AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 jeg har veldig sterk sosial angst, og kjenner at det begynner å bli litt for mye nå. har fungert på et vis tidligere da jeg bodde alene og styrte kosthold, søvn, aktiviteter og jobb greit. er forøvrig kvinne, 39 år. nå er jeg blitt samboer med kjæresten min(vært sammen 2 år), og han har 3 tenåringer hjemme annenhver uke. jeg er glad i alle desse, men utfordringene er store da jeg aldri klarer å slappe av/restituere meg slik jeg gjorde da jeg bodde alene. har også me og migrene. i tillegg sover jeg dårlig. min kjære vil ikke at vi skal bo hver for oss; han er ganske klar på dette, og jeg elsker han og vil være med han. men helsen min holder på å bukke under nå; ligger stort sett utenom når jeg er på jobb. det jeg vil spørre legen om, og gjerne høre erfaringer fra kg, er om det er ille å ta to tabletter sobril i uken for å komme gjennom den verste angsten, eller om jeg burde prøve cipralex på fast basis. har prøvd div ad medisiner mot angst tidligere, men ingen gode virkninger, derimot fæle bivirkninger. noen som har erfaringer eller gode råd? Anonymkode: ae517...eea
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Dette tar du med legen din Anonymkode: e88a5...c53 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 Er han ordentlig glad i deg trådstarter, når han kommer til å gjøre det slutt om du ikke kan/vil bo der? Er dette noe å bygge et forhold og en felles fremtid på, når han så lett som det bare kan gjøre det slutt om ting ikke blir slik som han ønsker? Hvor lenge har dere vært kjærester, og hvor lenge har dere bodd sammen? Anonymkode: 94ab5...f27 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er han ordentlig glad i deg trådstarter, når han kommer til å gjøre det slutt om du ikke kan/vil bo der? Er dette noe å bygge et forhold og en felles fremtid på, når han så lett som det bare kan gjøre det slutt om ting ikke blir slik som han ønsker? Hvor lenge har dere vært kjærester, og hvor lenge har dere bodd sammen? Anonymkode: 94ab5...f27 han ønsker å være med meg hver dag, at vi er en familie. jeg føler meg elsket av han. vi har vært kjærester ca to år, og jeg flyttet inn i sommer. er konstant anspent, sliter med søvn,har gått ned 5 kg og gråter mye. jeg ønsker jo også å være med han, men dette her går veldig dårlig. jeg har bodd alene i mange år nå; og det er en enorm omveltning. jeg var slank fra før, men nå er jeg tynn. er så anspent at jeg ikke får i meg nok mat Anonymkode: ae517...eea
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #5 Skrevet 11. september 2018 Det er klart du kan være en flott kjæreste selv om du er syk men skal du være det må du forvente at han også er en flott kjæreste for deg. Nå har du forsøkt å gjøre ting slik han vil og det fungerer ikke for det. Da synes jeg han skal være en god mann og la dere prøve ut det du føler kan fungere. Hva så om dere bor hver for dere? Kanskje en liten leilighet er det du trenger for å klare å være hos han flere dager av gangen. Vissheten om at du kan lukke en dør bak deg når det blir for mye for deg. Kanskje du etter en tid kjenner at det ikke er så farlig å være under samme tak når du får ta det i ditt tempo. Du er jo snill også når du lytter til kroppen din. Å risikere å ødelegge seg på benzo er misforstått snillhet. Ja, noen klarer fint å stoppe bruken men det vet man ikke før man har forsøkt. Jeg har flere bekjente som har brukt sobril, noen kun en sjelden gang men for en stoppet det ikke der. Hun ble helt avhengig og dosene økte. Hun mistet jobben pga missbruket og får aldri jobb igjen innen sitt yrke. Dama er så flott og realistisk at du ville aldri tro hun kunne havne i en slik situasjon. Og denne bosituasjonen er jo ikke en midlertidig ting som kan avhjelpes med slike midler. Hvor lenge ser du for deg å bruke sobril hvis dere skal bo sammen for alltid? Hele livet?? Jeg håper du finner en løsning som kan fungere, jeg håper han lytter til deg og forstår. Anonymkode: 31960...7eb
Safiye Skrevet 11. september 2018 #6 Skrevet 11. september 2018 Tråden blir stengt og ryddet etter denne regelen: Sitat * Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. - Safiye, mod 1
Fremhevede innlegg