Gå til innhold

For sent å finne noen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en dame på litt over 50 som har vært singel en stund. Har prøvd endel datingsider i perioder, men finner ingen. Er veldig mange menn som er useriøse og mange menn som jeg ikke har noe felles med eller matcher med overhodet. Vet at det er vanskeligere å finne noen jo eldre man er, men er det umulig for oss damer over 50? Det virker nesten sånn på meg. Kan virke som mange menn vil ha yngre kvinner, og at de ser på oss over 50 som utdaterte. Hva er deres erfaringer som er single, godt voksne damer? Og er det noen sider som passer bedre for oss? Har prøvd disse "over 50" sidene uten noen resultater. Er det bare å gi opp? Vet vi kanskje ikke er så mange på vår alder her inne men noen er det vel :) 

Anonymkode: e01c9...78a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja

Anonymkode: 88d18...7ee

Skrevet

Nei det er det naturligvis ikke. Stadig folk som skiller seg ellernister din livsledsager. Men velg andre arenaer enn nettet. 

Anonymkode: 89d0f...def

Skrevet

Jeg tror og håper at det ikke er for sent. Jeg er yngre enn deg og merker litt interesse fra menn i din aldersgruppe. Det jeg kan si er at menn må gjerne ha lyst på yngre kvinner, men det er nok ikke så mange unge kvinner som ser etter en mann på 50+. Av den grunn mener jeg sjansene dine bør være gode, så fremt at det finnes single menn på din alder. 

Anonymkode: a980e...e95

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mann rett under 50 her. Hører mange her til stadighet snakker ned nettdating, men i løpet av det året siden jeg ble singel har jeg truffet en god del flotte jenter i alderen 40-50 år (mest via Tinder). Antall kvinner jeg har truffet (for en eller flere dater) utenom nettdating? Omtrent null. Har hatt to kortvarige forhold, pluss ett nå som nærmer seg seks måneder (med en jevnaldrende). De damene jeg treffer via nettet er som regel mye mer attraktive (på flere måter enn utseende) og mye mer interessante enn de jeg "tilfeldigvis" treffer på byen.

Fra mitt ståsted er nettdating helt overlegent alle andre måter å treffe jevnaldrende på, men jeg jobber typisk i mannsdominerte yrker og har ingen femi hobbier. Vil håpe og tro at det kan funke andre veien også, at du kan finne noen, men det ER en del jobb Og man må by litt på seg selv for å gi både seg selv og de man treffer en sjanse til å bli kjent (har sikkert truffet litt over tyve kvinner totalt sett, dvs en del førstegangsintervjuer hvor det ikke har vært noen bra match).

Med mindre du ferdes i miljøer med mange single jevnaldrende av det motsatte kjønn vil jeg tro nettet er den beste arenaen. Men som alltid så er det litt jobb å se og oppfattes som attraktiv, og det starter som regel med en selv (selvtillit osv). Den læringskurven er ofte litt brå (har gått på et par smeller selv også), men tror uansett det er mindre jobb enn å tråle utesteder eller gå på dansekurs (er vel minst like mange tullebukker på den type greier som på nettet). Men erfaringene er nok delte, men ville i hvertfall bidra med noe positivitet fra mine egne erfaringer.

Endret av Kreator
  • Liker 5
Skrevet

Er aldri for sent. Er jo de som finner kjærligheten på eldrehjemmet og gifter seg 🙂 tror at hvis du ikke prøver for hardt, så dukker han nok opp plutselig ut av det blå. Sånn det var for meg etter maange år alene 

Anonymkode: 26b29...734

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke for sent, men det er vanskelig for kvinner som er over 50 å finne noen. Mange menn på samme alder ønsker yngre kvinner eller vil ikke binde seg. De liker å leve alene, jobbe, trene og ha ulike sexpartnere.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men man må ha tålmodighet og søke gjennom mange som ikke er aktuelle. Det er ikke lett å finne en kjæreste.

Mitt råd er å lage en din profil på Sukker, Møteplassen eller Match. Dropp Tinder. Har du fine bilder der du smiler naturlig og har en god tekst, får du kontakt med jevnaldrende menn. Og da kan du avtale å møte noen og se hva som skjer. Plutselig finner du noen som er hyggelig og som du passer sammen med! Men ikke ha dårlig tid eller stress, det er ofte ikke klaff med en gang.

