AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 ( Før du kommenterer. Nei min kommunale psykisk helse tilbud ekke bedre og jeg har ikke råa/ får ikke dekt privat psykolog ) Jeg har i 6 år nå vært i psykisk behandling av enn eller annen sort. Jeg har mange diagnoser som har kommet å gått ( liste helt nederst ) men problemet er at all "hjelpen" jeg har fått har ikke gjort noe for å gi meg en bedre livskvalitet eller i det hele tatt lysten til å leve. Kort om hva som skjedde. Når jeg var 16 ble jeg utredet for utmattelses syndrom og ble sendt på en psykisk analyse. Ble så sendt på bup i noen måneder før det ble avsluttet. Jeg ble igjen henvist til bup og den gangen tok det dem 3 møter ( to med meg, en med foreldre og lærer) og de ga meg diagnosen ADHD. Jeg fikk så medisiner og etter et par måneder var jeg på 72mg conserta ( jeg var 50kg og 160cm høy da ) og jeg sluttet etter et halvt år når jeg innså at medisinen gjorde meg værre. Hadde så en pause og en tur innom dps men avsluttet pga det kræsjet med skolen. Og i fjor ble jeg igjen henvist inn fordi jeg har blitt langt værre psykisk ( etter et voldelig forhold ). Jeg fikk utdelt en psykolog men han ombooket timene våre 2 ganger og når jeg endelig fikk en time fikk jeg en helt annen psykolog som var gravid ( så hun kunne ikke ta over saken min ) når jeg endelig fikk møte han jeg skulle ha fikk jeg 3 møter før han sa at han skulle ut i ferie så pappa perm. Måtte vente 3 måneder på ny behandler. Han var en psykisk sykepleier. Han fortalte meg så at han andre hadde fjernet ADHD diagnosen og satt bipolar type 2 opp i stede. Jeg var hos denne mannen en gang i uka og alt han ville var å snakke om følelsene ( fordi det hjelper når jeg har en hormon ubalanse som forusjaker 80% av problemene mine ) aldri ble jeg spurt om å få behandling eller medisiner for bipolaren. Og når jeg spurte sa han at han hverken anbefalte eller ikke anbefalt medisiner men at vi skulle snakke om det neste gang. Så sluttet han komme på jobb. 3 måneder senere og vi er i mai i år. Jeg fikk tilbake han fra i fjor. Hadde 4-6 møter før han plutselig begynte ombooke igjen. Fikk brev i posten om at jeg hadde fått time den 8.august. Jeg ble lei av å vente så jeg spurte legen min om medikamenter og hun sa hun skulle kontakte dps. En uke senere fortalte hun meg at han var sykmelt og at en overlege skal se på saken min. Det var snart en måned siden og har enda ikke fått svar... på mandag prøvde jeg ta mitt egent liv. Jeg har det ikke bra,ikke får jeg den hjelpen jeg trenger... Og jeg er tom for ting å gjøre for å få den hjelpen jeg trenger... Anonymkode: b5265...40e
Helki Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Glemte listen med diagnoser. Dysemi, ADHD (senere fjernet), bipolar type 2 (ja man kan ha det og dysemi samtidig ), sosial fobi , agorafobi, odontofobi, sprøyte fobi. Jeg har og alkoholavheninghets syndrom samt et par andre plager som er udiagnosert ( som schizofreni pga hallusineringrr fra når jeg var ung )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå