet. Flertallet hater ikke menn og ønsker å kneble dem. I tillegg surrer du veldig med hvilket uttrykk som betyr hva; hat mot kvinner, hat mot menn..

Innleggene dine vitner om at du ikke har god nok kunnskap om tema som du ønsker å gi uttrykk for. Å bruke «fremmedord» gir deg ingen tyngde når du blander begrepene. Jeg ser ikke noe poeng i å diskutere videre med deg. 

Ha en fin dag. 

Gi han litt slækk da. Han er den minst aggressive debattanten her og stiller faktisk spørsmål. Dessuten har han rettet opp i uttrykkene sine. Han er faktisk sjelden vare i debatten med sin ydmykhet, og det synes jeg det står respekt av.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Ha en fin dag. 

:ler: okei, frøken hersketeknikk... Du leser jo ikke det man skriver til deg, så saken får bare ligge. Jeg har forklart deg at jeg ikke tror de fleste kvinner eller feminister hater menn.

Jeg er enig i at egne inntrykk ikke trumfer virkeligheten... Litt sånn som når virkeligheten er at du får konsise svar på spørsmålene dine, men like vel erfarer at du blir utsatt for tåkeprat.

Jeg er klar over at fremmedord ikke gir tyngde, men nå er det sånn at man har et ord som beskriver mannehat, så da er det greit å bruke det ordet. Jeg er klar over at jeg blander mysoginisme og misandrisme her, og jeg retta opp i det så fort det ble påpekt.

Skrevet
18 minutter siden, Snaskesnusken said:

Kan ikke du vise til oversikt over menn som tjener urettmessig mer enn kvinner?

Anonymkode: 43ec9...eef

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi han litt slækk da. Han er den minst aggressive debattanten her og stiller faktisk spørsmål. Dessuten har han rettet opp i uttrykkene sine. Han er faktisk sjelden vare i debatten med sin ydmykhet, og det synes jeg det står respekt av.

Vi får jo ikke til å diskutere med hverandre, så det går fint. Hu mener det kommer av at jeg ikke svarer henne, og jeg mener det kommer av at hu ikke leser det jeg svarer.

Blir jo helt umulig å ha en samtale gående da :ler: Hu kunne spart seg for herskerteknikkene da. Blir litt sånn "haha, du veit jo ikke hva det ordet der betyr en gang! Æddabædda", men jeg kommer i det minste til å huske å ikke blande begrepene til neste gang :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...