Gå til innhold

Hvordan takle negativ date?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har datet en mann noen ganger som er utrolig negativ og kritisk til alt og alle, inkludert meg selv. Har aldri blitt oppmuntret eller fått støtte for noe jeg gjør, alt skal ses på med kritiske briller og han gjør meg generelt veldig usikker...

Skjønner jo at det meste handler om han men hvordan kan jeg håndtere  det og få han til å endre seg?

Anonymkode: c9afe...0dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi ham masse alenetid.. dvs, tid uten deg! Resten av livet burde holde.. 

• Liker 19
Skrevet

Hahah! Jeg datet en sånn nylig. Skrev et lang avskjedsmelding og ba han om å gå og jobbe med seg selv videre! 

• Liker 3
Skrevet

Slå opp. 

Anonymkode: 84b54...1c5

• Liker 2
Skrevet

Han kritiserer absolutt alt jeg gjør. Bare jeg legger puta "feil vei" så er det kritikk.  Er tallerkenen sort og ikke hvit er det også feil. Styrketrening er også galt tydeligvis. 

Det er jo ikke vanskelig å skjønne at det ligger på han og ikke meg, men hvordan få han til å skjønne at det er slitsomt for folk rundt seg?

Ts

Skrevet

Du kan ikke forandre han. Det blir garantert ikke bedre, bare verre.

Du kan velge om du vil leve med negativitet og kritikk resten av livet, eller om du heller skal gå din vei og få et bedre liv uten han.

• Liker 2
Skrevet

Tviler på at du får han til å forandre seg..

Med en SÅ kritiserende person hadde jeg ikke orket å prøvd engang,ville avslutta datingen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet hvordan det er å ha det vondt inni seg og framstå som kritisk til verden, saken er at jeg har vært i hans sko, men jeg har vokst og endret meg. Jeg ser ikke hvorfor han ikke skulle gjøre det samme en dag. Men med tid?

Ts

Skrevet

Du har vært i dine sko, ikke hans.

Her er det tydelig at du ønsker forandring, ikke han. Endring skjer ikke hvis han ikke ønsker det. Hvorfor i all verden skal du utsette deg for neagtivitet, kritikk og manipulasjon??? Finn en som gir deg glede i stedet for sorg.

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor blir folk slik? Jeg tror det er en historie og den historien kan man bearbeide.
Jeg vet hvordan det er å ha det vondt inni seg!

TS

Skrevet

Du kan ikke endre han. Det beste og egentlig eneste du kan gjøre er å droppe han, ellers vil du ende opp nedbrutt og ødelagt selvbilde i et negativt og trakasserende forhold

Anonymkode: f7f63...851

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor blir folk slik? Jeg tror det er en historie og den historien kan man bearbeide.

TS

Er det du som har startet den andre tråden også om å endre en mann? Du virker sta. Dropp det. Du er ikke hans terapeut.

Anonymkode: 3d255...02a

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Det er mange grunner til at folk blir som daten din, og det trenger ikke være noe som kan bearbeides og jobbes med heller.

Hvis du tror at han oppfører seg slik fordi han har det vondt inni seg og har opplevd et eller annet kjipt, så må du nesten bare spørre han. Bare sett deg ned og si «du XX, du oppfører deg sånn og sånn mot meg, hvorfor det? Jeg har selv vært sånn en gang i tiden fordi blabla, og jeg jobbet meg gjennom det. Hvis du vil kan jeg gjerne hjelpe deg, slik at du kan få det bedre med deg selv, legge fortiden bak deg og begynne å oppføre deg som en hyggelig, oppegående og veltilpasset person». 

Personlig ville jeg ikke orket, slike forandringer kommer som regel når personen selv finner ut at oppførselen de har må forandres, og sjelden fordi noen andre forteller dem det. Kanskje vil det at du dumper ham åpne øynene hans, kanskje hjelper det at du sier det, kanskje er han bare en av disse uforbederlige grinebiterne som faktisk har det bra ved å trykke andre ned. Umulig å si, men spør han i det minste og se hva han sier! 

Anonymkode: 2ae50...f61

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Men er du hans behandler eller potensiell kjæreste?

Anonymkode: cfa4d...0c0

• Liker 1
Skrevet

TS, du kan ikke forandre andre, du kan bare forandre deg selv. Begynn der!

For du virker å være overopptatt av å finne en mann som ikke egner seg til forhold, men der du "hjelper ham" til å bli en god partner. Du prøver å gjøre en dårlig fyr til en bra fyr. Spør deg selv om hvorfor akkurat dette er så viktig for deg. Og så jobber du med dét, istedet for å skulle forandre på oppførselen til voksne folk. Lykke til! :)

Anonymkode: 0c7b7...ee8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...