Gå til innhold

hvem betaler brudepike kjolene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betaler dere for kjoler til brudepikene eller betaler foreldrene til barna for de???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veslejenta til soeskenbarnet mitt skal vaere en slags brudepike for oss (hun skal egentlig bare vandre rundt i fin kjole..) og den skal jeg betale..

men da min tante giftet seg, og jeg og 2 soestre var brudepiker vet jeg at mamma og pappa betalte kjolene, saa det er litt individuellt...

Skrevet

Vi betaler for kjolene til våre brudepiker. Det synes jeg egentlig bare er rett og rimelig, ihvertfall hvis det er typiske brudepike kjoler som ikke kan brukes til andre anledninger.

Skrevet

Kjøper dere kjoler til brudepikene, da? Hvor mye betaler dere for dem?

Jeg hadde tenkt å leie, hvis vi blir enige om "prinsessekjole". Hvis det blir snakk om en mer "vanlig" kjole hadde vi jo vurdert å kjøpe den til henne.

Skrevet

Er det kjoler som er valgt ut av deg/dere og som er typiske brudepikekjoler som ikke kan brukes senere/til noe annet synes jeg nok at dere bør spandere, men er det "vanlige" kjoler som de kan og vil bruke til andre ting også kan det være annerledes.

Skrevet

VÅRE brudepiker velger kjoler selv, og foreldrene betaler. De vil ha det sånn

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns at brudeparet bør betale dersom de har krav til hvordan kjolene skal se ut. Jeg betalte naturligvis våre, siden det var våre egne barn, men de har vært brudebarn før og da betalte brudeparet.

Min søster som var 27 var også brudepike, men hun kjøpte sin egen kjole, og bestemte den selv (med litt hjelp fra meg)

Skrevet

Vet ikke helt hvordan vi gjør det...

Hadde det blitt helt enkle sommerkjoler som jentene kunne brukt mye ellers, så ville nok foreldrene betalt. Men i og med at vi vurderer skikkelige brudepike kjoler, som nesten ikke kan brukes igjen og igjen, så ender nok vi opp med å betale. Men det synes jeg er helt greit - fikser dessuten en bra deal gjennom eBay, så da er det ikke så farlig! :wink:

Skrevet

Vi skal ha 3 brudepiker og vår sønn til brudesvenn. To av brudepikene har selv spurt om de kan være brudepiker (vi hadde i ugangspunktet kun tenkt å ha vår sønn). Min svigersøster har sagt at hun skal "hespe" :ler: i sammen noen fine kjoler (hun skal og sy min), så kostnaden vil ikke bli noen stor da. Så får vi se det an hvem som betaler :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Vi ska betale brudepike-kjolane sjølv, men reknar med det blir kjolar som barna kan bruke ved seinare høve også. Enkle, altså. :)

Skrevet

Vi skal bare ha enkle brudepikekjoler, så de kan bruke de senere. Har ikke noen bestemt kjole de skal ha heller.. Vi får vel se hva vi gjør.. Men finner vi noen fine og billige, kan vi jo selvfølgelig betale de..

Tusen takk for tilbakemeldinger!! :)

Skrevet

Vi betalte klærne til vår brudepike og brudesvenn

Skrevet

De betaler vi. Kunne ikke falle meg inn å spørre om de kunne batle de selv... Et alternativ er jo å spørre om det kan være gaven til dere - kjole eller dress til barnet, hvis økonomien ikke tillater at dere kjøper. Slike "opplevelsesgaver" synes jeg det er for lite av jeg. Tror forloveren til Suebirdmannen leier inn korister eller solist til vielsen i gave til oss - genailt og garantert et utrolig flott minne :)

Skrevet

Jeg skal være brudepike i et bryllup til neste år og jeg må betale kjolen selv, som bruden har plukket ut. :-?

Dette er nå et Amerikansk bryllup da..

Skrevet

Ser ut til at vi skal betale for brudepikekjolen, vi har selv to gutter så de er det jo en selvfølge at vi skal kjøpe til, men jeg synes det kanksje er litt rart at de ikke tilbyr seg og kanskje betale halvparten siden vi skal kjøpe kjolen................

Men men sånn er det nå bare.... :-)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi har kjøpt kjole til brudepikene våre, for jeg ville bestemme hvordan kjolen skulle se ut. :wink:

Betalte 650 kr for to stykker fra USA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...