Gå til innhold

Droppe pulevennen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har pulevenner, dropper dere dem med en gang dere blir bedt med ut på date av noen andre?

Hvis ikke, hva gir dere som forklaring til daten dere dropper?

Anonymkode: 9552c...1f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt pulevenn men de et ville blitt naturlig å droppe han om jeg fikk følelser eller trodde jeg kunne utvikle følelser for en annen jeg drev å traff. Da hadde jeg enten bare faset ut pulevennskapet og sluttet å ta kontakt eller stille opp, eller sagt rett ut at jeg har møtt en jeg liker og vil prøve å satse på. 

Daten trenger ikke vite når jeg sist hadde sex og jeg må ikke avstå fra sex bare fordi jeg går på date med noen andre, men så fort det begynner å se ut som kan utvikle seg ville jeg holdt meg lojal til den jeg datet

Anonymkode: 62655...122

• Liker 3
Skrevet

Er man pulevenner så er man ikke forpliktet til hverandre. Så du kan date andre du vil med mindre dere har en avtale at dere ikke dater eller har sex med andre.  

Nå har ikke jeg hatt noe pulevenner egt, bare noen kortvarige flørter og kun et seriøst forhold gjennom hele livet! Personlig synes jeg det kan være noen ulemper og fordeler med å ha pulevenn. Er man ikke klar for kjæreste og vil gjøre hva man vil er det en fordel. Ulempen er at når man har mye sex og er intime sammen så er det normalt at følelser vi oppstå, dessverre:/ Da må man som regel ende sånne forhold hvis den andre ikke får følelser og kun ønsker sex.. 

Anonymkode: d8166...577

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt en pulevenn, og så begynte jeg å date en annen. Da sa jeg til pulevennen at jeg ønsket å slutte, han synes det var kjipt, følte aldri jeg måtte gi en forklaring, og han spurte aldri etter en. Mannen jeg datet ble jeg senere sammen med. De overlappet aldri egentlig, men jeg sa fra først til pulevennen på vei hjem fra første date med han andre fyren, fordi jeg kjente at jeg ville møte han andre igjen. 

• Liker 3
Skrevet

Ts her, problemet mitt er at jeg liker pulevennen min veldig godt, og jeg kommer til å få en slags kjærlighetssorg om jeg kutter han ut nå uansett... noe som igjen kommer til å gjøre meg litt emosjonelt utilgjengelig, så jeg føler at det det blir feil å takke ja til daten også, hvis det gir mening. Takk for svar dere!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, problemet mitt er at jeg liker pulevennen min veldig godt, og jeg kommer til å få en slags kjærlighetssorg om jeg kutter han ut nå uansett... noe som igjen kommer til å gjøre meg litt emosjonelt utilgjengelig, så jeg føler at det det blir feil å takke ja til daten også, hvis det gir mening. Takk for svar dere!

Hvorfor har du han som pulevenn når du har nesten følelser for han?🤔 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du han som pulevenn når du har nesten følelser for han?🤔 

Sikkert akkurat derfor, vanskelig å avslutte.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nok ikke gått på date med en fyr mens jeg har hjertesorg for en annen, pulevenn eller ei. Du må først avklare og avslutte ting med pulevennen; enten bli sammen med ham eller avslutt pulinga. Når du igjen er emosjonelt stabil kan du starte datingen.

Jeg ville sagt til fyren at du gjerne vil på date med ham, men at du ikke kan gjøre det nå fordi du ikke er i rette sinnsstemning, og det derfor ville vært dårlig gjort av deg å la ham tro dere er på vei noe sted. Og at du sier fra når du er klar for å ta den daten, så får dere se da om han fremdeles er interessert. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenk hvor sorg du får når han finner en han liker da! 

Nei å være pulevenn med noen man egentlig liker er en veldig dårlig idé, og jeg syns ikke du skal la andre potensielle kjærester gå tapt bare fordi du har fokus på feil sted! Du kommer deg over han pulevennen 

Anonymkode: 62655...122

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert akkurat derfor, vanskelig å avslutte.

Vet du om denne pulevennen har følelser for deg, da? 

Skrevet

Vet ikke om pulevennen min har følelser for meg, problemet vårt er vel at ingenting har blitt avklart og ingen regler er blitt laget. Så da har det vel gått som det måtte gå, for min del iallefall. Jeg føler jo egentlig bare for å være for meg selv for en liten stund og finne ut av dette opplegget, men så kom denne date-forespørselen ut av det blå, og jeg har ikke peiling på hva jeg skal tenke eller si. Hater å avvise folk, og han virker jo hyggelig. Men det føles helt feil å si ja og late som ingenting. Venninna mi mener jeg helt klart bør si ja, men hun klarer ikke sette seg inn i situasjonen min fordi hun aldri har vært borti noe liknende selv. For henne er jo pulevennen min en teit, ikke-eksisterende fyr, mens jeg tenker på han hver jævla dag.

Jeg tror jeg uansett får si at det passer dårlig fordi jeg er emosjonelt utgjengelig for tiden/holder på med noen andre. Så får han bestemme om han vil ta den ølen eller ei, tenker jeg.

Takk for hjelpen!

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om pulevennen min har følelser for meg, problemet vårt er vel at ingenting har blitt avklart og ingen regler er blitt laget. Så da har det vel gått som det måtte gå, for min del iallefall. Jeg føler jo egentlig bare for å være for meg selv for en liten stund og finne ut av dette opplegget, men så kom denne date-forespørselen ut av det blå, og jeg har ikke peiling på hva jeg skal tenke eller si. Hater å avvise folk, og han virker jo hyggelig. Men det føles helt feil å si ja og late som ingenting. Venninna mi mener jeg helt klart bør si ja, men hun klarer ikke sette seg inn i situasjonen min fordi hun aldri har vært borti noe liknende selv. For henne er jo pulevennen min en teit, ikke-eksisterende fyr, mens jeg tenker på han hver jævla dag.

Jeg tror jeg uansett får si at det passer dårlig fordi jeg er emosjonelt utgjengelig for tiden/holder på med noen andre. Så får han bestemme om han vil ta den ølen eller ei, tenker jeg.

Takk for hjelpen!

Vet du, jeg synes du skal gå på denne førstedaten uten å si noe til pulevennen. Er daten vellykket, får du ta det derfra. Jeg har opplevd noe liknende, og da glemte jeg fort av ff fordi jeg i stedet fikk følelser for denne nye fyren jeg møtte. Det ene gikk liksom i stor grad over når det andre utviklet seg. Lykke til :-) 

Anonymkode: 32c93...c2a

• Liker 7
Skrevet

Jeg har en jeg jevnlig treffer og har sex med. Egentlig liker jeg han bedre enn kun bare for sex, men ting er som de er og blir som det blir. Treffer jeg en som jeg treffer tonen med og som kan utvikle seg så blir han jeg har sex med kuttet ut. Men ikke noe jeg hadde stresset med kun etter en date. Men kommer ikke til å ligge med flere om gangen så det vil naturlig bli avsluttet.

Anonymkode: 9de24...7ab

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, jeg synes du skal gå på denne førstedaten uten å si noe til pulevennen. Er daten vellykket, får du ta det derfra. Jeg har opplevd noe liknende, og da glemte jeg fort av ff fordi jeg i stedet fikk følelser for denne nye fyren jeg møtte. Det ene gikk liksom i stor grad over når det andre utviklet seg. Lykke til 🙂

Anonymkode: 32c93...c2a

Shit, too late :’-( 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Shit, too late :’-( 

Synd. Jeg hadde også gått på denne daten, kanskje det er akkurat det du trenger for å komme deg videre. Jeg glemte også av ff veldig kjapt når jeg traff drømmemannen som var klar for forhold! Da gikk det egentlig opp for meg at jeg er jo faktisk ikke så forelsket i pulevennen, jeg var 'forelsket' i illusjonen av hva det kunne ha vært. 

Men, når det er gjort, så hadde jeg fått en avklaring med ff kjapt spm mulig på hva dere egentlig er. Desverre er sjansen stor for at det bare er sex, siden han ikke har gitt noen andre inntrykk... Men jeg hadde spurt direkte, og deretter avsluttet 'forholdet'. Ta heller sorgen nå, fremfor å vente, bygge flere følelser, å få den smellen den dagen han treffer en han vil i forhold med... da blir det mye hardere, sorgen større, og det er bedre for deg at du avslutter på dine premisser. Og IKKE fortsett å gi han i pose og sekk, da kommer han aldri til å ta et valg. Avslutt sex, så får han heller kjenne litt på det å ikke ha deg så tilgjengelig, kanskje får en litt større respekt, samt mulighet til å savne, og eventuelt ta kontakt igjen på et annet premiss. Eller det kan ikke skje en dritt, men da vet du, kan ta sorgen nå, også slipper du å sitte å gruble så lenge på en som ikke har følelser for deg en gang. Du vil jo helst være sammen med en som vil ha hele deg, på alle måter.

Og det går an å eventuelt å ta en hvit løgn til han andre, å si at du angrer på å avslå daten. Gi det en sjanse, så kan du heller avslutte etter første date hvis du ser at dette ikke var noe for deg, så har du ikke holdt noen for narr. 

Lykke til!

Anonymkode: 8162f...f8e

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synd. Jeg hadde også gått på denne daten, kanskje det er akkurat det du trenger for å komme deg videre. Jeg glemte også av ff veldig kjapt når jeg traff drømmemannen som var klar for forhold! Da gikk det egentlig opp for meg at jeg er jo faktisk ikke så forelsket i pulevennen, jeg var 'forelsket' i illusjonen av hva det kunne ha vært. 

Men, når det er gjort, så hadde jeg fått en avklaring med ff kjapt spm mulig på hva dere egentlig er. Desverre er sjansen stor for at det bare er sex, siden han ikke har gitt noen andre inntrykk... Men jeg hadde spurt direkte, og deretter avsluttet 'forholdet'. Ta heller sorgen nå, fremfor å vente, bygge flere følelser, å få den smellen den dagen han treffer en han vil i forhold med... da blir det mye hardere, sorgen større, og det er bedre for deg at du avslutter på dine premisser. Og IKKE fortsett å gi han i pose og sekk, da kommer han aldri til å ta et valg. Avslutt sex, så får han heller kjenne litt på det å ikke ha deg så tilgjengelig, kanskje får en litt større respekt, samt mulighet til å savne, og eventuelt ta kontakt igjen på et annet premiss. Eller det kan ikke skje en dritt, men da vet du, kan ta sorgen nå, også slipper du å sitte å gruble så lenge på en som ikke har følelser for deg en gang. Du vil jo helst være sammen med en som vil ha hele deg, på alle måter.

Og det går an å eventuelt å ta en hvit løgn til han andre, å si at du angrer på å avslå daten. Gi det en sjanse, så kan du heller avslutte etter første date hvis du ser at dette ikke var noe for deg, så har du ikke holdt noen for narr. 

Lykke til!

Takk!:-)

Nå ville han gjerne ta en ‘vennekaffe’ med meg uansett, noe jeg har takket ja til, så vi kommer jo heldigvis til å møtes. Føler allikevel at toget har gått, at jeg kanskje har driti meg litt ut ved å si det sånn det var til ham. Muligens synes han jeg er litt hysterisk på grunn av det, så han sitter vel ikke igjen med det beste førsteinntrykket. Har egentlig bare kjennskap til menn som tar kontakt fordi de vil noe mer, og de gangene jeg har trodd noe annet har jeg endt opp med å føle meg dum og naiv. Skal ikke være lett!

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk!:-)

Nå ville han gjerne ta en ‘vennekaffe’ med meg uansett, noe jeg har takket ja til, så vi kommer jo heldigvis til å møtes. Føler allikevel at toget har gått, at jeg kanskje har driti meg litt ut ved å si det sånn det var til ham. Muligens synes han jeg er litt hysterisk på grunn av det, så han sitter vel ikke igjen med det beste førsteinntrykket. Har egentlig bare kjennskap til menn som tar kontakt fordi de vil noe mer, og de gangene jeg har trodd noe annet har jeg endt opp med å føle meg dum og naiv. Skal ikke være lett!

Toget har ikke nødvendigvis gått, det vil jo bare tiden vise :)

meg og min kjære ble enige om å bare være venner, fordi ingen av oss egentlig var på jakt etter et forhold, og det passet ikke helt sånn der og da, for noen av oss. Så vi var bare venner (++ 🤣) i noen uker, for han plutselig slapp bomben om at han ville visst date meg eksklusivt allikevel. Heldigvis følte jeg det på samme måte (begynte jo å falle veldig for han), og endelig kunne jeg kjenne skikkelig på de følelsene! :) så nei, det må ikke være for sent på tross av at man blir enige om å bare være venner. Men da må man jo ofte ta en sjanse da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...