AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #1 Del Skrevet 9. september 2018 Hei Jeg reiser til Oslo imrg med Norwegian, fra Paris. Jeg har rett på en kolli "bagasje" på 20 Kg og jeg lurer på om det går an å legge til noen ekstra Kg? Jeg så på deres side og jeg merket at det er billigere å legge til en ekstra bagasje enn å legge til ekstra vekt! Tror dere det går ann å legge til en ekstra kolli når jeg kun har ett med litt ekstra vekt (altså + 5Kg) ? Anonymkode: 8ca00...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #2 Del Skrevet 9. september 2018 De veier bagasjen ved innsjekk, dersom den er over 20 så får du ikke sjekket den inn i automaten og må til manuell innsjekk. Der vil du bli avkrevd for hver eneste kilo, og det koster skjorta. Dersom du vet st di har mer enn 20 så er det bedre å gjøre dette på nett og ha en kolli til. Anonymkode: e3eba...7c4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #3 Del Skrevet 9. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg reiser til Oslo imrg med Norwegian, fra Paris. Jeg har rett på en kolli "bagasje" på 20 Kg og jeg lurer på om det går an å legge til noen ekstra Kg? Jeg så på deres side og jeg merket at det er billigere å legge til en ekstra bagasje enn å legge til ekstra vekt! Tror dere det går ann å legge til en ekstra kolli når jeg kun har ett med litt ekstra vekt (altså + 5Kg) ? Anonymkode: 8ca00...383 Legg til et ekstra kolli. Det svarer seg både økonomisk og tidsmessig. Anonymkode: beb94...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 9. september 2018 #4 Del Skrevet 9. september 2018 (endret) Er det snakk om mage kilo, da? To eller 10, liksom? : ) Jeg er personen som alltid () reiser med overvekt, spesielt på lengre reiser, og spesielt på utenlandsturer. Aldri har jeg måttet betale noe ekstra, til sist uke. Vekta var 20,9, og jeg måtte betale 100 kroner ekstra. Broren min hadde fire kilo ekstra, og måtte betale 800 kroner!! 20 kilo koster 600, egentlig. Men så var dette med Norwegian, da... Om det bare er snakk om et par kilo, så hadde jeg tatt sjansen. Men er det ganske mye, så hadde jeg heller gått for 20 ekstra, i stedet for å måtte betale mer enn det koster. Endret 12. september 2018 av Tibbie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #5 Del Skrevet 10. september 2018 23 timer siden, Tibbie skrev: Er det snakk om mage kilo, da? To eller 10, liksom? : ) Jeg er personen som alltid () reiser med overvekt, spesielt på lengre reiser, og spesielt på utenlandsturer. Aldri har jeg måttet betale noe ekstra, til sist uke. Vekta var 20,9, og jeg måtte betale 100 kroner ekstra. Broren min hadde fire kilo ekstra, og måtte betale 800 kroner!! 20 kilo koster 600, egentlig. Men så var dette med SAS, da... Om det bare er snakk om et par kilo, så hadde jeg tatt sjansen. Men er det ganske mye, så hadde jeg heller gått for 20 ekstra, i stedet for å måtte betale mer enn det koster. SAS har 23 kilo, så det stemmer rett og slett ikke. Anonymkode: 134d6...097 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 11. september 2018 #6 Del Skrevet 11. september 2018 On 9/9/2018 at 4:47 PM, AnonymBruker said: Tror dere det går ann å legge til en ekstra kolli når jeg kun har ett med litt ekstra vekt (altså + 5Kg) ? Du kan legge til ekstra kolli dersom du faktisk har et ekstra kolli. Har du kun ett kolli, som veier over den tillatte vekten på 20 kg, så hjelper det fint lite å legge til et ekstra kolli, for da må du fortsatt betale overvekt når du kommer på flyplassen, så det blir mye dyrere. Maks vekt per kolli er 20 kg, og veier det over dette så må man betale overvekt, opp til maks 32 kg. Uansett om man skal legge til ekstra kolli, eller overvekt, så sparer man penger på å gjøre dette på forhånd, kontra å gjøre det på flyplassen, men da må det gjøres innen 6 timer før avreise. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 12. september 2018 #7 Del Skrevet 12. september 2018 På 10.9.2018 den 20.36, AnonymBruker skrev: SAS har 23 kilo, så det stemmer rett og slett ikke. Anonymkode: 134d6...097 Mente Norwegian : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #8 Del Skrevet 12. september 2018 9 minutter siden, Tibbie skrev: Mente Norwegian : ) Med Norwegian hadde du heller ikke måtte betale for 20.9, for grensen er 20 og den er fortsatt 20. I tillegg skal du ha betalt 100 kr kilo men broren din 200 kr kiloen? Nå har du prøvd å sverte SAS, når det ikke funket så byttet du til Norwegian, kutt ut. Ekstra kolli TS, men husk at du ikke kan betale for et ekstra kolli OG ha overvekt. Mange tror de kan pakke 30kg i én koffert hvis man har betalt for 40, men hvert kolli er altså maks 20. Anonymkode: 08e54...230 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 13. september 2018 #9 Del Skrevet 13. september 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Med Norwegian hadde du heller ikke måtte betale for 20.9, for grensen er 20 og den er fortsatt 20. I tillegg skal du ha betalt 100 kr kilo men broren din 200 kr kiloen? Nå har du prøvd å sverte SAS, når det ikke funket så byttet du til Norwegian, kutt ut. Ekstra kolli TS, men husk at du ikke kan betale for et ekstra kolli OG ha overvekt. Mange tror de kan pakke 30kg i én koffert hvis man har betalt for 40, men hvert kolli er altså maks 20. Anonymkode: 08e54...230 Hæ?? Er du seriøs? Mener du at jeg skal sende deg kontoutskriften? Herregud, så tåpelig kommentar 😒 Jeg betalte 70 euro i stedet for 60, fordi jeg hadde en kilo overvekt. Forstår ikke hva du vil med kommentarene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå