Polly Ester Skrevet 15. mars 2005 #1 Skrevet 15. mars 2005 Dette skjedde nå plutselig... På hele KG-forumet er ting helt forandret... Smilene er borte. Knappene er borte. Alle ordene er der - som f.eks Logg Ut [ wander ] men selve knappen er tom... Under valg her står det at HTML er Av BBCode er På Smil er På Jeg bruker Opera - og alt jeg har gjort i dag er å installere noen nye plugins.... bla plugins for Java webstart og QuickTime...
Polly Ester Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #2 Skrevet 15. mars 2005 Har ikke svar på hva som skjedde, men jeg slettet history og lastet siden på nytt og nå er alt som det skal være...
Crazee Skrevet 15. mars 2005 #3 Skrevet 15. mars 2005 Kva versjon av Opera brukar du? Det er nemleg ein rask hurtigtast for å skjula bilete (ikkje lasta ned) - no (Opera 8) er han Ctrl+I, men han var vel berre G før...
Polly Ester Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2005 Jeg laster alltid ned når det er nye versjoner, så nå er det beta 8.00 build 7498... Ctrl+I fikk opp en sikkerhets informasjon hos meg...
Crazee Skrevet 15. mars 2005 #5 Skrevet 15. mars 2005 Ja, SHIFT+I var det eg meinte... :oops: Kanskje du var borte i det ved eit uhell?
Polly Ester Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2005 Det var jeg nok helt sikkert, ja... Det skjedde veldig plutselig - så det er nok forklaringen... Takk for ny snarvei, forresten :-)
Polly Ester Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2005 Kan det være noe annet jeg har vært borte i... eller noe annet som har skjedd? Jeg får fram de fleste bildene her nå - men inne på barn og familie fikk jeg ikke fram avatarene, det var ikke noe problem her... men jeg får ikke fram flere smil enn den flaue og den med briller... Og så klikket jeg meg inn på linken jeg fikk på dreamweaver-tråden jeg har her, og på den siden kommer ikke bilder fram - bare teksten under bildene. Er det noe annet som jeg kan stille på?
Gjest MJ Skrevet 15. mars 2005 #8 Skrevet 15. mars 2005 De fleste nettlesere legger sider og bilder den laster ned i noe som kalle "cache". Det kan skape problemer når du laster ned en side omigjen senere hvis bildet f.eks. har forandret seg. Den vil da bare hente det bildet den lagret sist gang. Forsøk å laste siden en gang til bed å trykke "F5". Virker ikke dette så går du inn på Tools - Preferences - history and cache - empty now.
Crazee Skrevet 15. mars 2005 #9 Skrevet 15. mars 2005 Vel - Opera er veldig grei å ha med å gjera når det gjeld cachen; du kan setja opp ulike reglar for dokument, bilete, og andre element på sidene: Du kan be om å sjekka om det er endringar for kvar gong (og er det ikkje det, så vert det henta fra cachen) eller for periodar av ulik lengde, som du bestemmer sjølv. Eg skal ikkje påstå at Opera er unik i kor bra cachen kan kontrollerast, men eg veit ikkje om andre nettlesarar, i alle fall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå