Gå til innhold

Noen anbefalinger til hotell i Paris?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, trenger hjelp til å finne et perfekt hotell til meg, mannen og et barn som nettopp er fylt 2 år.

Prisen vi ser for oss er 2000 kroner natten, helst ikke mer. Må ligge sentralt, og være fint. 

Tusen takk for alle tips, har virkelig lett lenge, men skjønner ikke hva som er sentralt og ikke.

Anonymkode: cf62c...698

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi bodde på yooma urban lodge når vi var der i juli. Perfekt beliggenhet for oss og veldig flott hotell - barnevennlig hotell. Hotellet er nært Eiffeltårnet, men Paris er veldig veldig stort så jeg anbefaler å undersøke hva dere vil gjøre - så finner dere ut hvor det er best for dere å bo :) ellers så er det veldig enkelt å ta tog i Paris, og de går omtrent hver 5-10 minutt. 

Endret av Sunnysun
Skrevet

Paris er kjempe stort, men veldig fantastisk! Hadde 5 dager der for 2 uker siden :) 

Vi bodde i området som heter Les Marais, dette ligger i 3/4 arr.
Mye koselige restauranter, butikker, cafeer og parker. Helt topp! Metro finner du også der.
Men mitt beste tips er Uber. Det er en privat sjåfør app, hvor du får opp hvor du er, du skriver hvor du skal og en pris dukker opp.
Nå vet jeg ikke hvordan det er med barneseter i sånne da.

Men husk på det, uansett hvor i Paris er det langt i fra de store severdighetene. Det er såpass stort, og alle de store tingene har ganske god avstand fra hverandre :) 

• 3 uker senere...
Skrevet

Hotel Duo i Marais. Super bydel, med søndagsåpne butikker og flotte gågater. Metro overalt, og du kan gå til mange attraksjoner også. 

Skrevet
På 11.9.2018 den 20.02, Lisahg skrev:

Paris er kjempe stort, men veldig fantastisk! Hadde 5 dager der for 2 uker siden :) 

Vi bodde i området som heter Les Marais, dette ligger i 3/4 arr.
Mye koselige restauranter, butikker, cafeer og parker. Helt topp! Metro finner du også der.
Men mitt beste tips er Uber. Det er en privat sjåfør app, hvor du får opp hvor du er, du skriver hvor du skal og en pris dukker opp.
Nå vet jeg ikke hvordan det er med barneseter i sånne da.

Men husk på det, uansett hvor i Paris er det langt i fra de store severdighetene. Det er såpass stort, og alle de store tingene har ganske god avstand fra hverandre :) 

Jeg har vært i Paris mange ganger, er godt kjent i byen og er ikke enig. De fleste store severdighetene ligger sentralt og er man normalt sprek til beins er det flere av de større attraksjonene som er i gangavstand fra hverandre. Louvre ligger f.eks. i gangavstand fra bl.a. Musee d'Orsay, Invalides, Pompidou og Place de la Concorde. Fra Eiffeltårnet er det gangavstand til Invalides. Musee Rodin ligger rett ved Invalides. Sacre Coeur ligger utenfor sentrum, men rett ved Place du Tertre. 

Jeg er heller ikke enig i tipset om å bruke Uber. Bruk Metro. Dekker hele byen og min erfaring er at det er den mest effektive måten å komme seg rundt. Trafikken kan være et mareritt i Paris, spesielt i rushtiden, og man risikerer å bruke mye tid på å stampe i kø om man tar buss/taxi/Uber. Metroen er stort sett alltid i rute og det er avganger med kort mellomrom på de fleste linjene, sjelden mer enn fem minutter å vente om man ikke rekker et tog.

Har dere vurdert å leie leilighet, TS? Sjekk ut www.leilighetiparis.com - Helene er en super vertinne. Leilighetene i Rue St. Maur har fin beliggenhet i et hyggelig nabolag med masse spisesteder, butikker etc. med lite turister. Fire eller fem metrostasjoner innenfor 10 minutters gangavstand. Har bodd der flere ganger og trives veldig godt med det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...