AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #41 Skrevet 7. september 2018 Sukkertoppen Anonymkode: fe3bb...291 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #42 Skrevet 7. september 2018 Diabetestunet Anonymkode: b8109...2d4 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #43 Skrevet 7. september 2018 Kari(h)uset Anonymkode: fe3bb...291
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #44 Skrevet 7. september 2018 Sukkerstigningen Anonymkode: fe3bb...291 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #45 Skrevet 7. september 2018 Tertitten Anonymkode: fe3bb...291
Jerry Lee Skrevet 7. september 2018 #46 Skrevet 7. september 2018 (endret) Det må da være noe i området, naturen, beliggenheten eller slikt som kan inspirere? ☺ Ser flere har nevnt navn som knytter til havet. Det er bra. Er fryktelig i mot egne navn på ei hytte. Karibu eller Johnnyhus? Neeei! Vil ikke si navnet på min hytte, men det ble bestemt for 60 år siden (ikke av meg, nei...) utifra beliggenhet og nærhet til xxxxx. PS. ..ja, og man bør også ha et visst forhold til hyttenavnet på forhånd, like det og være fortrolig med at dette heter hytta for alltid....med det mener jeg at man ikke velger noe BARE for å bli ferdig med det. Endret 7. september 2018 av Jerry Lee 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #47 Skrevet 7. september 2018 5 minutter siden, Jerry Lee said: Det må da være noe i området, naturen, beliggenheten eller slikt som kan inspirere? ☺ Ser flere har nevnt navn som knytter til havet. Det er bra. Er fryktelig i mot egne navn på ei hytte. Karibu eller Johnnyhus? Neeei! Vil ikke si navnet på min hytte, men det ble bestemt for 60 år siden (ikke av meg, nei...) utifra beliggenhet og nærhet til xxxxx. Det er lov med navn på hus og hytter, bare de ikke er pretensiøse. "Villa xxx" er bare greit om huset ble døpt rundt 1900, og det er flott. (Alternativt litt tullete, som Villa Solformørkelse.) Anonymkode: fbc86...2eb
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #48 Skrevet 7. september 2018 Runketorpet. Anonymkode: fdfef...442
Jerry Lee Skrevet 7. september 2018 #50 Skrevet 7. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er lov med navn på hus og hytter, bare de ikke er pretensiøse. "Villa xxx" er bare greit om huset ble døpt rundt 1900, og det er flott. (Alternativt litt tullete, som Villa Solformørkelse.) Anonymkode: fbc86...2eb Lov, ja. Ikke snakk om det. Men å sette eget navn på hytta er slapt og fantasiløst. Mulig du misforsto meg..eller jeg var uklar. ☺ 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #51 Skrevet 7. september 2018 Just now, AnonymBruker said: Runketorpet. Anonymkode: fdfef...442 Kan du ikke gå på badet og si "tiss, bæsj, promp" til ganger, så har du kanskje fått det ut? Anonymkode: fbc86...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #52 Skrevet 7. september 2018 * ti ganger Anonymkode: fbc86...2eb
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #53 Skrevet 7. september 2018 1 minutt siden, Jerry Lee said: Lov, ja. Ikke snakk om det. Men å sette eget navn på hytta er slapt og fantasiløst. Mulig du misforsto meg..eller jeg var uklar. ☺ Eget navn? Er det bedre med et fremmed navn? Jeg tror ikke jeg helt forstår deg her. Anonymkode: fbc86...2eb
Jerry Lee Skrevet 7. september 2018 #54 Skrevet 7. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eget navn? Er det bedre med et fremmed navn? Jeg tror ikke jeg helt forstår deg her. Anonymkode: fbc86...2eb Nei, du gjør ikke det. Jeg eksemplifiserte det oppi her... mener at å døpe hytta etter hva man selv heter er for slapt og fantasiløst. Men, altså..det er nå bare min mening. ArneKåken og Lindabu.... 😢 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #55 Skrevet 7. september 2018 Just now, Jerry Lee said: Nei, du gjør ikke det. Jeg eksemplifiserte det oppi her... mener at å døpe hytta etter hva man selv heter er for slapt og fantasiløst. Men, altså..det er nå bare min mening. ArneKåken og Lindabu.... 😢 Ååå. Ja, den er litt fantasiløs. Anonymkode: fbc86...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #56 Skrevet 7. september 2018 I hyttefeltet vårt er det vanlig å døpe hytten etter noe man har opplevd på tomten. Naboen sin hytte for eksempel, heter Falkberget, fordi den ligger halvveis på et berg, og de så en falk der, første gangen de besøkte hytten. Ene stabburet vårt fikk det sjarmerende navnet Skitbua, allerede før det ble tatt i bruk. Det var fordi moren min ble låst ute fra hovedhytten en påske(lang historie), og endte med å måtte gå på do i ei bøtte i stabburet. Navn bør ha en historie, syns jeg. Anonymkode: b9d56...700 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #57 Skrevet 7. september 2018 Candyheaven Anonymkode: fe3bb...291
Jerry Lee Skrevet 7. september 2018 #58 Skrevet 7. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ååå. Ja, den er litt fantasiløs. Anonymkode: fbc86...2eb Ikke sant? 😀 Er som sagt tilhenger av at hyttenavnet knyttes til området, naturen rundt og slike ting. La oss si... har du et digert tuntre foran hytta...ei bjørk....ville du ha brukt det i hyttenavnet? ☺ 1
Jerry Lee Skrevet 7. september 2018 #59 Skrevet 7. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I hyttefeltet vårt er det vanlig å døpe hytten etter noe man har opplevd på tomten. Naboen sin hytte for eksempel, heter Falkberget, fordi den ligger halvveis på et berg, og de så en falk der, første gangen de besøkte hytten. Ene stabburet vårt fikk det sjarmerende navnet Skitbua, allerede før det ble tatt i bruk. Det var fordi moren min ble låst ute fra hovedhytten en påske(lang historie), og endte med å måtte gå på do i ei bøtte i stabburet. Navn bør ha en historie, syns jeg. Anonymkode: b9d56...700 Fabelaktig! 👍 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #60 Skrevet 7. september 2018 Just now, Jerry Lee said: Ikke sant? 😀 Er som sagt tilhenger av at hyttenavnet knyttes til området, naturen rundt og slike ting. La oss si... har du et digert tuntre foran hytta...ei bjørk....ville du ha brukt det i hyttenavnet? ☺ Naturinspirasjonen er helt lovlig. Men jeg synes det er lov med de mentale assosiasjonene man har til stedet også, som Drømmetunet (oppfyllelse av en hyttedrøm, selv om den er litt for søt for meg). Anonymkode: fbc86...2eb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå