Gå til innhold

Bli kvitt angst på fire dager

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har hørt om et par som har gått på det uten veldig gode erfaringer. Virker som et opplegg hvor de siler ut de som har veldig alvorlig, behandlingsresistent angst, og dersom man ikke opplever bedring skylder man på pasienten. Jeg var også veldig interessert i denne behandlingen før jeg hørte fra tidligere pasienter.

Anonymkode: d724d...6a1

Så fordi du har hørt om et par som ikke hadde effekt, mistet du interessen? I denne tråden har du jo lest om flere enn et par dette virker på, så det kansellerer allerede her ut ditt «par» . Som en annen skrev, hva har du å tape? Vil du ikke ofre en liten uke på noe som faktisk kan vise seg å virke?

Anonymkode: 682bc...2a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så fordi du har hørt om et par som ikke hadde effekt, mistet du interessen? I denne tråden har du jo lest om flere enn et par dette virker på, så det kansellerer allerede her ut ditt «par» . Som en annen skrev, hva har du å tape? Vil du ikke ofre en liten uke på noe som faktisk kan vise seg å virke?

Anonymkode: 682bc...2a3

En av dem ble verre i etterkant noe jeg også er redd for. Når jeg ser gjennom tråden her ser det ut til at 3 har hatt veldig god hjelp, og 2 det ikke hjalp så mye for. Så nei, jeg er ikke interessert i å risikere forverring med mindre jeg er ganske trygg på metoden.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tull for en del at det kun tar 4dager å bli kvitt angsten! Spørs veldig på hvor tung angst du har om du har tileggsdiagnoser som gir angst eller medisiner, eller traumer i kroppen! For de med lett angst og har ett lett og fint øov, helt sikkert!

Anonymkode: 48737...1a3

• Liker 2
Skrevet

Jo lengre du jobber med det jo lettere å stå støsig på bena ved tilbakefall! 4dager er fort enda mer nedi grøften!

Anonymkode: 48737...1a3

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det spørs om man har tilleggsdiagnoser eller ikke. Og etter hva jeg har skjønt så skal det mye til før man kommer inn til en slikt tilbud. 

Jeg brukte daglig 500 ml såpe om dagen i en lang periode pga. ocd. Og hadde ødelagte hender, men de ville ikke ha meg inn. De mente det var mer jobb for dps. Har nå fått behandling i 2 år, men fortsatt preget av tvangstanker, men ikke så ikke som det var. Men jeg tviler på at 4 dagers behandling ville kurert min ocd. Har hatt det så lenge jeg kan huske. Måtte gå bestemt rute i huset for at ikke mamma og pappa skulle død. Har minner fra det fra da jeg var 5 år kanskje. Har grublet ekstremt mye. Ut og inn av behandlinger. Så jeg har vanskelig for å tro at fire dagers behandling skulle hjulpet meg. Det høres for godt ut til å være sant 

Anonymkode: 3c96b...3ae

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har hørt om et par som har gått på det uten veldig gode erfaringer. Virker som et opplegg hvor de siler ut de som har veldig alvorlig, behandlingsresistent angst, og dersom man ikke opplever bedring skylder man på pasienten. Jeg var også veldig interessert i denne behandlingen før jeg hørte fra tidligere pasienter.

Akkurat. Dette opplevde jeg også 

Anonymkode: 01905...e38

Skrevet

Mange dps har dette opplegget. Men forstått det slik at det er spesifikke fobier. Leste om ei som hadde sosial angst og ble kvitt det. Behandlingen går ut på undervisning og å utsette seg for det man frykter mest og stå i det med behandler ved sin side. 
Eksponeringsterapi er det som skal hjelpe. Samtidig må en være på et sted at en tåler det. Må hvertfall være sterkt motivert og jobbe hardt mentalt. 

Anonymkode: ce757...d49

Skrevet

Datteren til en venninne fikk dette. Hun ble veldig mye bedre etter en runde. Så fikk hun det en gang til ca et år senere. Nå er angsten mer eller mindre borte.

Anonymkode: b91ef...051

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...