Gå til innhold

Rose er blitt kone!


Rose

Anbefalte innlegg

Det er en merkelig følelse å sitte her etter bryllupsreisen og vite at ungpikedrømmen og det min forlovede og jeg har planlagt i et års tid er over. Samtidig er det godt også, og fint å se tilbake på en dag som vi ikke en gang i de mest vågale drømmer hadde tort å håpe på.

Min bror som også var min forlover kjørte meg til Trondheim tidlig på morgenen. Mine forledre hadde nemlig insistert på at de fikk den siste kvelden sammen med meg, og det ble en hyggelig kveld og en alle tiders opplading mot det som ventet neste dag.

Været var helt fantastisk bryllupsdagen med sol fra skyfri himmel, og hårtørreren hos frisøren nærmest tortur!!! Men flink var hun og fikk masse ut av mitt knapt skulderlange hår. Både tiara og slør kom på plass. Deretter var det sminking etter alle kunstens regler, og 3 venninner dukket opp med sjokolade, jordbær og godt å drikke.

Vi hadde etter nøye gjennomtenking bestemt oss for fotografering før vielsen, og det var et flott øyeblikk å møte min kommende mann på terassen til Grenaderen uterestaurant hvor han stod klar med en blomsterbukett som jeg ble så veldig fornøyd med og gleder meg til å vise dere senere.

Forloverne og vi ble fotografert i over 2 timer utenfor Nidarosdomen, grassletten ved Marinen, Erkebispegåren og selvsagt under lykkens portal på Gamle Bybro med Trondheims fargerike brygge som bakgrunn.

Så var det vielse, vi kjørte min forlovede og hans forlover nesten helt frem til kirken, og så parkerte vi i en sidegate og ventet til det var på tide å kjøre ned. Pappa møtte meg på kirketrappen, og han gråt sterke, rake mannen som jeg aldri før har sett min pappa. Selv var jeg bare glad, jeg tar lett til tårene men den dagen gikk jeg bare å smilte bredt som om jeg hadde vunnet 20 mill. i Lotto!

To tanter og et søskenbarn hadde holdt på i 8 timer og laget dekorasjoner til kirken, og det er vanskelig å beskrive hvordan det så ut. 150 røde roser lyste opp sammen med rognebær og grønne blader. De hadde blant annet laget to digre hjertedekorasjoner som stod på hver sin side av alteret, og langs løperen lå små dekorasjoner hele veien.

Vielsen stod pastoren i Betel for, og han var utrolig vittig og flott. Broren min sang sammen med en kamerat en låt av Springsteen som min mann er stor fan av, og vi gikk ned til et sidebord ved alteret etter å ha gitt hverandre løftene og tente et stort lys med hvert vårt lille som et symbol på at vi nå var ett. Og vielsens store overraskelse; bruden gikk på slutten av vielsen ned til pianoet der musiker-tanten min satt og sang en sang tostemt for min mann og resten av forsamlingen. Det var mange som gråt da, men enda var jeg bare lykkelig og smilte som jeg aldri har gjort før. På kirketrappen stod venninner klar med roseblader.

Så var det mottakelse med velkomstdrink og en PowerPoint - presentasjon surret og gikk med over 50 bilder av alle våre gjester samt bordplassering. Deretter var det tid for middag, og fordi vi måtte ta en liten luftepause pga det flotte været tror jeg middagen varte nesten 3 1/2 time. Veldig mange morsomme taler, vår italienske kokk Benito som også håndterer operasjangeren kom og sang en italiens kjærlighetshymne og vi koste oss med parmaskinke og melon, kalveplommer og iskrem. En meny som passet godt i solsteiken uten at vi hadde tenkt på dette den gangen den ble bestemt.

Jeg var veldig spent når mannen min (å- så fint å kalle ham det!) skulle tale fordi han hadde grudd seg slik. Og jeg ble sittende å måpe over hvor flott tale han hadde fått til og hvor fint fremføringen gikk.

Bryllupskaken hadde jeg laget selv, en treetasjes marsipankake pyntet med knallrøde marsipanroser, hvite liljer og border. Var veldig spent på om den ville tåle varmen, men det gikk fint. Trøndersk tradisjon tro bugnet kakebordet, over 20 ulike kaker på 67 mann og da hadde vi pent takket nei til noen tilbud om enda flere : )

Og så danset vi "bryllupsvals" til toner av Springsteen, og musikeren satte inn fult trøkk og fikk det til å rykke i dansefoten til noen og en hver.

Vi trakk oss tilbake rundt kl. 0030 etter å ha kastet brudebuketten til giftelystne ungkarskvinner, og tok inn på hotell i sentrum.

Morgenen etter var det gaveoverrekkelser. Jeg har en drøm om å få holde en koalabjørn en gang, det er det fineste dyret jeg vet om. Og mannen min hadde vært på hver eneste leketøysforretning og til slutt funnet en stor bamsekoallabjørn til meg! Og dessuten et smykke i hvitt gull med et anheng formet som et omriss av et hjerte. Med det fulgte et kort hvor han hadde skrevet så mye fint og at han elsket meg. Da kom tårene og jeg gråt og gråt både over gaven og bryllupet.

Nå har vi vært på en superromantisk bryllupsreise til Sitges utenfor Barcelona. Det var fint å dra rett etter bryllupet for dagen går så fort men da varer "magien" lengre. Romantiske middager ved stranden i solnedgangen, hvite strender, Barcelonas yrende liv og mange severdigheter - jo foreløpig har det vært veldig fint å være fru!

Lykke til alle dere som ennå venter på deres dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere så mye som mann og kone. Hørtes ut som dere hadde en eventyrlig dag og bryllupsreise. :) Sitter her med klumpen i halsen hver gang jeg leser referatene til de som har giftet seg. Kan nesten ikke vente til jeg skal stå brud, men det er leeeeenge til enda...nesten et år... :cry:

Ønsker lykke til videre i fremtiden og ta vare på kjærligheten...Det er noe spesielt med den. :)

Klem Nikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg får helt frysninger.

Ble så rørt av å lese om dagen deres. Ble satt tilbake til vårt bryllup. Kan faktisk enda få tårer i øynene med tanke på den fine dagen vi hadde. :oops:

Håper vi får se bilder av dere da Rose :D

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere begge.

Ta godt vare på denne stmeningen, den er såååååå god.

Å lykke til som mann og kone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt; Gratulerer så mye med vel overstått bryllup og bryllupsreise! Så moro å høre at alt gikk så fint. Enig med deg når det gjelder rare følelser på at alt det som tok sååå mye forberedelser plutselig er over..... Men, det er jo nå det hele egentlig begynner, og det må vi ta vare på alle sammen!

Lykke, lykke til med ekteskapet og fremtiden!

Alt godt ønskes dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse! Er det ikke deilig når dagen endelig er over og man er så fornøyd? Utrolig god følelse å sitte med så mange flotte minner og vite at dette kan man leve på resten av livet!

Ønsker dere lykke til videre og håper dere nyter tilværelsen som nygifte like mye som vi gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...