Gå til innhold

Trangt spiserør?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har legeskrekk...fordi jeg syntes det er vanskelig å sitte der og be om hjelp. Jeg er også redd for å bli sett på som dum. Litt rart, men det er derfor jeg tar det her først. 

Jeg opplever at når jeg spiser, spesielt noe med veldig hard konsistens, så tar det en god del tid før maten sklir ned spiserøret. Det kjennes som maten sitter i halsen (det gjør det naturligvis ikke siden det er i spiserøret) og den klumpen forsvinner ikke før om en stund. Vanligvis mellom 1-2 timer.

Jeg merker også at når jeg legger meg ned så beveger litt av maten seg ned i spiserøret.

Det er veldig ubehagelig og jeg har hatt panikkanfall pga dette. Lurer litt på om noen har noen lignende erfaringer...?

Anonymkode: 2a2d8...228

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør gå til legen for sjekk. Kan være akalasu, fremmedlegeme, svulst eller andre ting. 

Du vil nok bli henvist gastroskopi.

Anonymkode: e5844...abb

Skrevet

https://youtu.be/H6cFpbn0DNI

Se denne! Tenkte på deg med en gang, så denne videoen for noen dager siden. Jeffree Star er ganske spesiell, men hør om tilstanden hans i denne videoen!

Anonymkode: c1aa5...962

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

https://youtu.be/H6cFpbn0DNI

Se denne! Tenkte på deg med en gang, så denne videoen for noen dager siden. Jeffree Star er ganske spesiell, men hør om tilstanden hans i denne videoen!

Mente: tenkte på denne** med en gang :-) 

Skrevet

Gå til legen. Dette er et reelt problem. Enten er det psykisk eller faktisk fysisk. Det kan lett undersøkes med gastroskopi eller ØVD-undersøkelse på en radiologisk avdeling der du svelger kontrast og det filmes med gjennomlysning.

Anonymkode: afa3e...6b9

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå til legen. Dette er et reelt problem. Enten er det psykisk eller faktisk fysisk. Det kan lett undersøkes med gastroskopi eller ØVD-undersøkelse på en radiologisk avdeling der du svelger kontrast og det filmes med gjennomlysning.

Anonymkode: afa3e...6b9

Da skal jeg gjøre det. Håper det ikke er alvorlig... Er det dumt å dra til en fastlegev akt siden min fastlege har lang ventetid på over to uker ? 

Anonymkode: 2a2d8...228

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...