AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Hei! Jeg er ei jente på 21 år som dessverre har fått diagnosen vestibulitt og lurer på om det er noen fine jenter der ute i samme situasjon som kunne tenke seg og dele sine behandlingstips? Jeg tenker da hovedsakelig på behandling uten masse kremer, men massasje og ting som kan løst opp i stram bekkenbunn og få igang blodsirkulasjonen. Har ikke funnet noen fysio som er spesialist på dette der jeg bor (Tromsø).. Anonymkode: 0917d...4cb
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Jeg hadde vestibulitt i flere år. Det som hjalp meg var en behandling som heter atlaskorrigering.(http://atlas-korrigering.no/). Dette korrigerte et lite ledd i nakken. Dette var ikke en smertefull eller farlig behandling. Kjente det knapt. Når dette leddet var i riktig posisjon fikk kroppen min som hadde vært noe skjev hele livet, endelig rettet seg opp. Dette innebar også at bekkenet mitt som var tiltet, endelig fikk stå i normal posisjon. Kroppen brukte noen måneder på å gi slipp på alle muskelknuter og å rette seg opp. Deretter forsvant smertene litt etter litt. I mellomtiden brukte jeg et dilatorsett fra quintet.no for å hjelpe mot stram bekkenbunn. Det er viktig å si at jeg hadde uprovosert vestibulitt. Det vil si jeg hadde konstante smerter. Den provoserte versjonen gir smerter, men er ikke konstant. Etter å ha googlet dette i mange år i håp om å bli frisk selv, er inntrykket mitt at det er viktig å se på sin egen psykiske helse også. For jeg vet at psykiske plager kan forankre seg i kroppen. Så selv om kroppen sier i fra fysisk kan det altså være psykisk. Forsøk å finne ut av når dette oppstod for deg. Var det noen endringer i livssituasjonen din på det tidspunktet? Har du opplevd ekstremt med stress over langen? Bytte av medisiner som har gitt hormonforandringer? Kanskje du selv har en liten skjevhet i kroppen, som i likhet med meg har gitt verst utfall i underlivet? Det er ikke for å skremme deg eller noe sånt altså. Men jeg vet selv viktigheten av å se på helhetsbilde av hvordan kroppen din har det. På denne måten vil du forhåpentligvis slippe symptombehandling og komme rett til HOVEDÅRSAKEN av problemet. Anonymkode: dcaa0...771 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde vestibulitt i flere år. Det som hjalp meg var en behandling som heter atlaskorrigering.(http://atlas-korrigering.no/). Dette korrigerte et lite ledd i nakken. Dette var ikke en smertefull eller farlig behandling. Kjente det knapt. Når dette leddet var i riktig posisjon fikk kroppen min som hadde vært noe skjev hele livet, endelig rettet seg opp. Dette innebar også at bekkenet mitt som var tiltet, endelig fikk stå i normal posisjon. Kroppen brukte noen måneder på å gi slipp på alle muskelknuter og å rette seg opp. Deretter forsvant smertene litt etter litt. I mellomtiden brukte jeg et dilatorsett fra quintet.no for å hjelpe mot stram bekkenbunn. Det er viktig å si at jeg hadde uprovosert vestibulitt. Det vil si jeg hadde konstante smerter. Den provoserte versjonen gir smerter, men er ikke konstant. Etter å ha googlet dette i mange år i håp om å bli frisk selv, er inntrykket mitt at det er viktig å se på sin egen psykiske helse også. For jeg vet at psykiske plager kan forankre seg i kroppen. Så selv om kroppen sier i fra fysisk kan det altså være psykisk. Forsøk å finne ut av når dette oppstod for deg. Var det noen endringer i livssituasjonen din på det tidspunktet? Har du opplevd ekstremt med stress over langen? Bytte av medisiner som har gitt hormonforandringer? Kanskje du selv har en liten skjevhet i kroppen, som i likhet med meg har gitt verst utfall i underlivet? Det er ikke for å skremme deg eller noe sånt altså. Men jeg vet selv viktigheten av å se på helhetsbilde av hvordan kroppen din har det. På denne måten vil du forhåpentligvis slippe symptombehandling og komme rett til HOVEDÅRSAKEN av problemet. Anonymkode: dcaa0...771 Dette er rett og slett FARLIG tips. "Atlaskorreksjon" er livsfarlig å la "fagfolk" gjøre. Du har høy risiko for å bli lam fra halsen og ned, carotisdisseksjon (har sett dette flere ganger på jobb der kiropraktorer etc utfører nakkekorreksjoner/atlaskorreksjon) med påfølgende slag, lammelser etc Anonymkode: 5053d...174 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 Jeg gjorde følgende: - Avsluttet et dårlig forhold. - Sluttet på hormonprevensjon, samtidig som jeg brukte vagifem som jeg fikk av gynekolog (lokale østrogener) for å få fuktigere slimhinner. - Ikke les videre hvis du ikke vil vite intime triks: Tøyde med fingrene. Rett og slett sprikte med to fingre i skjeden for å "få tak i"/tøye den indre bekkenbunnsmuskulaturen. Jeg synes også det var nyttig å lese litt bekkenanatomi. Og onanerte, for å lære meg selv og kroppen min å kjenne Anonymkode: 91a45...baf 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde følgende: - Avsluttet et dårlig forhold. - Sluttet på hormonprevensjon, samtidig som jeg brukte vagifem som jeg fikk av gynekolog (lokale østrogener) for å få fuktigere slimhinner. - Ikke les videre hvis du ikke vil vite intime triks: Tøyde med fingrene. Rett og slett sprikte med to fingre i skjeden for å "få tak i"/tøye den indre bekkenbunnsmuskulaturen. Jeg synes også det var nyttig å lese litt bekkenanatomi. Og onanerte, for å lære meg selv og kroppen min å kjenne Anonymkode: 91a45...baf Tusen takk for fine tips❤️ Anonymkode: 0917d...4cb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå