Gå til innhold

Det å vaske ørene..

Fremhevede innlegg

Skrevet

En skal jo ikke bruke slike bomullspinner i ørene, ingenting mindre enn albuen skal inn i ørene sies det. Men det blir jo gul voks i ørene, og det ser jo ikke pent ut om folk kulle stå/sitte så de så uforvarende inn i ørene. Så jeg bruker jo disse bomullspinnene...  hva gjør dere?

Bilderesultat for bomullspinner

Anonymkode: f8cfc...e36

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg MÅ bruke q-tips 1 til 2 ganger i uka, ellers blir jeg tullerusk. Kjenner at det blir fullt av gul ørevoks der inne, og det klør. Så jeg gnikker godt med q-tips inni der. Skjønner meg ikke på noe så tåpelig råd som at man ikke skal bruke q-tips? Skal man bare gå rundt med voksen tytende gul og seig ut av ørene da? Neitakk! Kjenner en fyr som har helt forferdelige ører som ørevoksen bare tyter og nesten henger ut av, det er dritekkelt å se så skitne ører!

Har vært til undersøkelse hos lege flere ganger hvor ørene samtidig ble undersøkt (hvis jeg har vært syk ellers), og det er klar og fin sikt inn til trommehinnene der. Spurte legen en gang om jeg hadde mye ørevoks. "Nei, her var det helt blankpolert" svarte hun.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bruker også bomullspinner,eller qtips,som de også kalles. Må innrømme jeg stikker de inn i øret også.... jeg kan ikke fordra når jeg ser noen med masse gult i øra. Det blir som en trafikkulykke,vil ikke se men kan ikke hjelpe for det.

På datteren min bruker jeg bare tørke ytterst i ørene med vaskeklut... 

Skrevet

Jeg bruker også q-tips, men jeg stapper de jo ikke inn i i øret akkurat. Jeg vasker jo bare akkurat ved "inngangen". Jeg tenker at det er grenser for hvor langt inn andre kan se.. Jeg ser ofte folk med ørevoks i øret og forstår ikke hvorfor de ikke pirker det ut med fingrene. Alle klarer jo det med pekefingeren.. så det ikke bare henger der...

Anonymkode: 52c99...13c

Skrevet

Vasker godt med såpe i dusjen ellers bruker jeg våte q-tips i ny og ne.

Skrevet

Jeg bruker q tips, har aldri hatt noe problemer med ørene. Jeg vasker i hele øregangen, klør så deilig gjør det også når man bruker q tips. 

Anonymkode: cd20e...8dc

Skrevet

Jeg lærte noe nytt her en dag da jeg så på et program på tv, for å gjøre historien kort, så var det en pensjonert lege som begynte å kjede seg, og fant passende rom i en bygning med andre næringsdrivende, og der satte han opp praksis, og eneste tilbudet han skulle ha, var skylling av ører, og han fikk kunder hver dag, pensjonister for det meste, og det var en suksess.  Det som jeg lærte av det programmet, var al eldre folk går å skyller ørene sine hos lege. Er det sånn da at vi i alder frem til ca pensjonistalder, går å dytter litt og litt voks inn, sånn at det blir et problem når vi er eldre, og må da til lege nå og da for å skylle ørene?! Enkelte fikk ut litt store voksbiter så...

TS

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lærte noe nytt her en dag da jeg så på et program på tv, for å gjøre historien kort, så var det en pensjonert lege som begynte å kjede seg, og fant passende rom i en bygning med andre næringsdrivende, og der satte han opp praksis, og eneste tilbudet han skulle ha, var skylling av ører, og han fikk kunder hver dag, pensjonister for det meste, og det var en suksess.  Det som jeg lærte av det programmet, var al eldre folk går å skyller ørene sine hos lege. Er det sånn da at vi i alder frem til ca pensjonistalder, går å dytter litt og litt voks inn, sånn at det blir et problem når vi er eldre, og må da til lege nå og da for å skylle ørene?! Enkelte fikk ut litt store voksbiter så...

TS

Har nok noe med at de ikke har brukt q-tips og aldri har rengjort ørene sine i noen særlig grad. Han fyren jeg nevnte i innlegget ovenfor som har seig og gul ørevoks synlig tytende ut av ørene... faren hans var sånn han også. Faren hans (gammel) gikk også og skylte ørene hos lege fra tid til annen. Mener jeg hørte noe om at han hadde "usedvanlig stor produksjon av ørevoks". Da er det jo desto viktigere å ha q-tips hjemme, men det hadde de aldri. Han jeg nevnte som hadde ørevoks tytende ut av øra, var ikke vokst opp med rutine for å rengjøre ørene, de hadde aldri q-tips. Ekkelt!

Jeg har brukt q-tips i alle år, og som sagt; legen sa til meg at det ikke fantes noe der inne, blankpolert og fint og absolutt ingen ørevoks som var dyttet innover. Kanskje det har noe med teknikken man bruker å gjøre? Eller produksjonen av mengde ørevoks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...