AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #1 Skrevet 9. september 2018 Hei! Har over en lengre periode vært nysgjerrig på en ansatt på jobb, og fikk nylig bekreftet at det var gjensidig. Vårt arbeidsforhold er som leder og ansatt. Er det noe som kan funke ? Hva bør man tenke på? Per nå er det bare spenning, og ikke noe har skjedd annet enn at vi vet at det er gjensidig. Anonymkode: 95493...cb4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #2 Skrevet 9. september 2018 Som HR-sjef vil jeg si: IKKE GJØR DET!!! Du vil skape et himla rot i teamet ditt, vedkommende eller du må omplasseres siden du ikke vil kunne ta lederbeslutninger (lønn, ferie, kompetanseutvikling, korrigeringer etc) ift vedkommende uten at det entre blir feil eller at andre vil mistenke at du forskjellsbehandler. Osv osv. Anonymkode: 8a37d...504 9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #3 Skrevet 9. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som HR-sjef vil jeg si: IKKE GJØR DET!!! Du vil skape et himla rot i teamet ditt, vedkommende eller du må omplasseres siden du ikke vil kunne ta lederbeslutninger (lønn, ferie, kompetanseutvikling, korrigeringer etc) ift vedkommende uten at det entre blir feil eller at andre vil mistenke at du forskjellsbehandler. Osv osv. Anonymkode: 8a37d...504 Takk for svar! 🙂 I vårt firma vil ikke forskjellsbehandling ang oppgaver og lignende være et tema, kun personalansvar som kan flyttes til annen leder dersom det skulle bli aktuelt. Det er ingenting som foregår per nå, men må si jeg ble enda mer nysgjerrig da jeg fant ut at det er gjensidig interesse. Tenker at jeg enten må finne ut hva som kan funke, eller legge ballen død. Må jo si jeg er interessert i å se hva som skjer, men skjønner at det er et etisk dilemma her også.. typisk når en for en gangs skyld blir interessert i noen, så er det en på jobb.. ts Anonymkode: 95493...cb4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #4 Skrevet 9. september 2018 Hvis en av dere kan omplasseres, så er det for så vidt ok. Men husk at du brenner litt av broen til arbeidsgiver når dette skjer, og det bør ikke skje for ofte med en leder. Du bør være rimelig sikker på at det er eller kan bli noe seriøst før du tar belastningen overfor bedriften. og kollegaer. Har selv blitt sammen med kollega (sideordnet) en gang. Ga beskjed til sjefen med en gang, og byttet avdeling ved første mulighet. Anonymkode: c20ca...0cd 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #5 Skrevet 9. september 2018 Dont! Hadde en tidligere sjef som holdt på med en ansatt. De trodde ingen skjønte det, men det gjorde vi. Ble dårlig stemning, sjalusi, og sjefen mistet helt kontroll og kjørte hele bedriften i grøfta! Ikke bland følelser og jobb! Anonymkode: 81737...c3a 5
BiancaWhite Skrevet 9. september 2018 #6 Skrevet 9. september 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! 🙂 I vårt firma vil ikke forskjellsbehandling ang oppgaver og lignende være et tema, kun personalansvar som kan flyttes til annen leder dersom det skulle bli aktuelt. Det er ingenting som foregår per nå, men må si jeg ble enda mer nysgjerrig da jeg fant ut at det er gjensidig interesse. Tenker at jeg enten må finne ut hva som kan funke, eller legge ballen død. Må jo si jeg er interessert i å se hva som skjer, men skjønner at det er et etisk dilemma her også.. typisk når en for en gangs skyld blir interessert i noen, så er det en på jobb.. ts Anonymkode: 95493...cb4 jeg skjønner ikke hva som er hinderet her. vedkommende er tross alt ikke pasienten din. Men du må jo klare å holde deg profesjonell. vanskelig når jeg ikke vet hvilket yrke dere har. denne ansatte du har interesse for, hvis vedkommende er en ok person og ikke en golddigger så vil hn forstå at du ikke kan forskjellsbehandle. når jeg leser kommentarene her så bekrefter det bare at folk alltid skal gjøre ting så umulig for tiden! og om andre skulle mistenke at du forskjellbehandler , må dette kunne bevises. hvis du ikke gjør det, har de ingenting de skal bry seg med.
BiancaWhite Skrevet 9. september 2018 #7 Skrevet 9. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dont! Hadde en tidligere sjef som holdt på med en ansatt. De trodde ingen skjønte det, men det gjorde vi. Ble dårlig stemning, sjalusi, og sjefen mistet helt kontroll og kjørte hele bedriften i grøfta! Ikke bland følelser og jobb! Anonymkode: 81737...c3a sjalusi? hvorfor ble folk sjalu? er dere barn?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #8 Skrevet 9. september 2018 2 minutter siden, BiancaWhite skrev: sjalusi? hvorfor ble folk sjalu? er dere barn? Fordi det ble forskjellsbehandling. Vi hadde en rævva sjef som trakk andre i lønn for å gi mere til elskerinnen sin. Hun fikk gunstige arbeidstider, økte i stillingsprosent selvom vi var fler som hadde jobbet der mye lenger og gjorde en minst like god jobb hvis ikke bedre. Hun fikk fordeler og bonuser og det var ikke måte på. Andre manglet stadig timer og lønn. Han ble avslørt til slutt, kjørte hele bedriften rett i vasken som jeg sa, og har det idag ikke særlig bra. Anonymkode: 81737...c3a 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #9 Skrevet 9. september 2018 3 minutter siden, BiancaWhite skrev: jeg skjønner ikke hva som er hinderet her. vedkommende er tross alt ikke pasienten din. Men du må jo klare å holde deg profesjonell. vanskelig når jeg ikke vet hvilket yrke dere har. denne ansatte du har interesse for, hvis vedkommende er en ok person og ikke en golddigger så vil hn forstå at du ikke kan forskjellsbehandle. når jeg leser kommentarene her så bekrefter det bare at folk alltid skal gjøre ting så umulig for tiden! og om andre skulle mistenke at du forskjellbehandler , må dette kunne bevises. hvis du ikke gjør det, har de ingenting de skal bry seg med. Vil ikke si for mye om hvilken jobb det er, men vi er flere team som jobber i samme avdeling, og hvert av temaene har sin leder, deretter daglig leder over der. Så vi er 7 ledere med hvert vårt team. Denne personen er i mitt team, men vi jobber alle på tvers av temaene, så evnt flytting av lederansvar er ikke en stor greie, og vi har gjort det flere ganger pga interesser eller mer logisk plassering av personell. Da vi fant ut at det var gjensidig så snakket vi om hvordan det evnt ville bli på jobb, og begge ønsker å holde seg profesjonelle. Kjenner den andre veldig godt nå, og kan trygt si at det ikke er snakk om å ligge seg fram i systemet eller noe slikt. Det er rent en interesse for hva vi kunne blitt dersom vi prøvde ut dette ts Anonymkode: 95493...cb4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #10 Skrevet 9. september 2018 7 minutter siden, BiancaWhite skrev: jeg skjønner ikke hva som er hinderet her. vedkommende er tross alt ikke pasienten din. Men du må jo klare å holde deg profesjonell. vanskelig når jeg ikke vet hvilket yrke dere har. denne ansatte du har interesse for, hvis vedkommende er en ok person og ikke en golddigger så vil hn forstå at du ikke kan forskjellsbehandle. når jeg leser kommentarene her så bekrefter det bare at folk alltid skal gjøre ting så umulig for tiden! og om andre skulle mistenke at du forskjellbehandler , må dette kunne bevises. hvis du ikke gjør det, har de ingenting de skal bry seg med. Jo av hensyn til de andre kollegene så lar man være. Svært få klarer å holde seg profesjonelle til den de har ett følelsesmessig forhold til, å det er ikke greit! Anonymkode: 81737...c3a 2
BiancaWhite Skrevet 9. september 2018 #11 Skrevet 9. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo av hensyn til de andre kollegene så lar man være. Svært få klarer å holde seg profesjonelle til den de har ett følelsesmessig forhold til, å det er ikke greit! Anonymkode: 81737...c3a åh herregud. folk..... jeg har aldri brydd meg om at noen har innledet et forhold til sjefen. hvorfor er det et problem?? at andre føler seg oversett fordi ikke de ble valgt da eller? jeg synes det er koselig. men hvis ts har mulighet til å bytte avdeling så bør hn gjøre det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #12 Skrevet 9. september 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har over en lengre periode vært nysgjerrig på en ansatt på jobb, og fikk nylig bekreftet at det var gjensidig. Vårt arbeidsforhold er som leder og ansatt. Er det noe som kan funke ? Hva bør man tenke på? Per nå er det bare spenning, og ikke noe har skjedd annet enn at vi vet at det er gjensidig. Anonymkode: 95493...cb4 Er du mann? spør av nysgjerrighet. Uansett nei, det er ikke greit. Spesielt hvis du er eier/medeier kan det gå skikkelig galt. Dette vil aldri vare nettopp pga at det lager komplikasjoner for andre ansatte Hva når hun/han slutter, om hun plutselig finner en ny mann og der sitter du igjen med kjærlighetssorg? Du vil angre på dette. Anonymkode: 98ed6...d32 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #13 Skrevet 9. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du mann? spør av nysgjerrighet. Uansett nei, det er ikke greit. Spesielt hvis du er eier/medeier kan det gå skikkelig galt. Dette vil aldri vare nettopp pga at det lager komplikasjoner for andre ansatte Hva når hun/han slutter, om hun plutselig finner en ny mann og der sitter du igjen med kjærlighetssorg? Du vil angre på dette. Anonymkode: 98ed6...d32 Jeg er dame. Ikke eier/medeier. Kun leder for ett av syv team. Styrer teamet og har personalansvar for mitt team. ts Anonymkode: 95493...cb4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #14 Skrevet 9. september 2018 Kjør på. Anonymkode: f5b08...925
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #15 Skrevet 9. september 2018 10 minutter siden, BiancaWhite skrev: åh herregud. folk..... jeg har aldri brydd meg om at noen har innledet et forhold til sjefen. hvorfor er det et problem?? at andre føler seg oversett fordi ikke de ble valgt da eller? jeg synes det er koselig. men hvis ts har mulighet til å bytte avdeling så bør hn gjøre det. Om det var du som gikk glipp av timer, lønn som stadig uteble, du fikk ikke det du skulle, mens hu som lå med sjefen hadde dobbelt i timelønn, hadde det vært greit? Anonymkode: 81737...c3a 2
BiancaWhite Skrevet 9. september 2018 #16 Skrevet 9. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det var du som gikk glipp av timer, lønn som stadig uteble, du fikk ikke det du skulle, mens hu som lå med sjefen hadde dobbelt i timelønn, hadde det vært greit? Anonymkode: 81737...c3a akkurat som jeg trodde. folk tenker det verste og lager drama. jeg skrev til ts at hn måtte holde seg profesjonell. å ikke få timelønn og andre ting man skal ha i forbindelse med jobb, er ikke greit uavhengig av årsak. hvorfor skulle lønn utebli av dette?
BiancaWhite Skrevet 9. september 2018 #17 Skrevet 9. september 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ble forskjellsbehandling. Vi hadde en rævva sjef som trakk andre i lønn for å gi mere til elskerinnen sin. Hun fikk gunstige arbeidstider, økte i stillingsprosent selvom vi var fler som hadde jobbet der mye lenger og gjorde en minst like god jobb hvis ikke bedre. Hun fikk fordeler og bonuser og det var ikke måte på. Andre manglet stadig timer og lønn. Han ble avslørt til slutt, kjørte hele bedriften rett i vasken som jeg sa, og har det idag ikke særlig bra. Anonymkode: 81737...c3a det trengs ikke en elskerinne for at dette skal skje. han var uprofesjonell i utgangspunktet. og trynefaktoren påvirker ellers også. det er nok at sjefen er spesielt god venn med noen, og de får da gjerne fordeler av dette. sjefer ansetter også gjerne sine egne venner og familie. så dette har ikke noe med elskerinner å gjøre. selv om det var det i deres tilfelle. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #18 Skrevet 9. september 2018 Jeg var sammen med en kollega som søkte og fikk dagliglederjobben i bedriften vi jobbet i da vi hadde vært sammen et års tid. Jeg fikk ingen fordeler av det, vi passet på og han hadde en nestleder som også steppet inn der det var behov for det, f.eks medarbeidersamtaler etc.. Vi jobbet sammen i ti år. På et tidspunkt søkte jeg en mellomlederstilling og fikk den, da var nestleder ute før det ble spørsmål og beskrev alle søkere med kompetanse og erfaring slik at ingen skulle kunne mumle i gangene. Det går helt fint an å jobbe sammen, men det er noen utfordringer. Forholdet blir lett alt for tett vevd sammen med jobben og man ser hverandre hele tiden. Da jeg byttet arbeidssted etter ti år var det hovedsakelig med bakgrunn i det. Anonymkode: 508dd...e43 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #19 Skrevet 9. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg var sammen med en kollega som søkte og fikk dagliglederjobben i bedriften vi jobbet i da vi hadde vært sammen et års tid. Jeg fikk ingen fordeler av det, vi passet på og han hadde en nestleder som også steppet inn der det var behov for det, f.eks medarbeidersamtaler etc.. Vi jobbet sammen i ti år. På et tidspunkt søkte jeg en mellomlederstilling og fikk den, da var nestleder ute før det ble spørsmål og beskrev alle søkere med kompetanse og erfaring slik at ingen skulle kunne mumle i gangene. Det går helt fint an å jobbe sammen, men det er noen utfordringer. Forholdet blir lett alt for tett vevd sammen med jobben og man ser hverandre hele tiden. Da jeg byttet arbeidssted etter ti år var det hovedsakelig med bakgrunn i det. Anonymkode: 508dd...e43 Fikk du noe inntrykk av hva andre kolleger mente om forholdet deres? Hvilke utfordringer ga det eventuelt ? Ts Anonymkode: 95493...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #20 Skrevet 9. september 2018 Tror ingen av kollegene oppfattet det som problematisk på noe vis. Vi var aldri «kjærester» på jobb. Vi var ca 40 stk som jobbet i denne bedriften, nyansatte brukte som regel lang tid på å finne ut at vi var sammen, og etterhvert fant vi ut at det var like greit å fortelle dem det tidlig slik at de ikke skulle føle seg teite når de tilfeldig fant det ut. Jeg ville gjerne poengtere at han ikke var sjefen min da vi ble sammen, og at det ikke er noen fordeler i det snarere tvert i mot, om jeg fikk mere lønn eller morsomme oppdrag måtte jeg virkelig kjempe for det, mer enn andre. Og om noen noen gang refererte til meg som «kona til» så fikk de passet påskrevet fort og ingen gjorde det mer enn en gang. Nestlederen havnet en sjelden gang i skvis fordi han måtte være sjefen min i enkelte tilfeller og han hadde egentlig ikke personalansvar. Anonymkode: 508dd...e43
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå