Gå til innhold

Cerazette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med disse pillene? Hvilke bivirkninger fikk dere,  Gjorde det noe med sexlysten? Osv.

Anonymkode: 43f3b...6e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mistet mensen og fikk mye vann i kroppen. Gikk på de i 13 år. 

Anonymkode: 0978d...c67

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mistet mensen og fikk mye vann i kroppen. Gikk på de i 13 år. 

Hva gjorde vannet i kroppen med deg? Merket du mye til det?

Skrevet

Gikk på dem i 13 år, mistet mensen og fikk lavere sexlyst. Er gravid nå, men skal begynne på dem igjen når det er på tide.

Anonymkode: b6d22...c83

Skrevet

Har veldig dårlig erfaring med de. Eneste positive var at mensen forsvant etter første mnd., men jeg fikk masse kviser i ansikt, på ryggen og brystet (aldri slitt med kviser) pluss at jeg ble gravid mens jeg gikk på de på tross av at jeg tok de til samme tid hver dag. Gikk tilbake til vanlige p-piller.

Anonymkode: 1686e...6ce

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig dårlig erfaring med de. Eneste positive var at mensen forsvant etter første mnd., men jeg fikk masse kviser i ansikt, på ryggen og brystet (aldri slitt med kviser) pluss at jeg ble gravid mens jeg gikk på de på tross av at jeg tok de til samme tid hver dag. Gikk tilbake til vanlige p-piller.

Jeg trodde de pillene var mer sikre enn vanlige p-piller? Altså at færre blir gravide når de går på dem enn med andre typer 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde vannet i kroppen med deg? Merket du mye til det?

Nå har jeg leddgikt, så det å få ut vannet av kroppen gjorde at jeg fikk mindre vondt i fingre. Men ellers merket jeg det jo ikke. De andre p-pillene/spiral jeg har prøvd ga mye mer bivirkininger.

Skrevet

Lav sexlyst og generelt slapp. Men ikke verre enn at jeg likevel velger å bruke dem så lenge jeg ammer.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde de pillene var mer sikre enn vanlige p-piller? Altså at færre blir gravide når de går på dem enn med andre typer 

Nei nei. De innholder 1 mindre "ingrediens" enn p-piller, og blir da mindre sikker. Nettopp derfor er det så viktig å ta de til samme tid hver dag. Les deg opp!

Jeg har dog bare gode erfaringer, og har sluppet unna mensen i 2 år :):)

Anonymkode: 7be0e...a56

Skrevet

Man kan også bli gravid om man har diaré eller kaster opp etter man har tatt pillen, så det kan være en årsak til at noen blir gravide selvom de har tatt pillen riktig. Men jeg er klar over at ikke noen prevensjon er 100% sikker

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de er ikke sikrere. Forskjellen er at minipillen ikke inneholder østrogen. På minipillen får man fremdeles eggløsning, men pillen skal hindre egget i å bli bedruktet. 

Ser noen kommenterte at diare og oppkast kan påvirke, og det stemmer, men var ikke tilfellet når jeg ble gravid. Antibiotika kan også påvirke virkningen. Har to venninner som begge har brukt cerazette. Hun ene hadde god erfaring mens hun andre hatet de like mye som meg så det er forskjell på folk, men personlig anbefaler jeg de ikke da jeg slet med de kvisene i halvannet år etter at jeg sluttet. Ikke uvalig ifølge legen min.

Skrevet

Har gått på dem i rundt 15 år og eneste bivirkningen er at jeg har mistet mensen. Og det er derfor jeg bruker den.... Har mensen 3-4 dager 1 gang i året. Prøvde p-sprøyten først men det var verre for meg. 

Anonymkode: 8f7fd...947

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de er ikke sikrere. Forskjellen er at minipillen ikke inneholder østrogen. På minipillen får man fremdeles eggløsning, men pillen skal hindre egget i å bli bedruktet. 

Ser noen kommenterte at diare og oppkast kan påvirke, og det stemmer, men var ikke tilfellet når jeg ble gravid. Antibiotika kan også påvirke virkningen. Har to venninner som begge har brukt cerazette. Hun ene hadde god erfaring mens hun andre hatet de like mye som meg så det er forskjell på folk, men personlig anbefaler jeg de ikke da jeg slet med de kvisene i halvannet år etter at jeg sluttet. Ikke uvalig ifølge legen min.

6F5E23EC-4D14-412F-BE4D-D2FB02681D37.thumb.jpeg.4d94c6f583fa3b1fa483e9282ddf6647.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått på disse i snart tre måneder, og jeg har ingen bivirkninger bortsett fra at mensen nå er ekstremt uregelmessig. Jeg har alltid hatt veldig regelmessig mensen som varte i ca. 4-5 dager. Nå kommer den når den vil, og varer i 8-10 dager, i tillegg til at jeg får småblødninger innimllom. 

Anonymkode: b060b...715

Skrevet

Null sexlyst, vektoppgang, mistet mensen

Men jeg var mer stabil i humør og sinnstilstand  enn med andre merker

Anonymkode: b04e6...427

Skrevet

Ble redd for meg selv. Ble helt psyko og høyt og lavt. Gråt, ble uvanlig sint, lo og var fullstendig irrasjonell om hverandre. Tålte virkelig ikke de pillene og skal aldri ta de igjen.

Anonymkode: 78391...805

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...