Gå til innhold

Antidepressive

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke hvilken kategori dette skal plasseres i... Jeg har gått i behandling med psykolog i rundt ni måneder nå. Det har helt klart hjulpet meg, men jeg føler nå at det kanskje er på tide å prøve antidepressive for balansere de tyngste dagene som vi fortsatt jobber med. Grunnet dødsfall i familien (derfor jeg nå sliter) ville de ikke gi meg noe første månedene, logisk nok. Men nå har jeg ikke lenger kriseteam bak meg, derav ingen psykiater. For å gå frem med dette, dere som har, hvem kan jeg kontakte? Det er vel ikke fastlege? Kan en psykolog kanskje henvise meg til de som kan? Er så usikker på dette. Det går fint i sorg/ traumebehandlingen jeg går til, jeg fungerer mer, men de tyngste dagene... De slår meg så overende at jeg vet ikke min arme råd. 

Kan legge ved at jeg gikk på en type da jeg var en hel del år yngre, i rundt ett årstid. De reddet meg da, så jeg vet hvordan disse medikamentene fungerer. Aldri følt meg «zombie» og med behandling hjalp de meg ovenpå nok til å slutte. Ønsker å gå tilbake til jobb før jul... Men det går ikke sånn ting er nå...

Anonymkode: ca591...bf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor du går i behandling. Er det DPS el hvor det også er en psykiater så kan det være at psykiateren skriver ut til deg. Om det ikke er psykiater der så er det fastlegen du må gå til. 

Anonymkode: c0c63...2d8

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvor du går i behandling. Er det DPS el hvor det også er en psykiater så kan det være at psykiateren skriver ut til deg. Om det ikke er psykiater der så er det fastlegen du må gå til. 

Anonymkode: c0c63...2d8

Nei, ble tildelt en psykolog i kommunen av kriseteamet dagen da... ja. Alt raknet. Har ellers ikke kontakt med noen andre. Så da blir det nok fastlegen, som du sier? Men kan han skrive ut sånn, da? Eller blir jeg da evt henvist til en psykiater? Tusen takk for svar :) 

Anonymkode: ca591...bf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...