Anonymkode: a7d33...8b7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke for sent, men det er vanskelig for kvinner som er over 50 å finne noen. Mange menn på samme alder ønsker yngre kvinner eller vil ikke binde seg. De liker å leve alene, jobbe, trene og ha ulike sexpartnere.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men man må ha tålmodighet og søke gjennom mange som ikke er aktuelle. Det er ikke lett å finne en kjæreste.

Mitt råd er å lage en din profil på Sukker, Møteplassen eller Match. Dropp Tinder. Har du fine bilder der du smiler naturlig og har en god tekst, får du kontakt med jevnaldrende menn. Og da kan du avtale å møte noen og se hva som skjer. Plutselig finner du noen som er hyggelig og som du passer sammen med! Men ikke ha dårlig tid eller stress, det er ofte ikke klaff med en gang.

Det samme gjelder menn i 20,30 og 40-årene. De vil ikke ha forhold og bare tømme seg. 

Anonymkode: b579e...5f9

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme gjelder menn i 20,30 og 40-årene. De vil ikke ha forhold og bare tømme seg. 

Det samme sier menn om kvinner.. Har det blitt sånn at folk for tiden liker bedre å være alene enn i parforhold med alle de forpliktelser og krav det innebærer. Lurer på det altså.

Skrevet

Jeg er slutten av 40 årene, og opplever ofte på match.com at menn min alder +-2 år som jeg søker etter, vil ofte ha kvinner på 26 til 38 liksom. Ja, er helt utrolig hvilken selvtillit enkelte har som tror ei jente på under 30 vil ha en mann på snart 50. Men ok, de om det. 

Jeg har hatt mange dater med kjekke menn, har bare ikke truffet den ene spesielle enda :) 

Anonymkode: eab7d...bb0

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er slutten av 40 årene, og opplever ofte på match.com at menn min alder +-2 år som jeg søker etter, vil ofte ha kvinner på 26 til 38 liksom. Ja, er helt utrolig hvilken selvtillit enkelte har som tror ei jente på under 30 vil ha en mann på snart 50. Men ok, de om det. 

Jeg har hatt mange dater med kjekke menn, har bare ikke truffet den ene spesielle enda :) 

Anonymkode: eab7d...bb0

Her har jeg en erfaring å dele: Menn skriver gjerne at de vil treffe yngre, men hvis de får kontakt med en jevnaldrende møter de henne gjerne. Så det er nok ikke så lett for menn over 50 å finne veldig mye yngre kvinner.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme sier menn om kvinner.. Har det blitt sånn at folk for tiden liker bedre å være alene enn i parforhold med alle de forpliktelser og krav det innebærer. Lurer på det altså.

Vel, nå dater jeg menn så kan ikke uttale meg om hvordan det er å date kvinner. Men bare les på singel-forumet om alle frustrerte damer som bare møter useriøse menn. I min vennegjeng er det 2 damer på 36 som er jomfruer og 4 andre som aldri har hatt kjæreste. Fordi menn vil ikke ha kjæreste i dag. Jeg har gitt opp selv også, er lei av alle useriøse menn. Er 36.

Jeg har nesten en teori på at menn som er sånn 50 + er mer seriøse, jeg! Vet ikke hvorfor, høres kanskje litt ut som jeg tar feil ref HI. Menn er vel konstant på jakt etter ny fitte uansett alder I suppose. 

Skrevet

Absolutt ikke for sent! Jeg kjenner til flere damer i 50 og 60 åra som har hatt suksess med nettdating, og en av de mange ganger fra hun var 50 , hatt fire kjærester siden da til nå hvor hun er 64. To av de døde så det er ikke sånn at hun bare har valgt de første og beste for å ha noen selvom de egentlig ikke passer sammen eller varer sammen . 

Ikke gi opp:) 

Anonymkode: cad7a...2ad

Skrevet

Du kan og så melde deg på voksentrening, turgrupper, gruppereiser for voksne osv :)

Anonymkode: cad7a...2ad

Skrevet

TS her. Takk for råd og innspill så langt :) Godt å høres at flere sier at det ikke er for sent. Men ja, jeg er klar over at det er vanskelig. Jeg har ikke så mye mulighet for å møte noen utenom nettdating, så må nok prøve det igjen. Kan jo være jeg også kan prøve noen andre arenaer da. Flere som har innspill og erfaringer så kom gjerne med dem :)

Anonymkode: e01c9...78a

Skrevet

nei, det er ikke for sent. kjenner flere damer på 50+ som har funnet seg jevnaldrende og yngre menn. felles for de er at de ikke er "gamle kjerringer" i stil/væremåte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...