Gå til innhold

FTP hva betyr det?

stan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fuck The Police, mener de det står for..... Skjønner ikke helt sammenhengen, mulig de er litt hårsåre :) 

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt noen annen betydning en File Transfer Protocol. Men likevel litt spesielt å ha på et bilskilt. Det blir det samme som å ha http på skiltet. Men politiet har som kjent alltid rett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stan skrev:

Mulig jeg er litt nerdete men det eneste jeg tenker på når jeg ser FTP er File Transfer Protocol .

Et lite google søk bekrefter det. Finner noen andre betydninger, men ikke den politiet tenker på.

Politiet er kanskje ikke like nerdete:

https://www.tv2.no/nyheter/10068586/

Samme tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme som trådstarter og hadde igrunn ikke falt meg inn at det stod for "fuck the police". Miljøskade kanskje :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Brutex skrev:

https://www.acronymfinder.com/FTP.html

Spørs hva som kom først da. FTP ble brukt første gang med betydningen File Transfer Protocol i 1971.

Linken din har ikke med noen av fuck the p... variantene. Mulig de bare er redde for å bruke f-ordet. 

Men i Norge er det vel File Transfer Protocol som er den vanligste assosiasjonen til FTP? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, stan said:

Linken din har ikke med noen av fuck the p... variantene. Mulig de bare er redde for å bruke f-ordet. 

Men i Norge er det vel File Transfer Protocol som er den vanligste assosiasjonen til FTP? 

Ble ikke Norge som det første land utenfor USA koblet på Internett i 1972? Og da var det vel FTP som ble brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Brutex skrev:

Ble ikke Norge som det første land utenfor USA koblet på Internett i 1972? Og da var det vel FTP som ble brukt?

Jo. Det har jeg hørt også. Det var radar anlegget på Gråkallen i Trondheim som var først ute. Som en del av ARPA-net, forløperen til internet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skummet ikke mer enn 2 paragrafer og fikk med meg at det er kjent sjargong innenfor det kriminelle miljøet for fuck the police. Jeg tenker at frasen i seg selv ikke er ille, men det ville ikke overrasket meg om mentaliteten bak det er dårlig og har kjipe påvirkninger og holdninger. Er det greit med bilskilt LLN som betyr long live nazis? (Jeg diktet det opp akkurat nå). Eller PSS som betyr Pro school shooting?

Det er enkelt for oss som er langt borte fra kriminelle miljøer å tenke at "auda, er dette så ille", men det er godt mulig at det er så ille når man er tett innpå

Skal sies at jeg ikke kjenner denne greia i detalj, så om det er overreagering eller ei aner jeg ikke. Men det er tydeligvis noen greier vi ser på som ok og ikke ok i samfunnet, og jeg synes ikke vi kan automatisk avfeie politiet her fordi vi ikke oplever den hverdagen de har. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, stan said:

Jo. Det har jeg hørt også. Det var radar anlegget på Gråkallen i Trondheim som var først ute. Som en del av ARPA-net, forløperen til internet. 

Nei, det er feil. Det var NORSAR, jordskjelvobservatoriet på Kjeller utenfor Lillestrøm som var først ute.

Anonymkode: b95b2...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er feil. Det var NORSAR, jordskjelvobservatoriet på Kjeller utenfor Lillestrøm som var først ute.

Anonymkode: b95b2...5f9

Akkurat. Jeg hørte det fra en tidligere operatør på Gråkallen. Mulig han pyntet litt på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...