Gå til innhold

Hvordan bli kvitt bananfluer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli gal nå. Har måttet kaste en skål med frukt nå, men likevel flyr det rundt 5 små fluer. Har prøvd eplecider eddik i et glass med folie over med små hull i, men de vil jo ikke gå nedi, de kryper bare oppå. Blir sprø! Noen tips?

Anonymkode: 42055...65a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke folie over🤔 holder på å klikke her også 🤮 

gleder meg til denne perioden er over! 

Skrevet

Bare la være å ha frukt/grønt på benken en periode og fjern søppel daglig. Så dør de kjapt ut. 

Anonymkode: 4d4ab...85c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt mange med en blanding av edikk, vann, zalo og sukker. bruker ikke folie over.. 

Dagen etter jeg satte glasset med blandingen på benken så var det sikkert rundt 20-30 bananfluer oppi glasset. 

Anonymkode: 8eb1c...72a

Skrevet

Bruker å skjære opp en liten bit med banan som jeg legger oppi glasset med zalo, eddik og vann. Reiste bort i en uke, kom hjem og hele glasset var så motbydelig fullt med fluer. 

Kaching. 

• Liker 1
Skrevet

Konjakk, vann og Zalo var trikset her sammen med litt plastfolie over. Men for små hull i folien ga null effekt, hullet måtte være drøye centimeteren i åpning.

Skrevet

Vin og noen dråper zalo :)

Anonymkode: 33362...8ce

Skrevet

Eplesaft, eddik og litt oppvasksåpe. Dekker til med masse huller, har fungert fint her. Men det var eplesaften som utgjorde forskjellen, kun eddik fungerte ikke.

Anonymkode: bef2c...079

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Hvorfor ikke bare ta de med støvsugeren eller brenne de med en el-fluesmekker? Jeg har alltid myggnetting foran vinduer og verandadør så slipper å ha fluer inne 

Skrevet

Eplecidereddik rett i glasset uten folie har fungert fett for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...