AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Er det vits i å ta celleprøve oftere enn hvert tredje år? Er egentig ett år igjen til det har gått tre år siden forrige prøve. Men har egentlig lyst til å ta allerede nå, for å være på forskudd og oppdage evt. forandringer tidligere enn hvis jeg venter. Anonymkode: 638b2...2b7
Blue Berry Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Gynekologen sier 2 til meg, og at 3 kan være litt i lengste laget ...
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 Det er ingenting i veien for at du kan ta prøve oftere. Hvert tredje år er anbefalingen, men det betyr ikke at du må holde deg til det. Dette er nok først og fremst ment som en påminnelse til alle de som aldri sjekker seg. Selv sjekker jeg meg hver gang jeg er til gynekolog, f.eks pga spiral eller andre ting. Du kan godt sette det som en påminnelse til samme tid som den årlige tannlegetimen. Anonymkode: 5553c...5a6
Ginny Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 Jeg synes det er for lenge mellom, men gynekologen min mener det holder i massevis, og at hvert 5. år er nok.. Så hva man egentlig skal tro er ikke så greit å vite..
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 Sist tok jeg når det va gått 2 år siden sist, men da sa gynekologen at det var ikke noe grunn til at jeg skulle gå oftere enn hvert 3. år når jeg aldri har hatt celleforandringer. Jeg tok pga at vi planla graviditet, og villa ha det gjort før jeg ble gravid. Men er som deg, synes 3 år virker lenge så kommer nok til å fortsette å ta hvert 2 år. Anonymkode: 62acb...709
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #6 Skrevet 5. september 2018 Det sies at dersom all kvinner hadde tatt celleprøve som de skulle vill livmorhalskreft ikke eksistert. Det er en grunn til at programmet er lagt opp som det er. Anonymkode: 32101...917
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #7 Skrevet 5. september 2018 Kjenner ei som alltid har gått hvert tredje,fikk kreft og måtte operere bort livmoren.ble frisk og slapp behandling. Så jeg går hvert andre år. Vil oppfordre ALLE til det samme!!! 💕💕💕 Anonymkode: 0317c...cb8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #8 Skrevet 5. september 2018 Jeg tar hvert år, fordi jeg har brukt cellegift er det en del av oppfølgigen. Syntes det er betryggende, og vil fortsette med det selv etter de 5 første årene som oppfølgingsprotolollen sier. Anonymkode: 3e2c1...716
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #9 Skrevet 6. september 2018 På 4.9.2018 den 15.26, Ginny skrev: Jeg synes det er for lenge mellom, men gynekologen min mener det holder i massevis, og at hvert 5. år er nok.. Så hva man egentlig skal tro er ikke så greit å vite.. hadde stusset litt på han siden han sier at det holder å vente 2 ÅR lenger enn det som er anbefalt! Anonymkode: 437db...b04
lenebu Skrevet 6. september 2018 #10 Skrevet 6. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: hadde stusset litt på han siden han sier at det holder å vente 2 ÅR lenger enn det som er anbefalt! Anonymkode: 437db...b04 Hvis du er hpv negativ anbefales hvert 5. år frem til påvist hpv smitte. Er et program i noen fylker der de tester for hpv samtidig.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #11 Skrevet 6. september 2018 1 time siden, lenebu skrev: Hvis du er hpv negativ anbefales hvert 5. år frem til påvist hpv smitte. Er et program i noen fylker der de tester for hpv samtidig. Nå nevnte ikke vedkommende at hun var hpv negativ. Virket som om han mente generelt. Anonymkode: 437db...b04
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #12 Skrevet 6. september 2018 Hvis du har hatt HPV bør man sjekke seg hvert år. Ellers er det hvert tredje år. MEN jeg syntes det er like greit å ta et sjekk hvert år i tilfelle. Anonymkode: 2da03...348
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå