AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #1 Skrevet 5. september 2018 Hei! Jeg har den siste tiden drukket veldig lite (fra 800ml-Max 1300ml). Jeg har prøvd å drikke mye, hatt flaske med meg over alt osv, men det hjelper lite. Hvilke konsekvenser har dette over lang tid? Hva skjer med nyrene feks? Jeg hadde mye uvi for 2-3 år siden, men har ikke hatt det de siste årene, selv om jeg drikker minimalt (Jeg er fullt og helt klar over at jeg drikker lite, og jeg har prøvd å presse meg til å drikke. Jeg har også bestilt legetime for å sjekke at alt er som det skal) Anonymkode: b8d9c...969
Anonym_30 Skrevet 5. september 2018 #2 Skrevet 5. september 2018 Er dette alt du drikker i løpet av en dag? Altså ikke bare vann, men med alt annet man evt har i seg. Tisser du greit da? Hvor mye veier du?
Anonym_30 Skrevet 5. september 2018 #3 Skrevet 5. september 2018 Normalt trenger man ca. 30ml/kg kroppsvekt i løpet av en dag.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #4 Skrevet 7. september 2018 På 5.9.2018 den 21.03, Anonym_30 skrev: Er dette alt du drikker i løpet av en dag? Altså ikke bare vann, men med alt annet man evt har i seg. Tisser du greit da? Hvor mye veier du? Dette er alt jeg drikker ja. Har ikke regnet med vann i maten, men kun det jeg drikker. Jeg tisser litt mindre enn normalt, men tisser morgen, rett etter skolen også ca. 3ganger i løpet av ettermiddag/kveld. Veier ca 60kg Anonymkode: b8d9c...969
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #5 Skrevet 7. september 2018 Du skader ikke nyrene dine med den mengden, men du vil vel oppleve hodepine, ødemer (særlig hvis det er varmt) og svimmelhet. Du kan følge med på urinen. Om den blir veldig gul eller mørk gul så er det på tide å drikke mer. Anonymkode: c664e...beb
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 Dårligere husk, hår,negler, helse generelt, metabolisme og fordøyelse og mindre energi og mer forkalkninger og kroppssmerter Anonymkode: 34722...3cc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 Mennesker trenger ikke å drikke etter klokka med mindre man er syk. Drikk når du er tørst, og vær fornøyd med det så lenge du ikke har plager eller symptomer på dehydrering Anonymkode: f1f5a...25b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 Om du spiser mat med mye vann i seg og du ikke er tørst, så ser jeg ikke problemet Anonymkode: ef412...030
Anonym_30 Skrevet 7. september 2018 #9 Skrevet 7. september 2018 Som andre sier her, opplever du ikke store plager av det her så går det nok fint og du får dekket væskebehovet ditt. Følg med på farge på urin, er den veldig konsentrert betyr det at det er på tide å drikke mer. Og behovet øker med aktivitet, sykdom, varme o.l. Prøv å drikke noe som smaker evt, om du synes vann er kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #10 Skrevet 7. september 2018 Hvor mye væske man trenger kommer også an på aktivitetsnivået. Du drikker litt lite, men ikke så lite at du risikerer langvarige skader av det. Men som andre sier, følg med på urin, jo mørkere den er jo mer væske bør du få i deg. Hodepine, kvalme og konsentrasjonsvansker er de vanligste symptomene på dehydrering. Anonymkode: 64e10...d0a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #11 Skrevet 7. september 2018 Som en nevner over her er fargen på urin en god pekepinn på om du drikker for lite. Med unntak av morgenen skal urin være lys eller helt gjennomsiktig. Om du sliter med å drikke nok vann kan du jo smakssette med saft,eller drikke vann med bobler. Anonymkode: fe7a2...295
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå