Gå til innhold

''Søt jente''

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne i  40-årene og leser stadig profiler fra menn enten i min alder eller 35-40 som skriver

''Søker etter ei søt jente'' ...blant annet.

De av dere som skriver dette, hva i alle dager menes her?

For det første...''jente'' er ikke en kvinne på 30-40.

''Søt' kan være både søt utseendesmessig og som person.

Nå skal det sies at disse kaller seg selv for ''gutt'', men det er en helt annen diskusjon :fnise:

Personlig synes jeg at slike setninger er turnoff, men her er det like mange preferanser som mennesker.

Anonymkode: 85a70...5c2

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, sånne menn greier jeg ikke ta seriøst.  Lyser umodenhet lang vei. Dårlig kjæresteemne 

Anonymkode: aff71...548

• Liker 5
Skrevet

Å så har du de som sier selv at de er ei "jente på 40"

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Mr. Kilmister skrev:

Å så har du de som sier selv at de er ei "jente på 40"

Haha like ille! Hvem f  er det som sier sånt når de er over 25 

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne i  40-årene og leser stadig profiler fra menn enten i min alder eller 35-40 som skriver

''Søker etter ei søt jente'' ...blant annet.

De av dere som skriver dette, hva i alle dager menes her?

For det første...''jente'' er ikke en kvinne på 30-40.

''Søt' kan være både søt utseendesmessig og som person.

Nå skal det sies at disse kaller seg selv for ''gutt'', men det er en helt annen diskusjon :fnise:

Personlig synes jeg at slike setninger er turnoff, men her er det like mange preferanser som mennesker.

Jeg hadde ikke formulert meg sånn selv, men det høres veldig vriompeis ut (det motsatte av søt :ler: ) å diskvalifisere noen for videre interesse kun p.g.a det. Relativt vriompeis å henge seg så opp i dame/jente/kvinne også spør du meg. Høres ut som begge parter er tjent med å sveipe videre.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har mange positive assosiasjoner til kvinner jeg ville omtalt som «søte», men det handler mer om at jeg opplever dem som ekte, gode mennesker, feminine kvinner, følsomme, litt nerdete eller klønete, og at det er slik jeg liker dem, enn at de «ser» søte ut, for veldig mange som ser søte ut er nesten det motsatte av hva jeg ser etter i en kjæreste, selv om det er en slags rar ubalanse mellom tiltrekningen grunnet utseendet og avskyen grunnet personligheten noen ganger. 

Anonymkode: 4e113...9a5

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mange positive assosiasjoner til kvinner jeg ville omtalt som «søte», men det handler mer om at jeg opplever dem som ekte, gode mennesker, feminine kvinner, følsomme, litt nerdete eller klønete, og at det er slik jeg liker dem, enn at de «ser» søte ut, for veldig mange som ser søte ut er nesten det motsatte av hva jeg ser etter i en kjæreste, selv om det er en slags rar ubalanse mellom tiltrekningen grunnet utseendet og avskyen grunnet personligheten noen ganger. 

Du omtaler dem i det minste som kvinner, ikke jenter, som er det store turnoffet her 

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du omtaler dem i det minste som kvinner, ikke jenter, som er det store turnoffet her 

I et forhold kunne jeg fint omtalt henne som jente. Det blir litt annerledes, men jeg kunne sikkert omtalt andre kvinner som jenter også. Er ikke det bare hyggelig da? Jeg forstår jo at ikke alle kvinner vil være eller føle seg som jenter, men det er sånt man må se an på mennesket man kommuniserer med. Det er kanskje et poeng å ikke generalisere noen som helst.

Skrevet

Søt går for meg både på personlighet og utseende messig. En søt jente er "the girl next door" som har en fin personlighet, gøyal og et pent utseende. 

Anonymkode: 61923...88c

Skrevet

Alle disse godt voksne damene som drar på "jentetur", eller refererer til helgens "vin med jentene". 

Problemet er vel ikke kjønnsspesifisert. Men jeg er enig i at det er cringe. Kanskje menn over 40 da egentlig leter etter noen yngre? 

Skrevet

I et forhold kunne jeg fint omtalt henne som jente. Det blir litt annerledes, men jeg kunne sikkert omtalt andre kvinner som jenter også. Er ikke det bare hyggelig da? Jeg forstår jo at ikke alle kvinner vil være eller føle seg som jenter, men det er sånt man må se an på mennesket man kommuniserer med. Det er kanskje et poeng å ikke generalisere noen som helst.

Tja, dumt spørsmål spør du meg. Tror du voksne menn liker å bli kalt for søte gutter? 

• Liker 1
Skrevet

Søt går for meg både på personlighet og utseende messig. En søt jente er "the girl next door" som har en fin personlighet, gøyal og et pent utseende. 

Anonymkode: 61923...88c

Og under 25 eller 20 år vel ?

Husker jeg og venninnene mine snakka om dette når vi var i 25 års alderen, for vi brukte jo jente som betegnelse om andre og når vi skulle beskrive oss selv i jobbsøknader "Hei jeg er en jente på.." og det blir jo helt feil når man er voksen og tar fra en myndigheten på en måte.  Voksne menn som kaller voksne damer for jente føler jeg er både barnslige selv og ser ned på kvinnen som en "stakkarslig" liten jente de må passe på. Ekkelt litt sånn pedo aktig. Eller så tenker jeg at de er uerfarne med damer og aldri hadde en ordentlig kjæreste i tenåra de kunne kalle for jenta si, og henger mange år bak mentalt rett og slett.  Snålinger

• Liker 1
Skrevet

Kommer aldri til å slutte å kalle min kjæreste for jenta mi. Ikke om vi så er 90 år.

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, dumt spørsmål spør du meg. Tror du voksne menn liker å bli kalt for søte gutter? 

Nei, men så er jo ikke menn kvinner da.

Skrevet

Nei, men så er jo ikke menn kvinner da.

Å nei Einstein. Greia er at det er greit å umyndiggjøre voksne kvinner men for menn er det åpenbart at det ikke er greit å gjøre mot menn? Det man ikke vil at noen skal gjøre mot deg gjør du ikke mot andre. Sosial intelligens heter det 

• Liker 1
Skrevet
På 10.9.2018 den 19.45, Epictetus skrev:

Kommer aldri til å slutte å kalle min kjæreste for jenta mi. Ikke om vi så er 90 år.

Er fint det sånn dere i mellom. Det er bare ikke så sjarmerende når folk på både 40 og 50 kaller seg "jenter" og "gutter". Det er som om de har en uvilje til å innse at de er voksne. Ikke spesielt tiltrekkende.

• Liker 2
Skrevet
På ‎10‎.‎09‎.‎2018 den 16.01, Jr.Garcon skrev:

Jeg hadde ikke formulert meg sånn selv, men det høres veldig vriompeis ut (det motsatte av søt :ler: ) å diskvalifisere noen for videre interesse kun p.g.a det. Relativt vriompeis å henge seg så opp i dame/jente/kvinne også spør du meg. Høres ut som begge parter er tjent med å sveipe videre.

Heisann

TS her.

Jeg forstår at du henger deg opp i dette med at jeg synes ''søt jente'' er turnoff, men jeg mente ikke at jeg siler vekk alle som skriver det. Bare at jeg ikke liker at ''gutt'' og ''jente'' brukes på oss godt voksne.

Og du misser poenget mitt. Eller spørsmålet. Jeg lurer på HVA menn legger i ''søt jente'' når de etterlyser ei. Søt utseendesmessig? Søt stemme? Søte øyne? Søt/jenteaktig/uskyldig i fremtoningen.... osv.

• Liker 1
Skrevet
På ‎10‎.‎09‎.‎2018 den 16.03, AnonymBruker skrev:

TUSEN takk for et svar som holder seg til saken og som ga meg litt innsikt!

Ts :)

Skrevet
På ‎10‎.‎09‎.‎2018 den 19.45, Epictetus skrev:

Akkurat dette synes jeg er litt fint. Avhenger av hvem jeg er sammen med, så kan dette ha en veldig fin effekt på meg å bli kalt ''jenta mi'' selv om jeg er 40.

...men i en datingfase/introduksjonsfase blir det feil. Go figure :fnise:

TS

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann

TS her.

Jeg forstår at du henger deg opp i dette med at jeg synes ''søt jente'' er turnoff, men jeg mente ikke at jeg siler vekk alle som skriver det. Bare at jeg ikke liker at ''gutt'' og ''jente'' brukes på oss godt voksne.

Og du misser poenget mitt. Eller spørsmålet. Jeg lurer på HVA menn legger i ''søt jente'' når de etterlyser ei. Søt utseendesmessig? Søt stemme? Søte øyne? Søt/jenteaktig/uskyldig i fremtoningen.... osv.

Oki, skjønner :)

Jeg tror det er veldig individuelt hva menn legger i "søt jente". Jeg bruker ordet søt om jenter som har en personlighet som er - snill,god, sjarmerende, muligens litt sjenert og hvor utseende deres gjerne er varmt med myke trekk. Både utseende og personlighet da. Ikke så lett å forklare :ler: men søt er veldig positivt ment fra min side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...