AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #21 Skrevet 7. september 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å noe så fælt!! Jeg har skikkelig vondt av deg, TS, kondolerer Også må jeg bare si for en dustete, dårlig veterinær som ikke sjekket nyrene i første omgang!!!! Tilogmed på mennesker blir nyrene sjekket når en har uvi. Så denne veterinæren burde få skikkelig refs Anonymkode: 79bef...996 De spurte meg om jeg ville ta en blodprøve, men jeg tenkte at det sikkert bare var uvi siden de sa det. Og de sa ikke at jeg måtte ta blodprøve. Jeg stolte jo på at de fortalte meg hva jeg måtte og ikke og hva det kunne være.... hadde de sagt at det kan være nyrene så vi må ta blodprøve så hadde jeg jo ikke tvilt med det.... føler jeg har skyld, men jeg er ikke veterinær...spurte dyrlegen jeg var hos nå om hun kunne vært reddet om dette ble funnet ut av tidligere og da så han at mest sannsynlig ville hun ha dødd uansett. Anonymkode: 1f1f3...097
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #22 Skrevet 7. september 2018 Jeg har så vondt nå at jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette.... Anonymkode: 1f1f3...097
Sphynx Skrevet 7. september 2018 #23 Skrevet 7. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har så vondt nå at jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette.... Anonymkode: 1f1f3...097 Kjære TS. Kondolerer så mye. Det er aldri lett å vite hva man skal si til de som sørger, men vil prøve å gi deg noen trøstende ord. Din kjære pus har hatt et utrolig fint liv hos deg og du gjorde det beste for katten din ❤️ Sykdom er urettferdig, prøv å ikke straffe deg selv med skyld, du gjorde det du kunne. Husk det gode ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #24 Skrevet 7. september 2018 36 minutter siden, Sphynx skrev: Kjære TS. Kondolerer så mye. Det er aldri lett å vite hva man skal si til de som sørger, men vil prøve å gi deg noen trøstende ord. Din kjære pus har hatt et utrolig fint liv hos deg og du gjorde det beste for katten din ❤️ Sykdom er urettferdig, prøv å ikke straffe deg selv med skyld, du gjorde det du kunne. Husk det gode ❤️ Tusen takk ❤ har grått som en gal i hele dag... å miste et kjæledyr er mye vondere enn man kan tenke seg. Det føles værre ut enn når et menneske jeg kjenner dør. Den lille uskyldige pusen.... kunne betalt og tatt opp lån for å få henne tilbake 😭 Anonymkode: 1f1f3...097
Sphynx Skrevet 7. september 2018 #25 Skrevet 7. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk ❤ har grått som en gal i hele dag... å miste et kjæledyr er mye vondere enn man kan tenke seg. Det føles værre ut enn når et menneske jeg kjenner dør. Den lille uskyldige pusen.... kunne betalt og tatt opp lån for å få henne tilbake 😭 Anonymkode: 1f1f3...097 Huff, ja. Det blir jo som barnet ditt. Det aller kjæreste du har. Har betalt på pusene mine i dyre dommer fordi de har vært syke. Er ikke alt som forsikring dekker. Når regninga kom seg på 30K og folk sa ''det bare var en katt'' og at jeg kunne få en ny, mista jeg litt respekt for de. Det er ikke bare en katt. Det er ditt alt og du er kattens alt. Penger er ikke alt, men det er kjærlighet. Gruer meg til det en dag kommer et farvel fra mine katter også. Små poter setter dype spor ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #26 Skrevet 7. september 2018 8 minutter siden, Sphynx skrev: Huff, ja. Det blir jo som barnet ditt. Det aller kjæreste du har. Har betalt på pusene mine i dyre dommer fordi de har vært syke. Er ikke alt som forsikring dekker. Når regninga kom seg på 30K og folk sa ''det bare var en katt'' og at jeg kunne få en ny, mista jeg litt respekt for de. Det er ikke bare en katt. Det er ditt alt og du er kattens alt. Penger er ikke alt, men det er kjærlighet. Gruer meg til det en dag kommer et farvel fra mine katter også. Små poter setter dype spor ❤️ Jeg kunne ønske jeg også fikk valget om å betale 30.000 for å redde henne... Men det var vist ingen funksjon i nyra og såpass høye verdier at de ikke kunne måles en gang. Jeg spurte sikkert 3 ganger om de var helt sikre på at det ikke var noe å gjøre.... Det var desverre ikke det sa dem. Jeg knakk sammen på gulvet der inne... dette er helt grusomt. Hun ble bare 3 år gammel..... Anonymkode: 1f1f3...097
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #27 Skrevet 7. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun måtte avlives. Det var nyresvikt. Ingenting man kunne gjøre. Nå er jeg helt knust😭 væste som kunne skje.... Anonymkode: 1f1f3...097 ❤️ Anonymkode: a41b9...698
Sphynx Skrevet 7. september 2018 #28 Skrevet 7. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne ønske jeg også fikk valget om å betale 30.000 for å redde henne... Men det var vist ingen funksjon i nyra og såpass høye verdier at de ikke kunne måles en gang. Jeg spurte sikkert 3 ganger om de var helt sikre på at det ikke var noe å gjøre.... Det var desverre ikke det sa dem. Jeg knakk sammen på gulvet der inne... dette er helt grusomt. Hun ble bare 3 år gammel..... Anonymkode: 1f1f3...097 Du har min dypeste medfølelse. Jeg tenker som deg, betaler heller gladlig 30K for at pus får det fint igjen. Hos oss er det ikke sikkert at sykdommen holder seg unna og sjansen er stor for at vi må ut med nye 30K om en stund. Men sånn måtte det bare bli. Huff, bare 3 år. ❤️ Stakkars som ble syk så fort Man kan gjøre alt det rette, men en sykdom kan jo bare oppstå tilfeldig. Jeg hadde følt det som om jeg hadde dødd selv. Å få en slik beskjed blandt fremmede i offentlighet er ikke godt, men husk at de jobber med sørgende folk hver dag. Stor klem til deg TS. ❤️ ❤️ ❤️
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #29 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, Sphynx skrev: Du har min dypeste medfølelse. Jeg tenker som deg, betaler heller gladlig 30K for at pus får det fint igjen. Hos oss er det ikke sikkert at sykdommen holder seg unna og sjansen er stor for at vi må ut med nye 30K om en stund. Men sånn måtte det bare bli. Huff, bare 3 år. ❤️ Stakkars som ble syk så fort Man kan gjøre alt det rette, men en sykdom kan jo bare oppstå tilfeldig. Jeg hadde følt det som om jeg hadde dødd selv. Å få en slik beskjed blandt fremmede i offentlighet er ikke godt, men husk at de jobber med sørgende folk hver dag. Stor klem til deg TS. ❤️ ❤️ ❤️ Brydde meg ikke så mye om hvem som så meg sånn egentlig. Var bare henne som var i fokus. Hvorfor kan ikke dette være et mareritt også våkner jeg med henne i morgen. Dette er så surrealistisk. Jeg har vært deprimert og slitt psykisk lenge nå. Hadde jeg visst hvordan det var om jeg mistet en av kattene mine så hadde jeg nok glemt depresjonen. Den er ihvertfall glemt nå, dette er bare en million ganger værre. Skulle bare vært overlykkelig så lenge jeg hadde henne. Tragisk er jeg. Dette er så vondt 💔 men takk for støtten ❤ Anonymkode: 1f1f3...097
Vampen Skrevet 7. september 2018 #30 Skrevet 7. september 2018 Jeg mistet en katt på samme måte for et par år siden. Så jeg føler med deg, det er vanskelig. Om det er en trøst, nyrene er en av de tingene det er vanskelig å gjøre noe med. Så det er ikke din skyld. Prøv å tenke at katten tross alt fikk et godt liv hos deg, og prisen vi betaler for å få lov til å ha dem, er at det er forferdelig vondt å miste dem. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #31 Skrevet 7. september 2018 23 minutter siden, Vampen skrev: Jeg mistet en katt på samme måte for et par år siden. Så jeg føler med deg, det er vanskelig. Om det er en trøst, nyrene er en av de tingene det er vanskelig å gjøre noe med. Så det er ikke din skyld. Prøv å tenke at katten tross alt fikk et godt liv hos deg, og prisen vi betaler for å få lov til å ha dem, er at det er forferdelig vondt å miste dem. Ja, som en over her sier: små poter lager dype spor ❤ ja det er en stor pris å betale, men den er verdt det i forhold til hvor mye fint de gir deg og hvor mye kjærlighet man får av dem så lenge de lever. Anonymkode: 1f1f3...097 1
Sphynx Skrevet 7. september 2018 #32 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Brydde meg ikke så mye om hvem som så meg sånn egentlig. Var bare henne som var i fokus. Hvorfor kan ikke dette være et mareritt også våkner jeg med henne i morgen. Dette er så surrealistisk. Jeg har vært deprimert og slitt psykisk lenge nå. Hadde jeg visst hvordan det var om jeg mistet en av kattene mine så hadde jeg nok glemt depresjonen. Den er ihvertfall glemt nå, dette er bare en million ganger værre. Skulle bare vært overlykkelig så lenge jeg hadde henne. Tragisk er jeg. Dette er så vondt 💔 men takk for støtten ❤ Anonymkode: 1f1f3...097 Tungt å miste noen når man er i en vanskelig periode. Håper den verste sorgen snart går over og at minnene bare er gode å tenke på ❤️
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #33 Skrevet 7. september 2018 18 minutter siden, Sphynx skrev: Tungt å miste noen når man er i en vanskelig periode. Håper den verste sorgen snart går over og at minnene bare er gode å tenke på ❤️ Minnene med pus er gode og vil alltid være gode. Eneste dårlige minne er nå som hun ble syk og gikk bort. Men jeg lo og gråt om hverandre istad når jeg gikk gjennom bildene av henne. Værdens morsomste og rareste katt men aller mest vakker og god tvers igjennom ❤ 😭 Anonymkode: 1f1f3...097 1
Vampen Skrevet 7. september 2018 #34 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, som en over her sier: små poter lager dype spor ❤ ja det er en stor pris å betale, men den er verdt det i forhold til hvor mye fint de gir deg og hvor mye kjærlighet man får av dem så lenge de lever. Anonymkode: 1f1f3...097 Helt enig. Det er fortsatt trist å tenke på at jeg måtte avlive den fine, lille, rare pusen min for et par år siden. Det var også tøft fordi det kom så brått på. Vi skulle gjerne ha hatt ham mye lenger. I sommer fikk jeg en kattunge som ligner litt på ham, og det har vært både litt trist og veldig fint. Mest fint, fordi det føles som en liten del av ham er med oss igjen, rett og slett fordi jeg plutselig kommer på så mange minner. Så ja, det kjipe med å miste ham var vel verdt det, med tanke på hvor mye glede det ga å ha ham. ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #35 Skrevet 7. september 2018 Er der noen her som vet hvorfor katter får nyresvikt? Begynner det med uvi eller hvordan foregår det ? Prøver bare å forstå... 😭 Anonymkode: 1f1f3...097
Sussudio Skrevet 8. september 2018 #36 Skrevet 8. september 2018 Så trist at det gikk sånn ! Det er forferdelig når sånt skjer, og naturlig å skylde på seg selv. Men du må være litt grei mot deg selv, og huske at du har gjort alt du kunne for pus. Og at du har gitt pus et godt liv med kos og kjærlighet. Jeg anbefaler deg å kontakte dyrlegen for å få svar på de spørsmålene du har om det som skjedde. Å spekulere i årsak og forløp alene vil bare gjøre deg tristere tenker jeg. Klem
Sphynx Skrevet 8. september 2018 #37 Skrevet 8. september 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er der noen her som vet hvorfor katter får nyresvikt? Begynner det med uvi eller hvordan foregår det ? Prøver bare å forstå... 😭 Anonymkode: 1f1f3...097 Nyrelidelser deles grovt opp i akutt og kronisk nyresvikt. Det er mest vanlig for eldre katter å få kronisk nyresvikt. Akutt nyresvikt: kan komme av å spise noe giftig, som feks liljeplanter, frostvæske eller legemidler. En akutt nyreskade kan også oppstå ved infeksjoner i nyrene, tumorer i nyrene samt ved betennelsestilstander. Symptomer på akutt nyreskade kan komme plutselig. Katten blir svak og trøtt, spiser dårligere og får akutte smerter i buken. Oppkast og diaré er vanlig forekommende og ved alvorlige tilfeller kan katten få nevrologiske symptomer. I tidlige stadier av en nyreskade kan katten drikke og tisse mer en normalt, men i senere stadier produseres det mindre og mindre urin, og til slutt ingen urin i det hele tatt. (Her burde dyrlegen kanskje tatt UVI mer seriøst, men dessverre synes jeg de fleste er dårlig til å opplyse om dette. De kunne mulig sett tegn tidligere, men det hadde ikke vært sikkert noe kunne gjøres uansett. Katten min fikk UVI og de tok kun urinprøve, de spurte kort om jeg ville ta blodprøve også, uten å utdype om hvor viktig det kunne være, den eneste tilleggsinfoen jeg fikk var at det kostet ca 800 kroner ekstra...) Årsaker til kronisk nyresvikt kan være en tidligere akutt skade på nyrer, visse arvelige spesifikke nyreskader, svulster i nyrene samt visse infeksjoner. Dessverre kommer man ikke alltid frem til årsaken. (Jeg er ikke dyrlege, men har klipt og limt litt fra AniCura )
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #38 Skrevet 8. september 2018 2 timer siden, Sphynx skrev: Nyrelidelser deles grovt opp i akutt og kronisk nyresvikt. Det er mest vanlig for eldre katter å få kronisk nyresvikt. Akutt nyresvikt: kan komme av å spise noe giftig, som feks liljeplanter, frostvæske eller legemidler. En akutt nyreskade kan også oppstå ved infeksjoner i nyrene, tumorer i nyrene samt ved betennelsestilstander. Symptomer på akutt nyreskade kan komme plutselig. Katten blir svak og trøtt, spiser dårligere og får akutte smerter i buken. Oppkast og diaré er vanlig forekommende og ved alvorlige tilfeller kan katten få nevrologiske symptomer. I tidlige stadier av en nyreskade kan katten drikke og tisse mer en normalt, men i senere stadier produseres det mindre og mindre urin, og til slutt ingen urin i det hele tatt. (Her burde dyrlegen kanskje tatt UVI mer seriøst, men dessverre synes jeg de fleste er dårlig til å opplyse om dette. De kunne mulig sett tegn tidligere, men det hadde ikke vært sikkert noe kunne gjøres uansett. Katten min fikk UVI og de tok kun urinprøve, de spurte kort om jeg ville ta blodprøve også, uten å utdype om hvor viktig det kunne være, den eneste tilleggsinfoen jeg fikk var at det kostet ca 800 kroner ekstra...) Årsaker til kronisk nyresvikt kan være en tidligere akutt skade på nyrer, visse arvelige spesifikke nyreskader, svulster i nyrene samt visse infeksjoner. Dessverre kommer man ikke alltid frem til årsaken. (Jeg er ikke dyrlege, men har klipt og limt litt fra AniCura ) Okei, takk for svar:) jeg blir så lei meg av tanken på at hun kanskje kunne ha vært her nå hvis jeg hadde tatt den blodprøven med en gang. De spurte meg bare kort om det også og utdypet ikke. Jeg tenkte bare at det var vel unødvendig å ta blodprøve og betale for det og stressa katta siden de har funnet ut av hva det er... men hvis de hadde utdypet til meg og sagt at: det KAN være nyresvikt, og hvis det et det, er det viktig å finne ut av det tidlig, ellers dør hun. Herregud da hadde jeg jo ikke tvilt et sekund. Jeg er så sykt sykt lei meg for at jeg ikke bare tok den blodprøven.... kostet jo bare 600 tilogmed, men ja som sagt så trodde jeg det var bortkastet når de ikke sa noe mer rundt det, virket bortkastet på måten de spurte om denne blodprøven på også. Jeg er jo ikke veterinær..... men jeg klandrer meg selv 100% og tenker hvor fint ting hadde vært nå hvis jeg hadde hatt det sprudlende humøret hennes og det søte vesenet rundt meg nå.... Hun var en del av meg. Anonymkode: 1f1f3...097
Sphynx Skrevet 8. september 2018 #39 Skrevet 8. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okei, takk for svar:) jeg blir så lei meg av tanken på at hun kanskje kunne ha vært her nå hvis jeg hadde tatt den blodprøven med en gang. De spurte meg bare kort om det også og utdypet ikke. Jeg tenkte bare at det var vel unødvendig å ta blodprøve og betale for det og stressa katta siden de har funnet ut av hva det er... men hvis de hadde utdypet til meg og sagt at: det KAN være nyresvikt, og hvis det et det, er det viktig å finne ut av det tidlig, ellers dør hun. Herregud da hadde jeg jo ikke tvilt et sekund. Jeg er så sykt sykt lei meg for at jeg ikke bare tok den blodprøven.... kostet jo bare 600 tilogmed, men ja som sagt så trodde jeg det var bortkastet når de ikke sa noe mer rundt det, virket bortkastet på måten de spurte om denne blodprøven på også. Jeg er jo ikke veterinær..... men jeg klandrer meg selv 100% og tenker hvor fint ting hadde vært nå hvis jeg hadde hatt det sprudlende humøret hennes og det søte vesenet rundt meg nå.... Hun var en del av meg. Anonymkode: 1f1f3...097 ❤️ Ikke klandre deg selv, det kommer ingenting godt ut av det nå. Dessuten er sjansen stor for at det ikke hadde hjulpet. Kanskje det bare hadde gjort det værre? Det er ikke noe du får svar på. Og det er ikke din skyld ❤️ 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå