AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Hei, Vi har to barn fra før, og kjører en V90 idag. Og barn nr. 3 melder vel sin ankomst i 2019 en gang. Jeg frykter da at setet i midten bake er for smalt til å sitte behagelig for eldste. Han er lang og tynn, men det blir fort trangt mellom to barneseter. Og de eneste artikklene jeg finner, med biler med plass til tre barneseter (blir da det minste setet med base, sete for en 3,5 åring og en vanlig sittepute) er skrevet for 4 år siden. Spørsmålene mine er: Hvilke biler bør jeg se på? Har de god bagasjeplass? Bør jeg gå for en 7 seter isteden for? --- Dette innlegget kunne like gjerne vært plassert under "bil og trafikk", men jeg vil anta at dere mødre vet best og kjenner til mitt behov! Å prate til mannen om dette.. vel vi dro på Audi, og alt han ville se på var A7 eller noe sånt, haha. Anonymkode: c737c...174 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Vi var i samme situasjon, og landa på en pent brukt toyota 7-seter. 1 i småskolealder, 1 på bhg pluss baby. Er plass i bredden til bilstoler i alle tre setene bak, men det i midten er bittelitt smalere og har ikke isofix. I bagasjerommet er det ytterligere to seter som kan felles opp ved behov, og de brukes overraskende ofte for største liker å ha med seg venner hjem fra skolen, og hender vi har med bestemor som ikke kjører bil på ulike aktiviteter. Anonymkode: 91df0...887 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 Nissan Qashqai +2 Anonymkode: 39db3...c77 1
atropos Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 (endret) Vi har nettopp byttet bil pga samme situasjon. Vi endte opp med en Ford s-max, og jeg er storfornøyd! God plass til tre seter i baksetet, og når vi skal ha med en kompis eller to kan vi vippe opp ekstrasetene i bagasjen. Og enda er det plass til bagasje! Veldig greit når vi skal ha sekker/bager/tvillingvogn og alt mulig pikkpakk som følger med når en storfamilie skal på tur. Snakket med en på jobb før vi bytta bil, og hun hadde gått for en stor femseter og angret på at de ikke hadde tatt en sjuseter. Nettopp pga muligheten til å ta med en kompis med hjem eller ha med en ekstra på tur. Endret 4. september 2018 av atropos 3
oslojente1980 Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 Vi har Ford s-max og er kjempe fornøyd. Plass til 3 seter. Setene kan flyttes på om det trengs. 7 seter 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #6 Skrevet 4. september 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nissan Qashqai +2 Anonymkode: 39db3...c77 Men da må vel 1 barn helt bak? Jeg liker ikke den løsningen så godt. De som sitter bakerst er mye mer utsatt i en ulykke. Vi hadde S-max og 4 barn. En kjempegod bil. Siden eldste da "aldri" var med lengre, kun små lokale turer, synes jeg det var greit å ha 2 ekstra det er helt bak i nødstilfelle, men ville aldri hatt det som daglig løsning. Men for 3 barn er s-maxen kanon. Vi gikk også fra v70 da vi kjøpte s-maxen. Enda bedre å kjøre, man kommer litt høyere opp, og kan sette bilsetet inn og ikke ned. Anonymkode: e7bd2...56b
Wonders Skrevet 4. september 2018 #7 Skrevet 4. september 2018 Vi har en av disse i leiebil, og det er plass til 3 seter gitt. Overrasket meg. For vi har en Volvo XC90 som ble krasjet i. Ny er på vei fra Sverige i skrivende stund. 7 seter, og plass til 3 seter baki.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #8 Skrevet 5. september 2018 På 4.9.2018 den 12.07, AnonymBruker skrev: Men da må vel 1 barn helt bak? Jeg liker ikke den løsningen så godt. De som sitter bakerst er mye mer utsatt i en ulykke. Vi hadde S-max og 4 barn. En kjempegod bil. Siden eldste da "aldri" var med lengre, kun små lokale turer, synes jeg det var greit å ha 2 ekstra det er helt bak i nødstilfelle, men ville aldri hatt det som daglig løsning. Men for 3 barn er s-maxen kanon. Vi gikk også fra v70 da vi kjøpte s-maxen. Enda bedre å kjøre, man kommer litt høyere opp, og kan sette bilsetet inn og ikke ned. Anonymkode: e7bd2...56b Hvilken forskning har du lest? Min bilselgermann sier det tvert motsatte. De som er aller bakerst er minst utsatt for ulykker, da det er mer sjelden å bli kjørt på HARDT bakfra Anonymkode: 39db3...c77
Noldus Skrevet 5. september 2018 #9 Skrevet 5. september 2018 Ford Mondeo har plass til tre bakovervendte seter.
Arkana Skrevet 5. september 2018 #10 Skrevet 5. september 2018 Vi har VW Touran og har plass til tre bilseter i baksetet. Vi har hatt alle mulige kombinasjoner og alle fungerer fint. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #11 Skrevet 5. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken forskning har du lest? Min bilselgermann sier det tvert motsatte. De som er aller bakerst er minst utsatt for ulykker, da det er mer sjelden å bli kjørt på HARDT bakfra Anonymkode: 39db3...c77 Lurer på hvordan kunnskap han sitter på, som ikke nevner hvor utsatt man er når man blir påkjørt fra siden. Se for deg å få skrens på glatta og skli sidelengs inn mot en trailer. Tester, dokumenter på emnet ville jeg ha lest. Anonymkode: 73687...36b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #12 Skrevet 5. september 2018 Tesla mod x Anonymkode: 49d5b...e64 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #13 Skrevet 6. september 2018 Jeg leste tittelen på tråden og tenkte på Ford S-Max. Ser den er nevnt, verdt å sjekke ut Anonymkode: 8a40a...ffe
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #14 Skrevet 6. september 2018 Har du sjekket ut «bilstol» gruppen på Facebook? Der er det mange gode ideer Anonymkode: 318eb...e53
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #15 Skrevet 6. september 2018 Har vært i samme situasjon. Fant en nettside hvor alle innvendige mål på biler var søkbare. Bredde i skulderhøyde og hoftehøyde i baksete bl.a. Vi hadde V70 mens barna var små. Men den ble etterhvert trang, liten plass til beina var det og. Den bilen med best bredde bak er BMW X5. Den fungerte meget godt i de årene vi reiste rundt med 3 barn i tenårene samtidig. Vi hadde 2010 modell. Fantastisk bil... Utrolig god beinplass også. Anbefales Anonymkode: 2993f...ce0
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #16 Skrevet 6. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvordan kunnskap han sitter på, som ikke nevner hvor utsatt man er når man blir påkjørt fra siden. Se for deg å få skrens på glatta og skli sidelengs inn mot en trailer. Tester, dokumenter på emnet ville jeg ha lest. Anonymkode: 73687...36b Joda. Men nå er det faktisk møteulykker som er "vanligst". Front mot front. Anonymkode: 39db3...c77
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #17 Skrevet 6. september 2018 Se på bilstolgruppen på face. Der er det mange med 3 seter i normale biler. Trikset er comboen av seter Anonymkode: a2961...16a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #18 Skrevet 6. september 2018 Jeg hadde volvo v50 og tre seter. Den bilen er absolutt ikke av de største, men gikk greit likevel. Kunne ikke kjøpe alle slags seter da, men målte opp og fant en løsning likevel. Jeg ville ikke kjøpt ny bil på forhånd bare pga dette. Anonymkode: 9b9e1...493
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #19 Skrevet 6. september 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda. Men nå er det faktisk møteulykker som er "vanligst". Front mot front. Anonymkode: 39db3...c77 Nei, å bli påkjørt bakfra er vanligst, men front mot front er langt farligere. Når man blir påkjørt bakfra så kjører man stort sett i samme retning og kollisjonen blir derfor av mindre kaliber, i motsetning til front mot front som skjer i høyere hastighet og begge bilene tross alt jobber fremover. Anonymkode: 69203...590
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #20 Skrevet 6. september 2018 11 timer siden, Arkana skrev: Vi har VW Touran og har plass til tre bilseter i baksetet. Vi har hatt alle mulige kombinasjoner og alle fungerer fint. signerer denne. Det er 3 fullverdige store seter bak i de. God bagasjeplass også, helt greit å få inn vogn. Samtidig virker ikke bilen veldig stor, helt greit å kjøre i trange parkeringshus m,m, Anonymkode: 9bbc4...a20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå