Gå til innhold

Forbikjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med folk som tar forbikjøring når du ligger 2-3 kilometer i timen over fartsgrensa ?

Anonymkode: 59dff...fbd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er vel i bunn og grunn idioter som tror at dems tid og liv er viktigere enn andre.. 

 

 

 

Anonymkode: dea48...f65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål er jo om du ligger i 82-83 når reellhastigheten din er rundt 75. Jeg må opp i 86 før jeg faktisk ligger i 80. 

Men ellers vil jeg si mikropenis som liker å leke med livet til de rundt seg. Møtte på en slik i går, skulle gjerne likt å ha tatt en prat med han etter å ha ligget farlig nærme støtfangeren i 110. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, dillyduzit skrev:

Et spørsmål er jo om du ligger i 82-83 når reellhastigheten din er rundt 75. Jeg må opp i 86 før jeg faktisk ligger i 80. 

Men ellers vil jeg si mikropenis som liker å leke med livet til de rundt seg. Møtte på en slik i går, skulle gjerne likt å ha tatt en prat med han etter å ha ligget farlig nærme støtfangeren i 110. 

Hvordan finner man ut av det ?

Anonymkode: 59dff...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan finner man ut av det ?

Anonymkode: 59dff...fbd

Hørt man kan teste dette hos NAF, men noe usikker. Kanskje @tdm900 har noe ide? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi; de føler det går sakte, bilen dems ligger ikke bra i akkurat det tempoet, speedometeret ditt er feil, du kjører ujevnt i svinger etc etc. Antagelig like mange årsaker som tilfeller. For å gjøre ditt for trafikksikkerhet så slipp forbi dem som vil forbi.

Anonymkode: 2d473...865

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være som mangt. Mulig holder du ikke reell fartsgrense (du kjører saktere enn du tror), har ujevn fart (kjører sakte i svinger, og hurtigere på strake strekninger), unødvendig bremsing etc. Hva plager det deg at noen faktisk kjører forbi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioti. På linje med folk som MÅ kjøre forbi deg, selv om det er er 500 meter igjen til de skal svinge av. 

Anonymkode: 6c016...beb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, misssssnorway skrev:

Kan være som mangt. Mulig holder du ikke reell fartsgrense (du kjører saktere enn du tror), har ujevn fart (kjører sakte i svinger, og hurtigere på strake strekninger), unødvendig bremsing etc. Hva plager det deg at noen faktisk kjører forbi?

Plager, når sa jeg det ??

Anonymkode: 59dff...fbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi; de føler det går sakte, bilen dems ligger ikke bra i akkurat det tempoet, speedometeret ditt er feil, du kjører ujevnt i svinger etc etc. Antagelig like mange årsaker som tilfeller. For å gjøre ditt for trafikksikkerhet så slipp forbi dem som vil forbi.

Anonymkode: 2d473...865

Nei jeg ligger ikke ujevnt i svingene. Og selvfølgelig slipper jeg de forbi.

Anonymkode: 59dff...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan finner man ut av det ?

Anonymkode: 59dff...fbd

Kjør et sted hvor de har tavle som viser farten din. De finnes flere steder men det eneste jeg kommer på nå er ved 'regnbuebroen' i Bærum. På e18.

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plager, når sa jeg det ??

Anonymkode: 59dff...fbd

Når du velger å spørr på et forum hva det er som gjør at folk kjører forbi deg, velger jeg å lese det som at du synes det er irriterende at de gjør det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, misssssnorway skrev:

Når du velger å spørr på et forum hva det er som gjør at folk kjører forbi deg, velger jeg å lese det som at du synes det er irriterende at de gjør det. 

Bare lurte, siden jeg er litt over fartsgrensa, det plager meg ikke.

Anonymkode: 59dff...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, dillyduzit skrev:

Hørt man kan teste dette hos NAF, men noe usikker. Kanskje @tdm900 har noe ide? 

Kan teste speedometer hos NAF ja, om det var det du mente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som flere har nevnt så viser speedometeret for lite, men noen skal kjøre forbi uansett. 

De blir som regel tatt i fartskontroll, når det er det, så jeg skjønner ikke at de tar sjansen.

Anonymkode: 78ed0...d3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger for det meste en til to km over fartsgrensen, på gps - på cruise control og blir svært skjeldent kjørt forbi. På mine biler er det i 80 mellom 3 og 8 over på speedometeret. Jeg kjører ca 50000 i året så er mine timer ute på veien. Jeg kjører forbi de som ødelegger flyten eller som unødvendig slakker  ned i svinger.

Anonymkode: 2d473...865

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, misssssnorway skrev:

Kan være som mangt. Mulig holder du ikke reell fartsgrense (du kjører saktere enn du tror), har ujevn fart (kjører sakte i svinger, og hurtigere på strake strekninger), unødvendig bremsing etc. Hva plager det deg at noen faktisk kjører forbi?

Det plager ikke at folk tar unødvendige forbikjøringer, men det kan resultere i dødsulykker som hadde vært unngått dersom enkelte hadde hatt litt større tolmådighet.

Her jeg bor har forbikjøringer vært årsaken til flere dødsulykker langs en strekning mange tror er oversiktelig, men som ikke er det. Har flere ganger opplevd biler i motgående kjørefelt som kjører forbi bilen foran altfor nærme meg, og både jeg og bilen som blir forbikjørt må sakke farten for å unngå kollisjon.

 Da plager det ikke når jeg ser unødvendige/potensielt farlige forbikjøringer, men det skremmende at enkelte leker med andres liv på denne måten.

Anonymkode: 74c46...8db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er veldig plagsomt å ligge bak deg når du må bremse i hver jævla sving, dagtid, på tørt føre. 

Fordi du omtrent bråbremser når vi går fra 80- til 60-sone.

Fordi jeg å være alene på veien.

Fordi jeg er et rasshøl og ønsker meg Audi.

(Og ja, jeg prøver å roe meg, og puste med magen. Venter til det er klart før jeg kjører forbi, kjører aldri forbi hvis det er flere biler foran meg. Ja, jeg har to særdeles uvettige forbikjøringer på samvittigheten og som jeg lærte av. Men dette er Norge, da, der sneglefart hylles. ~25 mennesker dør hvert år pga fart, 600 tar livet sitt. Likevel er det å kjøre fort og å innrømme det verre enn å åpent erklære seg for nynazist)

Anonymkode: 37b17...e5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...