Arielle Skrevet 15. mars 2005 #1 Skrevet 15. mars 2005 Noen som har noen treningstips eller noen øvelser for å få bedre kroppsholdning? Jeg sitter jo som en potetsekk... Prøver liksom å rette opp ryggen og skyve frem brystkassa når jeg går, men tror rett og slett det mangler litt muskler. men jeg trener (ganske) regelmessig og da trener jeg også ryggen... Så jeg vet ikke jeg. noen som har noen tips?
Tusenfryd Skrevet 15. mars 2005 #2 Skrevet 15. mars 2005 Tenk deg skuldrene dine som et gir (i bilen) - dra dem oppunder ørene (1. gir) , dra dem et hakk tilbake i annet gir, lenger tilbake i tredje - og så senker du dem i fjerde. Kjennes unaturlig og rart - men du får nydelig holdning om du klarer å holde det der.
Gjest gjest 0 Skrevet 15. mars 2005 #3 Skrevet 15. mars 2005 Tren pilates! Denne treningen fokuserer på mage, rygg og holdning! Du får kjøpt treningsdvd'er overalt! Tv shop og play.com blandt annet. Pam
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #4 Skrevet 15. mars 2005 Trnger ikke kjøpe noe for å bedre holdningen. Det viktigste for å bedre holdningen er å rette opp ryggen og få skuldrene bakover. Da er det viktig å styrke musklene mellom skulderbladene. Dette kan du f.eks. gjøre ved en øvelse der du ligger på ryggen med armene langs siden. Løft overkroppen litt opp og trekk skulderbladene så hardt sammen som du klarer. Skal brenne litt etter noen repetisjoner. Ved å gjenta øvelsen 10-15 ganger og utføre 2-3 serier bør du bli litt sterkere. Samtidig er det viktig å tøye muskulaturen i brystregionen da denne ofte er stram hos folk som sitter mye ved datamaskin etc. Ta begge armene bak ryggen, samle hendene og trekk dem opp samtidig som du skyter brystet fram. Det er også viktig å styrke stabiliseringsmuskulaturen rundt korsryggen. Dette akn du gjøre ved øvelser som planke, båt osv. Planke: stå på albuene med knære på gulvet evt. på tærne. Prøv å rett deg mest mulig opp uten å svaie ryggen.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #5 Skrevet 15. mars 2005 Mente selvfølgelig at du skulle ligge på magen på skulderøvelsen....
Arielle Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2005 Tusenfryd skrev: Tenk deg skuldrene dine som et gir (i bilen) - dra dem oppunder ørene (1. gir) , dra dem et hakk tilbake i annet gir, lenger tilbake i tredje - og så senker du dem i fjerde. Kjennes unaturlig og rart - men du får nydelig holdning om du klarer å holde det der. (må snart lære meg å quote... :oops: ) Hvor lenge skal jeg holde dem der? Sånn hele tiden mens jeg går, eller er det en øvelse?
Gjest Virvel Skrevet 15. mars 2005 #7 Skrevet 15. mars 2005 Det holder ikke å bare trekke skuldrene bakover; du må også skyve bekkenet litt opp og fram, hvis du skjønner hva jeg mener. Mange har en tendens til å svaie veldig i ryggen når de trekker skuldrene bakover.
Tusenfryd Skrevet 15. mars 2005 #8 Skrevet 15. mars 2005 Tusenfryd skrev: Tenk deg skuldrene dine som et gir (i bilen) - dra dem oppunder ørene (1. gir) , dra dem et hakk tilbake i annet gir, lenger tilbake i tredje - og så senker du dem i fjerde. Kjennes unaturlig og rart - men du får nydelig holdning om du klarer å holde det der. (må snart lære meg å quote... :oops: ) Hvor lenge skal jeg holde dem der? Sånn hele tiden mens jeg går, eller er det en øvelse? Tja, noen sekunder - egentlig hele tiden da - det er jo slik du skla ha dem til slutt, det er en øvelse rett og slett for at du skal kjenne hvor de skal være. Også kan du quote ved å klikke på "siter"-knappen ved innlegget du vil sitere. Eller du kan markere det du vil sitere og klikke på "quote" rett over svarfeltet,
Gjest Catwoman Skrevet 15. mars 2005 #9 Skrevet 15. mars 2005 Prøv å gå rundt med en bok på hodet, for å klare å holde boken på hodet må du være rett i ryggen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå