Kjetil E Skrevet 5. september 2018 #21 Skrevet 5. september 2018 På 4.9.2018 den 22.39, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg prover aa finne ut hvordan jeg kan ta med meg hunden min paa en lengre juleferie til familien min i London, men finner ingen flyselskap som aksepterer hunder paa flyturer utenfor Schengen. Har noen forslag ang hva jeg kan gjoere? Jeg er villig til aa fly til et annet land foerst for aa saa komme meg til London. Anonymkode: 4d68b...b90 Hva med å fly til Amsterdam, Brussel eller Paris og så ta Eurostartoget til London?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #22 Skrevet 5. september 2018 Ser flere skriver at hunden må sendes som cargo, altså i lasterom på flyet. Ja, dette er vanlig på hunder over en viss størrelse, men IKKE inn til England. Med cargo her, menes eget cargofly, du får altså ikke hunden din med på samme fly du selv tar. Det er derfor prisene blir høye, du må sende hunden med ett fraktselskap. Til andre land, har de fleste selskaper fastpris, men med grense på 2-4 bur per fly. Du kan derfor f eks fly til Frankrike, og kjøre over til England. (Har du familie i England, kan de kanskje hente dere i Frankrike?) Foruten det, er resten av reglene som Norge. Dvs rabies, vaksiner og ormkur. Hunden kan fly "vanlig" fra England, til Norge, dvs i lasterom på ditt fly hjem igjen. (Og da og med ormkur, rabies osv) Anonymkode: 08dd9...36e
Gjest Truly Skrevet 5. september 2018 #23 Skrevet 5. september 2018 (endret) D Endret 5. september 2018 av Truly
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #24 Skrevet 6. september 2018 På Tuesday, September 04, 2018 den 20.39, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg prover aa finne ut hvordan jeg kan ta med meg hunden min paa en lengre juleferie til familien min i London, men finner ingen flyselskap som aksepterer hunder paa flyturer utenfor Schengen. Har noen forslag ang hva jeg kan gjoere? Jeg er villig til aa fly til et annet land foerst for aa saa komme meg til London. Anonymkode: 4d68b...b90 Jeg tror at dette blir veldig mye stress og mas for kjæledyret. Har du ingen venner eller familie som kan ta vare på dyret her i Norge? Anonymkode: bcac4...762
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå