Gå til innhold

Støttemedlem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør at vi blir støttemedlemmer på treningssentere? Motivasjon? Dårlig treningssenter? Tid? Vil gjerne ha en diskusjon og forståelse på hvorfor det skjer. 

- Støttemedlem

Anonymkode: 66c38...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I bunn og grunn latskap! Har ikke noe å si på selve senteret eller noe. Der er kun en person som gjør at man blir støttemedlem, og det er deg selv. Motivasjon og tid må man faktisk finne selv! 

Man må være villig til å bytte ut tiden man sitter i sofaen, eller gjør andre gøye ting, med å trene istede. Man må gjøre endringer i egen hverdag, og man må gidde å gå på trening. 

Anonymkode: 02090...b8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bunn og grunn dårlig prioritering. Lyver for meg selv og sier jeg ikke har tid og/eller er alt for sliten til å dra. Men det er bare jeg som prioriterer en time ekstra på jobb, møte venner, drive med hobbyer og se TV framfor å dra meg bort på treningssenteret. Hvorfor? Fordi det er mer lystbetont og krever ikke like mye. Mennesker er vel programmert til "minste motstands vei" som alle andre dyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid en unnskyldning for å ikke dra, for trøtt, for sliten, feil time, feil tid.
Men kan heller ikke si det opp, for da blir jeg hvertfall ikke å dra å trene. Nå har jeg muligheten om ånden skulle komme over meg, det gjør den ca en gang i mnd :P
Så dyre treningsøkter egentlig... Dørstokken er veldig høy!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid regnet med at det er fordi de mener de ikke har tid, eller er for slitne. 

Jeg personlig er alt for gjerrig til å bli støttemedlem. Om jeg så skal trene bare for å få igjen det jeg betaler 😛 pluss at jeg er veldig motivert, da. 

Anonymkode: 0d986...a48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sunnmøring med selvinnsikt så det lengste jeg har vært støttemedlem er 1 mnd. Nå er jeg aktivt medlem, men meldte meg ikke inn før jeg trente fast ute flere ganger i uken. 

 

Anonymkode: 87644...38f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bindingstid er en stor faktor, mange binder seg til ett år, for å innse at dem kanskje ikke hadde tid/motivasjon likevel. 

Jeg ble medlem på ett senter, hvor jeg fikk 2 PT timer i innmeldingsgave. PT'en som møtte meg var kunnskapsløs og lite løsningsorientert. Jeg gikk ut derfra med mye lavere motivasjon for å trene, og jeg gikk ikke tilbake. 
Fant ett annet treningssenter som passet meg bedre, med mer kunnskap blant de ansatte, bandt meg for ett år, og så flyttet jeg slik at det ble tungvindt komme seg fram og tilbake, så da ble jeg støttemedlem ut bindingstiden. 

Anonymkode: 257c4...d17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skylde på et treningssenter fordi kunden blir støttemedlem. Hva skal de gjøre da? Komme hjem å hente folk?

Tror veldig mange setter seg for store mål og da dabber lysten av ganske fort. Hvorfor melder så mange seg inn i januar? Fordi mange har nyttårsforsett om at nå skal de begynne å trene f.eks 4-5 ganger i uken. Da gir du fort opp. Bedre å starte i det små, med små mål og du bør ihvertfall vite hvorfor du ønsker å trene og hva vil du oppnå med treningen

 

Hilsen en som har vært støttemedlem, men som nå ikke kan leve uten trening

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Vintersolvev skrev:

Er det noe med treningssentre dere mener kunne vært enklere? Vil dere tro dørstokkmila blir kortere om treningssentrene kunne gitt noe form for motivasjon i form av premie, arrangementer eller rett og slett det å ha en venn å dra men/ til å dra seg?

Rart ikke dørstokkmila blir kortere av tanken på at om du ikke kommer deg dit så trekker de deg mye penger for INGENTING...?

Anonymkode: 72367...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det egentlig ikke selv. Vil ha verdi for pengene mine, og det er ikke små summer det er snakk om. Så tenker at om jeg ikke hadde giddet drive med styrketrening og tredemølle så hadde jeg i hvert fall møtt opp på yogatimer eller annen rolig gruppetrening som ikke krever så mye motivasjon. Bare for å ikke kaste alle tusenlappene rett ut vinduet. 

Anonymkode: 64ca9...d65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Vintersolvev skrev:

Er det noe med treningssentre dere mener kunne vært enklere? Vil dere tro dørstokkmila blir kortere om treningssentrene kunne gitt noe form for motivasjon i form av premie, arrangementer eller rett og slett det å ha en venn å dra men/ til å dra seg?

Hva er dørstokkmila? 

Anonymkode: 137b4...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise

Jeg tror det er viktig å tenke over hva man vil oppnå, når man har tenkt å melde seg inn på et treningssenter. Er det for å bli slankere? Mer definert? Nå spesielle mål? Eller fordi det er visse gruppetimer man liker? 

Jeg syns også det hjelper å ha en rutine. Mandag, onsdag og søndag er hos meg faste treningsdager, med mindre noe spesielt dukker opp. Og gjerne en dag til, hvis jeg orker. Er så mye trening å velge mellom nå, så det finnes noe for alle. Jeg foretrekker zumba og styrke, og innimellom trener jeg litt yoga, spinning og kickboxing også. 

Som folk sikkert vet så kaster man myye penger ut vinduet ved å være støttemedlem. Det tilsvarer en flybillett til Mexico. Hvertfall hvis man trener på Elixia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.9.2018 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Hva er dørstokkmila? 

Anonymkode: 137b4...e87

 Det er et uttrykk for avstanden det kan føles å gå før en er ute av huset, altså over dørstokken, som når motivasjonen mangler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2018 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at vi blir støttemedlemmer på treningssentere? Motivasjon? Dårlig treningssenter? Tid? Vil gjerne ha en diskusjon og forståelse på hvorfor det skjer. 

- Støttemedlem

Anonymkode: 66c38...838

For min del har det vært avstand til treningssenteret. Nå når jeg bor 200 meter fra mitt har jeg faktisk fått en tendens til å trene regelmessig 😄 

 

Anonymkode: cc2c2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, har vært støttemedlem i 1 år nå. Trente iherdig i et halvt år før jeg plutselig slutta å dra. Trivdes på trening også. Gikk 3 ganger i uka!

KAN NOEN SKYVE MEG UT DØRA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.9.2018 den 12.08, Vintersolvev skrev:

 Det er et uttrykk for avstanden det kan føles å gå før en er ute av huset, altså over dørstokken, som når motivasjonen mangler.

Hæ? Det skjønner jeg ikke. Det er jo ikke en mil til dørstokken min iafall.. det er kanskje 6 meter. Og man forlater jo dørstokken hver dag stort sett? 

Anonymkode: 137b4...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Det skjønner jeg ikke. Det er jo ikke en mil til dørstokken min iafall.. det er kanskje 6 meter. Og man forlater jo dørstokken hver dag stort sett? 

Anonymkode: 137b4...e87

Har du virkelig aldri hørt det uttrykket tidligere? Det trodde jeg alle kjente. 

Det har ikke med hvor langt det reelt er til dørstokken, men derimot hvor langt det kan føles innimellom når man skal gjøre noe man ikke har lyst til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...