AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Del Skrevet 10. september 2018 Jeg har lagt merke til at enkelte skriver tallet syv slik 7, men jeg har alltid skrevet det med en strek på midten. Er ikke meningen at når man skriver for hånd så skal man ha en strek på midten slik at det er enklere å se forskjell på et syv og én? Anonymkode: a3ce4...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stella Rose Skrevet 10. september 2018 #2 Del Skrevet 10. september 2018 Jeg skriver syv tallet med en strek på midten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Del Skrevet 10. september 2018 Skriver det også med strek på midten, men dette tror jeg er "gammel" lærdom, på skolen i dag lærer de ikke det. De sier ikke en gan syvogtyve😂 Anonymkode: f77d1...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reputation Skrevet 10. september 2018 #4 Del Skrevet 10. september 2018 Skrev dette nettopp 😂 Skriver også stor på lik måte, med strek i midten og øverst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kruset Skrevet 10. september 2018 #5 Del Skrevet 10. september 2018 Jeg skriver med strek på midten, det gjør det enklere å skille fra ettall (selv om jeg hovedsakelig skriver dem som en rett strek). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #6 Del Skrevet 10. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriver det også med strek på midten, men dette tror jeg er "gammel" lærdom, på skolen i dag lærer de ikke det. De sier ikke en gan syvogtyve😂 Anonymkode: f77d1...8e1 Vet du, det tror jeg kommer med alderen. Jeg lærte å si tjuesyv da jeg var liten (90-tallet), men nå har jeg begynt å si ting som "Jeg er åtteogtyve." Anonymkode: a3ce4...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #7 Del Skrevet 10. september 2018 Akkurat nå, Kruset skrev: Jeg skriver med strek på midten, det gjør det enklere å skille fra ettall (selv om jeg hovedsakelig skriver dem som en rett strek). Det gjør jeg også. Ettall er en strek, og syv har en liten strek på midten. Anonymkode: a3ce4...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 10. september 2018 #8 Del Skrevet 10. september 2018 Skriver med strek, sikkert fordi jeg lærte det i 1 klasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 11. september 2018 #9 Del Skrevet 11. september 2018 Skriver det med strek. På barneskolen, tidlig på 1980-tallet, lærte vi å skrive 7 uten strek. Vi lærte å skrive 1 kun som en loddrett strek. Derfor skulle de ikke kunne forveksles. Mulig dette var et 80-tallsfenomen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 11. september 2018 #10 Del Skrevet 11. september 2018 (endret) 6 minutter siden, Ullvott skrev: Skriver det med strek. På barneskolen, tidlig på 1980-tallet, lærte vi å skrive 7 uten strek. Vi lærte å skrive 1 kun som en loddrett strek. Derfor skulle de ikke kunne forveksles. Mulig dette var et 80-tallsfenomen... Det samme gjorde vi da jeg gikk på barneskolen på slutten av 70-tallet. Senere har jeg begynt å skrive med strek for å skille 7 fra 1. Endret 11. september 2018 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 11. september 2018 #11 Del Skrevet 11. september 2018 Jeg skriver sjutall med en strek på midten, fordi jeg liker å være klar og tydelig i det jeg skriver og jeg lærte å gjøre det sånn for å tydeliggjøre forskjellen mellom ett og sju. Ser at enkelte skriver ett-tall som nærmest ser ut som sjutall, bare uten streken på midten, og sjutall som ser ut som ett-tall og da rykker det i nervene.... har lyst å be dem rette på det 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #12 Del Skrevet 14. september 2018 På 10.9.2018 den 17.22, AnonymBruker skrev: Vet du, det tror jeg kommer med alderen. Jeg lærte å si tjuesyv da jeg var liten (90-tallet), men nå har jeg begynt å si ting som "Jeg er åtteogtyve." Anonymkode: a3ce4...ab9 Å nei!!!! Det blør ut av ørene mine når folk sier tjuesyv. Det skal være enten «tjuesju» eller «syvogtyve». Heller ikke tyvesyv eller sjuogtyve. Anonymkode: 79dfb...502 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #13 Del Skrevet 14. september 2018 Jeg skriver også SYV med en strek over midten. Er ikke det helt normalt ? Anonymkode: f0ecc...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #14 Del Skrevet 16. september 2018 Helt normalt ja Anonymkode: 29d41...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #15 Del Skrevet 17. september 2018 Med strek på midten. Anonymkode: c40a2...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 17. september 2018 #16 Del Skrevet 17. september 2018 Skriver med strek på midten. Vet ikke helt om jeg lærte det på barneskolen (tror ikke det). Men et sjutall uten strek mangler noe vesentlig syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 22. september 2018 #17 Del Skrevet 22. september 2018 Skriver med strek på midten, det går helt automatisk. Men jeg skriver 1 som en rett strek (ikke den lille hatten/knekken), så egentlig er jo streken på 7 helt unødvendig. Fikk det vel banka inn på barneskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 22. september 2018 #18 Del Skrevet 22. september 2018 (endret) På 14.9.2018 den 22.10, AnonymBruker skrev: Å nei!!!! Det blør ut av ørene mine når folk sier tjuesyv. Det skal være enten «tjuesju» eller «syvogtyve». Heller ikke tyvesyv eller sjuogtyve. Anonymkode: 79dfb...502 Sjuesju? Bare vent, vi kommer dit. En dag. Eller kanskje sjuåsjue! Endret 22. september 2018 av Guile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå