Gå til innhold

Fjerne visdomstann.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye må man betale for å fjerne en visdomstann hos en  vanlig tannlegen?

Min tannlegen sa at jeg må betale 3000 egen andel  å få jobben gjort. 750 for ett  bilde .

Synes det er dyrt. Har noen her har erfaring? 

Anonymkode: 303e0...dbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betalte 7000 kr jeg.

Anonymkode: bb1d5...455

Skrevet

Det kommer vel an på om man må operere eller om tannen kan trekkes ut. 

• Liker 1
Skrevet

Betalte vel 3500 kr.

Anonymkode: 6e7f2...376

Skrevet

Jeg betalte rundt 3000 kr. Siden jeg fjernet mine på grunn av tilbakevennende betennelse i tannkjøttet fikk jeg det dekket av frikort. Det taket er vel på rundt 3000 kr, så jeg fjernet alle mine fire og betalte den summen. Men det hadde kostet like mye å fjerne bare én

Anonymkode: 45a0d...726

Skrevet

De tennene jeg har trukket og som har tatt 10 min betalte jeg i underkant av 1000 kr, det var jo billigere enn en vanlig sjekk.

De jeg har operert ut som tok over en time betalte jeg nesten 3000 for, hver. Da hadde jeg tatt røntgen fra før og hatt en time hvor alt ble sjekket og planlagt.

Endte opp på nesten 10000 kr for alle fire + rtg og timen før. 

Anonymkode: 70bbb...173

Skrevet

Man får refundert en viss prosent i ettertid av helfo om de må opereres ut og andre spesielle problemer med dem. Samboer opererte de ut og betalte. I ettertid fikk han noe i refusjon av helfo. 3 år siden nå så husker ikke hvor mye han fikk fra dem.

Anonymkode: 668c6...2e4

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får refundert en viss prosent i ettertid av helfo om de må opereres ut og andre spesielle problemer med dem. Samboer opererte de ut og betalte. I ettertid fikk han noe i refusjon av helfo. 3 år siden nå så husker ikke hvor mye han fikk fra dem.

Seriøst?! Jeg fikk aldri vite noe om dette... Hvordan gikk han frem? Kan man gjøre det selvom det er gått 4 år, tror du? 

Skrevet

3000 høres rett ut da jeg opererte ut for 7-8 år siden.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?! Jeg fikk aldri vite noe om dette... Hvordan gikk han frem? Kan man gjøre det selvom det er gått 4 år, tror du? 

Tannlegen trakk fra dette når jeg gjorde det. De nesten 3000 var etter refusjonen av operasjonen. 

Skrevet

Jeg betalte 1500,- for selve trekkingen, tannen var rett under tannkjøttet.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tannlegen trakk fra dette når jeg gjorde det. De nesten 3000 var etter refusjonen av operasjonen. 

Hmm, jeg betalte 23.000 kr for å ta de to nede kirurgisk (riktig er 10k av de narkose da).

Skrevet

Jeg trakk tanna i samme runde som jeg bora ei annen tann (hadde mista en stor bit av den tanna) og betalte 3000 kr for alt sammen. Antar at det ville kosta ca 2000 for å trekke tanna. Det er VELDIG stor forskjell på ukomplisert trekking og operering. 

Anonymkode: bca72...760

Skrevet

Jeg betalte bare 1200 per tann. Har trukket to hos to ulike tannleger og har ikke den billigste tannlegen... Helt ukomplisert trekking og jeg betalte vel for noe sjekk og rens i samme time, men selve trekkingen kostet 1200.

Anonymkode: c8cf5...e82

Skrevet

Jeg betalte ca 1000 for å operere ut. Det innebar en time i tannlegestolen, et lite lass med sprøyter, knusing av tann og mye fikling. Og siden jeg fikk et par fine sting er det klassifisert som operasjon og ikke trekking. Så da fikk jeg en hel del dekt av helfo. 

Anonymkode: 7e23b...144

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager om jeg sier feil. Ser flere nevner at de fikk det trukket fra direkte hos tannlegen så da er 3000 mulig egenandelen 🤔 fryktelig dyrt! Selv opererte jeg ut mine som 16åring og fikk vel det meste dekket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...