Gå til innhold

Klamydia, håper noen har innspill!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk beskjed fra en fyr jeg lå med for et par mnd siden at han hadde fått en positiv klamydia test. Har selv kjent et ubehag der nede, så testa meg på sykehuset for klamydia og gonore for et par uker siden, NEGATIV test. Var på nytt i går og de skal dyrke den, for mycoplasma. Jeg tok en selvtest med pinne på sykehuset, stakk den langt oppi der, men som sagt. Negativ. Han påstår forrige partner var 8 mnd før meg, og indirekte la skylden på meg. Kan godt hende igrunn... Men går det an å få feil prøve på klamydia/gonore? Eller at han har fått feil prøvesvar, om det er mycoplasma? Huff, rimelig kjipt. Skal aldri mer ligge med noen uten kondom!!! 

Anonymkode: edece...15d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tester er feilfrie, det kan bli både falske positive og falske negative. 

Anonymkode: 874d7...03f

Skrevet

Man kan få falsk negativ. Man får aldri falsk positiv. Han kan dog ha kjønnssykdommer uten at du er smittet.

Anonymkode: 7f207...42d

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan få falsk negativ. Man får aldri falsk positiv. Han kan dog ha kjønnssykdommer uten at du er smittet.

Har tatt en GU igår, og det skal dyrkes på nytt. Bør jeg vente med å be om antibiotika til jeg får mitt prøvesvar? Til neste mandag. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt en GU igår, og det skal dyrkes på nytt. Bør jeg vente med å be om antibiotika til jeg får mitt prøvesvar? Til neste mandag. 

Ja, det burde du absolutt. Å gå på antibiotika "bare for å få på" vil øke sannsynligheten for residente bakterier. 

Så ikke ta noe før du vet med sikkerhet at du har en kjønnssykdom! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hm, pussig at du sier det når kildene sier at du tar feil angående falsk positiv... https://tidsskriftet.no/2007/12/kronikk/genital-chlamydia-kan-vi-stole-pa-tallene . Har du noen kilde? 

Andre påstanden er derimot riktig, han trenger ikke å ha smittet videre.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, pussig at du sier det når kildene sier at du tar feil angående falsk positiv... https://tidsskriftet.no/2007/12/kronikk/genital-chlamydia-kan-vi-stole-pa-tallene . Har du noen kilde? 

Andre påstanden er derimot riktig, han trenger ikke å ha smittet videre.

Jeg har selv fått falsk negativ. Fikk falsk negativ da testen ble gjort via urin og ikke vatnepinne(?). Så det går absolutt an, hvertfall hvis det blir tatt urinprøve. Urinprøve er ikke like sikkert. 

Anonymkode: 9039a...7fa

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv fått falsk negativ. Fikk falsk negativ da testen ble gjort via urin og ikke vatnepinne(?). Så det går absolutt an, hvertfall hvis det blir tatt urinprøve. Urinprøve er ikke like sikkert. 

Anonymkode: 9039a...7fa

Tok vattpinne i skjelden... TS

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tok vattpinne i skjelden... TS

Skjede 

Skrevet

Jeg har lest at det er ca 20% sjanse for å få smitten om man har hatt sex med en smittet partner, vi hadde bare sex en gang. Synes det er rart om prøven min skulle vise feil resultat, har tatt den på litt lokale sykehus. 

Skrevet

Jeg har også hørt at man MÅ ikke bli smittet dersom man ligger med noen med klamydia. Er bare en risiko for det.

Her har han mest sannsynlig gått med klamydia ei stund, og du har ikke blitt smittet.

Vet om ei som gikk med klamydia i 1,5 år (hadde ikke nye sexpartnere på den tiden). Hun gikk med masse diffuse symptomer, og da hun endelig tok test og fikk behandling så forsvant de.

Skrevet
1 minutt siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Jeg har også hørt at man MÅ ikke bli smittet dersom man ligger med noen med klamydia. Er bare en risiko for det.

Her har han mest sannsynlig gått med klamydia ei stund, og du har ikke blitt smittet.

Vet om ei som gikk med klamydia i 1,5 år (hadde ikke nye sexpartnere på den tiden). Hun gikk med masse diffuse symptomer, og da hun endelig tok test og fikk behandling så forsvant de.

Men kan klamydia ha ligget latent i kroppen hans i noen mnd (fra forrige partner) og deretter slått ut etter han hadde sex med meg? Går det an? Menn har jo flere symptomer enn kvinner. Jeg får svar på prøven på mandag der de skal dyrke for klamydia, mykoplasna og gonoré, og er den da negativ på nytt har en jo svaret såklart. Han mente det var lite sannsynlig da det var så lenge siden forrige partner.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men kan klamydia ha ligget latent i kroppen hans i noen mnd (fra forrige partner) og deretter slått ut etter han hadde sex med meg? Går det an? Menn har jo flere symptomer enn kvinner. Jeg får svar på prøven på mandag der de skal dyrke for klamydia, mykoplasna og gonoré, og er den da negativ på nytt har en jo svaret såklart. Han mente det var lite sannsynlig da det var så lenge siden forrige partner.. 

Og for å ha det sagt, så har han ikke testet seg før vi hadde sex.. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn har da like lite symptomer som kvinner? Det er mange som ikke merker at de har det, menn som kvinner. Så JA han kan fint hatt klamydia i månedsvis.

Han her vil bare skylde på deg han. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Menn har da like lite symptomer som kvinner? Det er mange som ikke merker at de har det, menn som kvinner. Så JA han kan fint hatt klamydia i månedsvis.

Han her vil bare skylde på deg han. 

Jepp. Han sa han ikke var ute etter skyldfordeling. Vil en unngå slikt bør en jo bruke kondom. Vi hadde sex i fylla, så tenkte ikke over det. Dumt var det.

Skrevet

Oppdatering: testene ble negative på nytt.. Fortsatt trur han ikke på meg virker det som🤔 han sa det var merkelig at jeg var frisk?!! 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering: testene ble negative på nytt.. Fortsatt trur han ikke på meg virker det som🤔 han sa det var merkelig at jeg var frisk?!! 

Nå har du tatt ørten tester og de er negative. Du har ikke klamydia. Han får slylde på deg så mye han vil. Det er likevel ikke tilfelle at du har smittet han. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Nå har du tatt ørten tester og de er negative. Du har ikke klamydia. Han får slylde på deg så mye han vil. Det er likevel ikke tilfelle at du har smittet han. 

Han har visst bare bestemt seg for at det er meg som har gjort han syk. Jaja, da får han tro det da. Fikk utslag på en aeurob vaginitt, men dette er IKKE seksuelt overførbart. Bare en ansamling av bakterier. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har visst bare bestemt seg for at det er meg som har gjort han syk. Jaja, da får han tro det da. Fikk utslag på en aeurob vaginitt, men dette er IKKE seksuelt overførbart. Bare en ansamling av bakterier. 

Da får han bare være idiot å tro det da. Han virker ikke som den skarpeste kniven i skuffen. Håper han har tatt kontakt med de andre han har ligget med så de og får testa seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...