Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kommer bare sauekuler... Har ikke bæsja skikkelig på ei uke. Har spist yoghurt og drukket Biola hver dag i 5 dager. Drikker også mye vann og er aktiv. I helga gikk jeg over 2 mil og drakk flaskevis med vann. Spiser jevnlige måltider. Andre tips mottas med takk! 😩

Anonymkode: c1449...535

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svisker, hirsegrøt. Ingen matvarer som binder vann. 

Anonymkode: 00c3e...8dc

Skrevet

For meg virket helt andre ting enn det som fungerer ved vanlig ikke-gravid forstoppelse. Jeg reagerte bedre på mat med mindre  fiber og ble bare verre av å øke opp fiber. 

Anonymkode: ce995...fa6

Skrevet

Spis svisker. Mange svisker. Sviskeyogurt. 

Anonymkode: 53735...bc0

Skrevet

Sviskekompott. Men det er vel greit å ta turen til apoteket å kjøe f.eks olje som kan forebygge forstoppelse også. 

Anonymkode: c6559...83b

Skrevet

-6 svisker morgen

-6 svisker kveld

Dette er bevist vitenskapelig å virke like godt mot forstoppelse som legemidler.

Ellers var jeg avhengig av Duphalac da jeg gikk gravid. Tok en dose hver morgen, i tillegg til sviskene. Og så er der viktig å drikke mye vann. Flere liter daglig! Hvis man tar Duphalac uten å drikke nok kan man bli enda mer forstoppet. 

Anonymkode: 82a93...46b

Skrevet

Laktulose 😋

Anonymkode: 465bd...c2c

Skrevet

Ca 6 svisker om dagen var min redning🚽

Skrevet

Fød.. 

Eneste som hjalp het var klyster. Ikke sån dritt fra apoteket, men sykehusklyster. 

Ellers kan du prøve svisker, maltekstrakt, fiberbrød, laktulose osv. 

Anonymkode: 9d938...bed

Skrevet

Du bør rett og slett ta laktulose fast ut svangerskapet. Det er ufarlig, og mye bedre enn å pådra seg hemorroider. Du får det reseptfritt på apotek. Ta et halvt målebeger morgen og kveld, øk eller reduser ved behov. For mange er det rett og slett ikke nok hjelp i å endre kostholdet, og det å spise masse svisker og fiber kan gjøre det verre. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer bare sauekuler... Har ikke bæsja skikkelig på ei uke. Har spist yoghurt og drukket Biola hver dag i 5 dager. Drikker også mye vann og er aktiv. I helga gikk jeg over 2 mil og drakk flaskevis med vann. Spiser jevnlige måltider. Andre tips mottas med takk! 😩

Anonymkode: c1449...535

Tror noen bare er mer plaget med det enn andre.

Jeg var forstoppet fra uke 6 - 40+4, drakk 90 ml laktose om dagen, spiste rosiner, en boks druer om dagen, drakk vann, trente og spiste mat med fiber. Gikk mange mange uker mellom hver gang jeg fikk skikkelig tømming, da hadde jeg diaré og fikk forferdelige blodtrykksfall.. Mannen måtte stå utenfor døra i tilfelle jeg svimte av 🙈

Det løsnet først da fødselen startet, da løp jeg på do hele dagen 🤣

Håper det løser seg for deg! 

Svisker, vann og fiberrik mat + laktose er verdt et forsøk 😊

Skrevet

Vil også anbefale laktulose, bruk det når du føler det går litt tregt. 

Skrevet

Ikke gravid, men jeg kan ikke spise aprikoskompott.. Da løper jeg som en tulling på do 😛

Anonymkode: d5a07...705

Skrevet

Gå på apoteket å få hjelp først som sist. Lactulose eller annet.

Jeg slet med det samme, og endringer i kostholdet hjalp ingenting. Prøvde både svisker, fiber, kiwi og diverse. 

Og ta med deg det du får på apoteket på sykehuset. Ingen forberedte meg på at det ble enda værre etter fødselen. 

Anonymkode: c1804...011

Skrevet

Plommer fungerer fint for meg. :)

Anonymkode: 3de83...286

Skrevet

jeg har prøvd alt av de vanlige tipsene, svisker, kiwi, laktulose osv det virker sånn passe. Det som virkelig har fungert for meg er kaffe. En kopp kaffe om morgenen. Drikker ikke kaffe hver dag, men de dagene jeg må komme meg på do. 

Anonymkode: ab895...d42

Skrevet

Her hjalp ingenting. Men ukene før fødsel gikk det plutselig over i løs mage så det ordnet seg selv. Så lenge jeg fikk ut litt her og der var jeg ikke bekymret. 

Anonymkode: a0160...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...