Gå til innhold

Hvordan lage budrunde på bilsalg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal selge min første bil, og siden veldig mange er interessert, tenker jeg at det kan hende at det blir budrunde. Jeg satt en lav pris på bilen sånn at den skulle gå fortere, så jeg håper jo veldig på dette!

Hvordan løser man det på en enklest mulig måte? Må jeg drive å oppdatere alle hele tiden med skjermbilde av bud som jeg får på private meldinger? Hvordan gjør folk det?

Det enkleste hadde jo vært at alle fikk automatisk oversikt over budene, sånn at de kan følge med selv til budfristen går ut. Gjerne med automatisk femminuttersregel og en klokke som stopper når tiden er ute. Finnes det noe sånt? Og er det normalt, eller gjør folk det på "gammelmåten"? :)

Tips mottas med takk!

 

Bonusspørsmål:

Jeg har 25 dager (av 30) igjen på min Finn-annonse. Bør jeg vente til den er over, eller bør jeg starte budrunde tidligere? Jeg er redd for å miste de interesserte om jeg venter, men er redd for å gå glipp av flere budgivere hvis jeg gir meg etter bare en uke. Dessuten har jeg jo brukt mye penger på Finn-annonsen :P

Anonymkode: 640fd...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sånn folk handler bil. Interessen er pga den lave prisen. Det vanlige å gjøre er å sette den prisen man kunne tenke seg, en realistisk sammenlignet med tilsvarende biler. Så selger man til den som krangler minst på prisen. 

Hva har du skrevet i annonsen? Bud over xxx mottas?

Anonymkode: 53cd1...cb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... Så hvis jeg har fem som vil kjøpe, hvordan velger jeg hvem som får kjøpt den? Er det først-til-mølla som er vanligst?

På 7.9.2018 den 0.42, AnonymBruker skrev:

Er ikke sånn folk handler bil. Interessen er pga den lave prisen. Det vanlige å gjøre er å sette den prisen man kunne tenke seg, en realistisk sammenlignet med tilsvarende biler. Så selger man til den som krangler minst på prisen. 

Hva har du skrevet i annonsen? Bud over xxx mottas?

Anonymkode: 53cd1...cb9

Nei, jeg har skrevet at pris kan diskuteres. Jeg vil heller ha den solgt for litt mindre enn jeg ønsker, enn at jeg sitter med en bil som ikke passer mitt bruk. Trodde ikke at responsen skulle bli så stor :rolleyes:

Jeg er villig til å gå ned til det jeg har igjen å betale på billånet, som er 10 000 kr mindre enn det jeg har lagt den ut for. Nå ser det heldigvis ut til at jeg slipper det.

Anonymkode: 640fd...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2018 den 10.20, AnonymBruker skrev:

legg den ut på auksjonen.no og se hva som skjer?

Anonymkode: d3d40...038

Takk for tips! Det har jeg ikke tenkt på en gang! 😄

Anonymkode: 640fd...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...