AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 Hei, alle dere. Har hatt kontakt med en mann siden tidlig i sommer. Problemet er at han har et litt for tett forhold til sin ekskjæreste. Kan dra på kaffebesøk og fester hos henne. Hun bor omtrent ti minutter unna med bil, mens jeg hele 2,5 timer unna. Nå har han besøk av et nært familiemedlem. Da han sendte melding i kveld for å fortelle om dagen sin, skrev han også at han og familiemedlemmet hadde vært der på middag. Han skrev "jeg fikk også lov til å bli med". Jeg er nok litt sjalu, ikke sykelig, men kjenner at dette, på sikt, kan bli et problem for meg. Vil ikke legge noen begrensinger på hvem han kan være med eller ikke være med, men samtidig merker jeg at dette plager meg. Burde jeg bare avslutte det nå? Vil nødig ende der at jeg blir sint for at han er hos henne. Kan legge til at han er en del år eldre enn meg, og på mange måter ser jeg ikke for meg at vi skal tilbringe resten av livet sammen. De har ingen barn. Anonymkode: 51851...686
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #2 Skrevet 7. september 2018 Jeg ville avslutta. Anonymkode: f152a...8d4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #3 Skrevet 7. september 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville avslutta. Anonymkode: f152a...8d4 Jeg tror egentlig du har rett. Kommer til å forbli et irritasjonsmoment. Anonymkode: 51851...686
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #4 Skrevet 7. september 2018 Ville ihvertfall vært kritisk hvis jeg var deg. (Og jeg er mann.) Det var en selvfølge, - SELVFØLGE -, å bryte kontakten med min næreste venninne og eks, når jeg traff og fant den store kjærligheten (sammen i 10 år). Jeg husker jeg tenkte at jeg DEFINITIVT ikke ville risikere å miste HENNE pga noe sånt.. Det er alltid ups og downs i et forhold. Når da utfordringene kommer... så går han til eksen istedenfor deg??! (Eller du til din eks?) Nei, nei... Hvorfor ikke ta en åpen objektiv og varm prat med han? Hva sier han selv? Mener han alvor, er han villig til å strekke seg. Litt avhengig av hvor gode svarene er, hvor glad du er i han, hvor mye dere har sammen, og hvor mye du vil satse, hva dere legger i forholdet... så blir det kanskje lettere å velge veien etterpå, - ihvertfall "sette det litt i balanse" (?) Masse, masse lykke til!! Vet hvor vanskelig det der er ...❤️ Anonymkode: b1c1b...620
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #5 Skrevet 7. september 2018 Hvor lenge var de sammen og var de samboere? Hvor mye eldre enn deg er han? Anonymkode: c9c08...043
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 Kjem litt ann på. Om han har kjent ho sidan ho var 5 år og di bur ute på bygda er det ikkje så rart. Skjønner at du ikkje liker det da! Anonymkode: cba95...40a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville ihvertfall vært kritisk hvis jeg var deg. (Og jeg er mann.) Det var en selvfølge, - SELVFØLGE -, å bryte kontakten med min næreste venninne og eks, når jeg traff og fant den store kjærligheten (sammen i 10 år). Jeg husker jeg tenkte at jeg DEFINITIVT ikke ville risikere å miste HENNE pga noe sånt.. Det er alltid ups og downs i et forhold. Når da utfordringene kommer... så går han til eksen istedenfor deg??! (Eller du til din eks?) Nei, nei... Hvorfor ikke ta en åpen objektiv og varm prat med han? Hva sier han selv? Mener han alvor, er han villig til å strekke seg. Litt avhengig av hvor gode svarene er, hvor glad du er i han, hvor mye dere har sammen, og hvor mye du vil satse, hva dere legger i forholdet... så blir det kanskje lettere å velge veien etterpå, - ihvertfall "sette det litt i balanse" (?) Masse, masse lykke til!! Vet hvor vanskelig det der er ...❤️ Anonymkode: b1c1b...620 Fint å få det fra en manns perspektiv! Synes du har hatt fine tanker og en fornuftig prioritering rundt din egen situasjon. Jeg har gått for null kontakt med mine to ekser. Ikke fordi det sluttet med uvennskap, men ser for meg at det kan bli mange forskjellige ender og "ekssvigerfamilier" å holde kontakt med hvis man skal fortsette som venner. Har vel heller ikke følt noe større behov for videre kontakt. Jeg er glad i han. På alle andre områder er han en flott mann. Generøs, hengiven, glad, og levende på en måte jeg ikke har sett før. Det er det med samtalen jeg kvier meg for. Vil ikke at han skal føle på et valg mellom meg og henne. Tenker han allerede har tatt et aktivt valg om å ha henne i livet sitt, og derfor tenker jeg også at sjansen er stor for at han synes senere kvinner bare må godta det. Takk for svar. Anonymkode: 51851...686
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge var de sammen og var de samboere? Hvor mye eldre enn deg er han? Anonymkode: c9c08...043 Tror de var sammen i tre eller fire år, og ja, de var samboere. Kjøpte hus sammen som han nå bor alene i. Han er 14 år eldre enn meg. Anonymkode: 51851...686
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #9 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjem litt ann på. Om han har kjent ho sidan ho var 5 år og di bur ute på bygda er det ikkje så rart. Skjønner at du ikkje liker det da! Anonymkode: cba95...40a De bor begge to i en bygd, men har ikke kjent hverandre før de ble sammen. Er faktisk usikker på hvor lenge siden det er det ble slutt, men tror ca. to eller tre år siden. Han snakker en del om henne, eller hun kommer ofte opp i samtalene våre. Legger ikke så mye i det, for hun er jo en del av minnene og livet hans. Det som er litt sårt er at han har nevnt at han trodde hun var hans store kjærlighet og at han hadde skikkelig kjærlighetssorg da det ble slutt. Det var han som avsluttet, men har ikke spurt hvorfor han gjorde det. Føler han har fortalt meg for mye allerede. Anonymkode: 51851...686
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå