Gå til innhold

Alenepappa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble alenefar for ei datter som 20 åring (ett kort forhold, ikke planlagt graviditet, og mor kunne ikke ta vare på barnet) jeg er nå 30 år og barnet er 11. Jeg har også en sønn fra et senere langvarig forhold som er 6 år. 

Jeg har yngste annenhver helg og en dag i uka mens eldste har jeg jo hele tiden, får ofte fri i helger og slikt men i hverdagen er det begrenset hvor mye man kan treffes.. Ellers er jeg en normalt kjekk mann, god jobb, eget hus og har ingen problemer med å få matcher eller flørte/forføre/være interessant samtalepartner.

Men jeg har en skikkelig usikkerhet i hvordan jeg skal legge frem dette, det har jo ikke føltes normalt å være alenepappa i så ung alder, og jeg "skammer" meg egentlig litt i det skjulte over 2 forskjellige mødre(ikke over barna på noen måte). 

Jeg har i min profil fortalt at jeg har barn, men det kjennes vanskelig å måtte utlevere denne historien til potensielle dater.. 

Er jeg bare helt rar omkring dette? Ville du foretrukket å få hele historien med en gang eller ville det vært turnoff? 

Anonymkode: 1d715...1eb

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ble alenefar for ei datter som 20 åring (ett kort forhold, ikke planlagt graviditet, og mor kunne ikke ta vare på barnet) jeg er nå 30 år og barnet er 11. Jeg har også en sønn fra et senere langvarig forhold som er 6 år. 

Jeg har yngste annenhver helg og en dag i uka mens eldste har jeg jo hele tiden, får ofte fri i helger og slikt men i hverdagen er det begrenset hvor mye man kan treffes.. Ellers er jeg en normalt kjekk mann, god jobb, eget hus og har ingen problemer med å få matcher eller flørte/forføre/være interessant samtalepartner.

Men jeg har en skikkelig usikkerhet i hvordan jeg skal legge frem dette, det har jo ikke føltes normalt å være alenepappa i så ung alder, og jeg "skammer" meg egentlig litt i det skjulte over 2 forskjellige mødre(ikke over barna på noen måte). 

Jeg har i min profil fortalt at jeg har barn, men det kjennes vanskelig å måtte utlevere denne historien til potensielle dater.. 

Er jeg bare helt rar omkring dette? Ville du foretrukket å få hele historien med en gang eller ville det vært turnoff? 

Anonymkode: 1d715...1eb

Hva tenker du om alenemødre med to barn og to forskjellige fedre? 

Skrevet

Uansett livshistorie, kommer det an på hvordan du bærer den, kler deg i den så å si. 

Anonymkode: c756a...1df

Skrevet

Ingenting å skamme seg over. Du trenger ikke fortelle detaljer rundt årsak og full historie før du er godt kjent og godt på vei inn i nytt forhold, om i det hele tatt da. Det eneste som er relevant for en fersk date å vite er at du er pappa med 100% samvær og det er ikke flaut eller noe det! Tvert i mot er det beundringsverdig med de som er alenemamma eller alenepappa! Men så er det ikke alle livsstilen med barn de søker etter med en gang så er jo naturlig å si du har barn men trenger ikke fortelle hvorfor og hva som skjedde med eks osv

Anonymkode: eeab5...924

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan jo trøste deg med at du sitter mye bedre i det enn om du hadde vært en kvinne med 2 barn med 2 ulike fedre, hvorav den ene barnefaren ikke var i bildet i det hele tatt.

Du som mann slipper billigere unna, er nok mange kvinner der ute som syntes det er "beundringsverdig" at du har "klart" å ta ansvar for 1 barn heeelt alene og at du har fast samvær med den andre.

Men du bør nok være innstilt på at noen vil være skeptisk til å skulle få barn med deg, om de ønsker seg barn selv. Av naturlige grunner for man lurer jo på hvordan det kan ha seg at du har fått barn med 2 ulike damer og ikke klart å få det til å fungere med noen av dem. (Og hvorfor du hadde ubeskyttet sex med en kvinne som ikke var i en tilstand til å ta seg av et barn).

Anonymkode: 062c9...b46

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...