Gå til innhold

Dere med IBS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor vondt har dere fra en skala på 1-10? Jeg leste en akkurat en artikkel der en lege skrev at de med IBS ikke har spesielt vondt, men heller føler ubehag. Jeg har slitt med mageproblemer i 9 år og har endelig fått time til koloskopi. Jeg har sinnsykt vondt. Noen ganger så vondt at jeg tror jeg skal dø, og har svimt av på toalettet flere ganger. Min bestemor har UC, og bestefar har chrons. Min tante har chrons, og to av hennes barn har fått påvist UC og chrons. Selv har jeg aldri blitt tatt seriøst. Jeg både gleder meg og gruer meg til denne undersøkelsen, og håper at jeg har det ene eller det andre sånn at jeg kan få medisiner og livet mitt tilbake. 

Anonymkode: 4b13d...ce5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opptil 8-9 tror jeg, jeg har hatt så vondt at det var vondere enn når jeg fødte mine barn. Jeg ligger på badegulvet, svetten siler, jeg skriker/brøler høyt og har nesten svimt av. Nå skal det sies at jeg aldri har tatt koloskopi fordi legen min mener det ikke er noe vits siden calprotectinprøven min bare var på 200 (i en god periode). Jeg har sjelden så vondt heldigvis, det varierer fra lett murring til ligge-dobbelt-vondt som oftest. 

Anonymkode: 27aa7...80a

Skrevet

Jeg har IBS. For meg er det ikke ubehag, men smerter. På det verste er jeg sengeliggende i perioder av dagen. Jeg tror dette er veldig individuelt.

Skrevet

Jeg har ubehag og ikke så ofte smerter. Blir ofte kvalm og uvel og kjenner på en rar følelse i magen. Jeg har også cøliaki og det er direkte smerter i magen der jeg kan ligge og hyle på gulvet etter inntak av gluten. Jeg har dog en IBS som ikke er lik andre tror jeg. Har veldig aktiv tarm og hyppig avføring. Er aldri obstipert. Jeg kontrollerer IBS med jevn døgnrytme og så regulerer jeg kostholdet med at jeg passer på å ikke ha for høyt fiberinntak. Det funker som regel veldig bra. Jeg vil si jeg er ganske frisk. Det er bare helt forferdelig de gangene jeg får enorme mengder luft i magen (får det i snitt en dag i uka) og føler det høres ut som tarmen bobler på mils avstand, spesielt om jeg er på jobb eller på besøk hos andre. 

Anonymkode: 50424...499

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...