carina81 Skrevet 14. mars 2005 #1 Skrevet 14. mars 2005 Betaler dere for kjoler til brudepikene eller betaler foreldrene til barna for de???
AvaAdore Skrevet 14. mars 2005 #2 Skrevet 14. mars 2005 veslejenta til soeskenbarnet mitt skal vaere en slags brudepike for oss (hun skal egentlig bare vandre rundt i fin kjole..) og den skal jeg betale.. men da min tante giftet seg, og jeg og 2 soestre var brudepiker vet jeg at mamma og pappa betalte kjolene, saa det er litt individuellt...
Olifant Skrevet 14. mars 2005 #3 Skrevet 14. mars 2005 Vi betaler for kjolene til våre brudepiker. Det synes jeg egentlig bare er rett og rimelig, ihvertfall hvis det er typiske brudepike kjoler som ikke kan brukes til andre anledninger.
Harry's kvinne Skrevet 14. mars 2005 #4 Skrevet 14. mars 2005 Kjøper dere kjoler til brudepikene, da? Hvor mye betaler dere for dem? Jeg hadde tenkt å leie, hvis vi blir enige om "prinsessekjole". Hvis det blir snakk om en mer "vanlig" kjole hadde vi jo vurdert å kjøpe den til henne.
Grooo Skrevet 14. mars 2005 #5 Skrevet 14. mars 2005 Er det kjoler som er valgt ut av deg/dere og som er typiske brudepikekjoler som ikke kan brukes senere/til noe annet synes jeg nok at dere bør spandere, men er det "vanlige" kjoler som de kan og vil bruke til andre ting også kan det være annerledes.
rutti Skrevet 14. mars 2005 #6 Skrevet 14. mars 2005 VÅRE brudepiker velger kjoler selv, og foreldrene betaler. De vil ha det sånn
Gjest Gjesta Skrevet 14. mars 2005 #7 Skrevet 14. mars 2005 Jeg syns at brudeparet bør betale dersom de har krav til hvordan kjolene skal se ut. Jeg betalte naturligvis våre, siden det var våre egne barn, men de har vært brudebarn før og da betalte brudeparet. Min søster som var 27 var også brudepike, men hun kjøpte sin egen kjole, og bestemte den selv (med litt hjelp fra meg)
TeddyToria Skrevet 14. mars 2005 #8 Skrevet 14. mars 2005 Vet ikke helt hvordan vi gjør det... Hadde det blitt helt enkle sommerkjoler som jentene kunne brukt mye ellers, så ville nok foreldrene betalt. Men i og med at vi vurderer skikkelige brudepike kjoler, som nesten ikke kan brukes igjen og igjen, så ender nok vi opp med å betale. Men det synes jeg er helt greit - fikser dessuten en bra deal gjennom eBay, så da er det ikke så farlig!
lucky Skrevet 15. mars 2005 #9 Skrevet 15. mars 2005 Vi skal ha 3 brudepiker og vår sønn til brudesvenn. To av brudepikene har selv spurt om de kan være brudepiker (vi hadde i ugangspunktet kun tenkt å ha vår sønn). Min svigersøster har sagt at hun skal "hespe" i sammen noen fine kjoler (hun skal og sy min), så kostnaden vil ikke bli noen stor da. Så får vi se det an hvem som betaler
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2005 #10 Skrevet 15. mars 2005 Vi ska betale brudepike-kjolane sjølv, men reknar med det blir kjolar som barna kan bruke ved seinare høve også. Enkle, altså.
carina81 Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2005 Vi skal bare ha enkle brudepikekjoler, så de kan bruke de senere. Har ikke noen bestemt kjole de skal ha heller.. Vi får vel se hva vi gjør.. Men finner vi noen fine og billige, kan vi jo selvfølgelig betale de.. Tusen takk for tilbakemeldinger!!
Gjest MrsL Skrevet 15. mars 2005 #12 Skrevet 15. mars 2005 Vi betalte klærne til vår brudepike og brudesvenn
Suebird Skrevet 15. mars 2005 #13 Skrevet 15. mars 2005 De betaler vi. Kunne ikke falle meg inn å spørre om de kunne batle de selv... Et alternativ er jo å spørre om det kan være gaven til dere - kjole eller dress til barnet, hvis økonomien ikke tillater at dere kjøper. Slike "opplevelsesgaver" synes jeg det er for lite av jeg. Tror forloveren til Suebirdmannen leier inn korister eller solist til vielsen i gave til oss - genailt og garantert et utrolig flott minne
Gjest Hel Skrevet 15. mars 2005 #14 Skrevet 15. mars 2005 Jeg skal være brudepike i et bryllup til neste år og jeg må betale kjolen selv, som bruden har plukket ut. :-? Dette er nå et Amerikansk bryllup da..
majan Skrevet 16. mars 2005 #15 Skrevet 16. mars 2005 Ser ut til at vi skal betale for brudepikekjolen, vi har selv to gutter så de er det jo en selvfølge at vi skal kjøpe til, men jeg synes det kanksje er litt rart at de ikke tilbyr seg og kanskje betale halvparten siden vi skal kjøpe kjolen................ Men men sånn er det nå bare.... :-)
Gjest Madam Felle Skrevet 16. mars 2005 #16 Skrevet 16. mars 2005 Vi har kjøpt kjole til brudepikene våre, for jeg ville bestemme hvordan kjolen skulle se ut. Betalte 650 kr for to stykker fra USA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå