Gå til innhold

HASTER! Operasjon i utlandet!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal ha en operasjon i utlandet om bare noen timer, og legen sa at jeg må fjerne sting etter 1 uke, men jeg har reist hjem igjen før det... han sa at hvem som helst med medisinsk trening kan fjerne dem, og spørte om jeg kan finne noen... kan man kontakte sykehus og be dem om å fjerne sting ??? Det er areola reduksjon jeg skal ha...

Anonymkode: e440e...053

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sykepleiervenninne som fjerner sting for meg, hadde jeg ikke hatt henne hadde jeg kontaktet fastlegekontoret mitt. Lykke til med operasjon!

Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din, enten gjør h*n det eller de på lab'en - null stress :)

Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Sekretæren på fastlegekontor pleier å gjøre dette. 

Skrevet

Okei så de bryr seg ikke om at jeg ikke har gjort operasjonen hos dem? De avviser meg ikke for at jeg har gjort noe i utlandet?

Tuusen takk , jeg føler meg mye bedre nå, var redd jeg hadde dratt her for ingenting....

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei så de bryr seg ikke om at jeg ikke har gjort operasjonen hos dem? De avviser meg ikke for at jeg har gjort noe i utlandet?

Tuusen takk , jeg føler meg mye bedre nå, var redd jeg hadde dratt her for ingenting....

Nei, men de burde screene deg for MRSA, ESBL og VRE før de er alt for mye borti deg. Om du skulle bli innlagt på sykehus i Norge må du smitteisoleres frem til prøveresultat foreligger, som fort tar 3 dager.

Anonymkode: 7f6bd...993

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men de burde screene deg for MRSA, ESBL og VRE før de er alt for mye borti deg. Om du skulle bli innlagt på sykehus i Norge må du smitteisoleres frem til prøveresultat foreligger, som fort tar 3 dager.

Men må de gjøre det bare for å ta ut sting??

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men må de gjøre det bare for å ta ut sting??

Nei, det må de nok ikke, men de burde nok bruke munnbind når de er innenfor en meters radius i forhold til at MRSA er dråpesmitte.

• Liker 1
Skrevet

Okei takk! Må jeg gjøre dette hos fastlegen eller kan jeg gjør det hvor som helst?? Bor i en liten bygd og er så flaut om de vet jeg har tatt en plastisk operasjon

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei takk! Må jeg gjøre dette hos fastlegen eller kan jeg gjør det hvor som helst?? Bor i en liten bygd og er så flaut om de vet jeg har tatt en plastisk operasjon

Hvor som helst. Jeg fjernet sting på sykehus i oslo en gang etter inngrep på Vestlandet.

Anonymkode: 7e94b...28a

Skrevet

Du kan gjøre det hvor som helst. En venninne som er sykepleier eller har gjort det før kan også gjøre det. 

Men du får ikke time på sykehuset for å gjøre det. Så enten er det fastlegen eller hos en privat lege. 

Du hadde helt garantert klart å gjort det selv også, det er veldig enkelt. 

Anonymkode: 8f2a7...a9e

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gjøre det hvor som helst. En venninne som er sykepleier eller har gjort det før kan også gjøre det. 

Men du får ikke time på sykehuset for å gjøre det. Så enten er det fastlegen eller hos en privat lege. 

Du hadde helt garantert klart å gjort det selv også, det er veldig enkelt. 

Anonymkode: 8f2a7...a9e

Å kan jeg virkelig gjøre det selv? Med pinsett eller? Er det noe man må passe på for å unngå infeksjon osv??

Skrevet (endret)

Du kan gjøre det selv, men er jammen ikke sikker på om jeg hadde gjort det på et så sårbart område. Sykepleiervenninna mi bruker et spesialverktøy, et bittelite, buet knivblad med plastikkhåndtak som føres under hvert sting. Får vel kjøpt dem på apoteket, regner jeg med.

Se video her: http://film.hioa.no/sykepleie-fjerne-suturer-sting

Endret av Amawhatsnot
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kan jeg virkelig gjøre det selv? Med pinsett eller? Er det noe man må passe på for å unngå infeksjon osv??

Du kan rote det til og få stygge arr om det ikke er skikkelig grodd. IKKE gjør det hjemme hvis du ikke vet hva du driver med.

Anonymkode: 7e94b...28a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...