AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Hei! Jeg prover aa finne ut hvordan jeg kan ta med meg hunden min paa en lengre juleferie til familien min i London, men finner ingen flyselskap som aksepterer hunder paa flyturer utenfor Schengen. Har noen forslag ang hva jeg kan gjoere? Jeg er villig til aa fly til et annet land foerst for aa saa komme meg til London. Anonymkode: 4d68b...b90
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 Jeg tror ikke det gaar ferge fra Norge til England lenger dessverre Anonymkode: 4d68b...b90
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 Kan ikke se at KLM har skrevet noe om restriksjoner, bortsett fra at de pga temperatur ikke tar med dyr i lasterommet i vinterhalvåret på Cityhopper-rutene med små fly. Alternativt fly fra Norge til Irland og så ferge? Anonymkode: 02216...e48
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 Slik jeg har forstått det er det fullt lov å fly med hund til/fra UK. Det er bare ikke lov å ha de i kabinen, uansett hvor liten hunden er. Anonymkode: d7abc...ca1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #6 Skrevet 4. september 2018 For å spesifisere, må dyret sendes som cargo, ikke som spesialbagasje. Regn fort med 5-6000 kr hver vei, pluss godkjent bur. Ta kontakt med SAS Cargo for nærmere detaljer. Anonymkode: d7abc...ca1 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #7 Skrevet 4. september 2018 Tenk først og fremst på hundens ve og vel her. Den har nok null interesse av den turen. Finn heller en bra kennel hvor den får alt den trenger hver dag og slipper reisestresset. Oppholdet blir kanskje best for deg også sånn. Anonymkode: 599a7...618 9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #8 Skrevet 4. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å spesifisere, må dyret sendes som cargo, ikke som spesialbagasje. Regn fort med 5-6000 kr hver vei, pluss godkjent bur. Ta kontakt med SAS Cargo for nærmere detaljer. Anonymkode: d7abc...ca1 Hvor har du de summene fra? Har flydd flere ganger med hund i cargo fra Norge til utlandet, og har aldri kommet opp i den prisen der for tur-retur engang! Anonymkode: 02216...e48 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #9 Skrevet 4. september 2018 Ta tog til Dover og deretter tog tio england Anonymkode: 3154a...0d2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #10 Skrevet 5. september 2018 Synes ikke du skal ta med hunden... Tenk så mye stress det blir for den. Finn heller privatpersoner, eller en kennel som kan ha den. Finn småjobber er genial Anonymkode: 7efc7...7cb 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #11 Skrevet 5. september 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du de summene fra? Har flydd flere ganger med hund i cargo fra Norge til utlandet, og har aldri kommet opp i den prisen der for tur-retur engang! Anonymkode: 02216...e48 Visstnok er det spesielt dyrt og komplisert å ta med hund til UK i forhold til andre land. (Har ikke gjort det selv, men vet venner sjekket og ble sjokkert over prisen, det var snakk om svært mange tusen.) Anonymkode: 769ee...2bb 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #12 Skrevet 5. september 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du de summene fra? Har flydd flere ganger med hund i cargo fra Norge til utlandet, og har aldri kommet opp i den prisen der for tur-retur engang! Anonymkode: 02216...e48 Har importert en hund fra England til Norge, og det er dyrt å fly hunder fra England kontra andre land i Europa. Anonymkode: 782fc...7c4 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #13 Skrevet 5. september 2018 For det første har hunden din nødvendige vaksiner?? Som rabiesvaksinering? Har den ikke det, så er det for seint å tenke på å ta den med. For det andre, om den har alle vaksiner og pass iorden, så er det ikke noe problem å få med hunden. Ta kontakt med kundeservice til flyselskapene. SAS cargo er godkjent flyselskap til å frakte dyr inn til Storbritannia. Men min personlige mening er at hunden har det bedre på kennel. Jeg har erfaring både fra spesialbagasje og cargo. Anonymkode: 4bd12...6df
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #14 Skrevet 5. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke du skal ta med hunden... Tenk så mye stress det blir for den. Finn heller privatpersoner, eller en kennel som kan ha den. Finn småjobber er genial Anonymkode: 7efc7...7cb Den funksjonen hos Finn.no er jo helt rævva da, for å si det mildt. Folk som er interessert i en eller annen "småjobb" som blir lagt ut, er faktisk nødt til å betale Finn.no for å få tilgang til kontakt-informasjonen til de som har lagt ut annonsene. Tenk hvor mye penger Finn.no tjener på dette. Dersom for eksempel 10 personer er nødt til å betale 79 kroner hver, bare for å få muligheten til å kontakte de som legger ut småjobber - og så er det ikke en gang sikkert at de faktisk får jobben som de har betalt for å sjekke ut! Anonymkode: bcac4...762
Gjest rabrabara Skrevet 5. september 2018 #15 Skrevet 5. september 2018 Må sendes i cargo på flyet. Og GB er såkalt rabies-fritt, så du må ha hunde-pass og alle vaksiner på plass, spesielt mot rabies.
Ulven Skrevet 5. september 2018 #16 Skrevet 5. september 2018 Husker en bekjent sjekket priser for å få med hundene sine til England, og det var hinsides ville summer. Hunden må sendes som cargo og sitter da i baggasjen på flyet. For en ferietur synes jeg dette er hensynsløst mot hunden. Hvis du virkelig må ha med hunden, ta heller tog gjennom europa og over til UK. Vær klar over at papirene til hunden blir gransket med lupe på grensa, og den minste lille feil kan gi hunden innreiseforbud. Britene er ekstremt opptatt av å ikke få inn sykdom på sin lille øy. Vi kjørte til Uk i fjor og hadde med hunden. Vi holdt på å ikke komme inn i landet da tolleren tolket passets datoer på en annen måte enn veterinæren vår hadde gjort. Så det tok 15 lange minutter før vi fikk godkjenning til å dra inn på fergeterminalen.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #17 Skrevet 5. september 2018 Når jeg flyttet til England tok jeg hunden med som cargo, kostet meg 8000 kr for en hund på 3 kg. Anonymkode: c21e7...b50 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #18 Skrevet 5. september 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du de summene fra? Har flydd flere ganger med hund i cargo fra Norge til utlandet, og har aldri kommet opp i den prisen der for tur-retur engang! Anonymkode: 02216...e48 Fordi dyr må sendes som cargo, gjennom cargoselskap til og fra UK. Derfor prisen. Det er for øvrig ikke tillatt med dyr gjennom tunnellen fra Frankrike til England, men et par ferger hver dag mellom Dover og Calais tillater dyr. Anonymkode: d7abc...ca1 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #19 Skrevet 5. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi dyr må sendes som cargo, gjennom cargoselskap til og fra UK. Derfor prisen. Det er for øvrig ikke tillatt med dyr gjennom tunnellen fra Frankrike til England*, men et par ferger hver dag mellom Dover og Calais tillater dyr. Anonymkode: d7abc...ca1 Glemte: * når man reiser kollektivt Anonymkode: d7abc...ca1
Rosalie Skrevet 5. september 2018 #20 Skrevet 5. september 2018 http://hundesonen.no/topic/60768-fly-fra-england-til-norge/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå