Gå til innhold

Original tampax med papp.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I disse antiplastdager prøver jeg å være mer bevisst. Jeg er glad i tampax når jeg har mensen og de nye er plast, med plastemballasje og plastinnføringstube. 

De originale hadde papirpakning og papprør. Finnes de fortsatt? Vil heller bruke dem. 

Anonymkode: a7e6e...869

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke - men det beste for miljøet er jo bare å begynne å bruke vanlige tamponger uten innføringshylse.

Evt. ta vare på plasthylsa og kast den i plastsøpla - plast gjenvinnes og smeltes lett om til andre ting. Faktisk langt bedre for miljøet enn å bruke papir, som krever mer kjemikalier og energi, klimagasser å produsere. 

Anonymkode: bbfbf...963

Skrevet

...og mensenkopp er ENDA bedre for miljøet...men det passer jo ikke for alle, da.

Anonymkode: c67b4...b00

• Liker 3
Skrevet

Har noen hjemme, men de er kjøpt i søreuropa en plass.

Hvis du vil være miljøvevisst bør du jo definitivt bytte til en menskopp.

Skrevet

Jeg bruker kun tampax jeg også. Kjøper på ebay!

Anonymkode: 2e1e8...0e0

Skrevet

I Normal-butikkene er de med papp

Skrevet

Bruk Menskopp! 1000 ganger bedre for miljøet enn tamponger 😄 og bedre for lommeboka 😅 OG det gjør mensen til en fryd, bytte morgen og kveld, ferdig (for de som ikke fossblør vel og merke) 

Anonymkode: 465e2...09e

Skrevet

Har sett de med papp på rema, men bare grønne, kanskje de er på vei ut? Jeg synes de med papp er vanskeligere å sette inn da jeg føler de sklir ut av fingrene min og jeg får ikke presset tampongen inn. Liker de i plast mye bedre. Så sant du kaster plasten på riktig sted så er det ikke noe problem. 

Anonymkode: 376cd...b3f

Skrevet
På 3.9.2018 den 23.39, AnonymBruker skrev:

Vet ikke - men det beste for miljøet er jo bare å begynne å bruke vanlige tamponger uten innføringshylse.

Evt. ta vare på plasthylsa og kast den i plastsøpla - plast gjenvinnes og smeltes lett om til andre ting. Faktisk langt bedre for miljøet enn å bruke papir, som krever mer kjemikalier og energi, klimagasser å produsere. 

Anonymkode: bbfbf...963

Sikkert, men for meg er det rett og slett vondt. Alle andre tamponger jeg har prøvd suger til seg all fuktighet før jeg rekker å dytte dem inn, så det kjennes omtrent som å dytte inn en sandpapirrull. Derfor har jeg brukt Tampax så sant jeg har fått tak i det. Og i likhet med TS ville jeg heller hatt papphylser enn plast, nå i disse antiplastdager. (Det er ikke aktuelt for meg å skylle og kildesortere Tampax-hylsene sammen med den andre plastsøpla på kjøkkenet, da lar jeg dem heller forbrennes som restavfall og skape litt energi.) 

Anonymkode: 4e00b...1ed

Skrevet

Jeg sier akkurat som brukeren over. Ikke hørt om Normal før..? Menskopp har jeg prøvd flere ganger, men det er ikke for meg, jeg får det ikke til så det gjør mensen til motsatte av en fryd 😛

TS

Anonymkode: a7e6e...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...