Gå til innhold

Problemstilling vikeplikt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veien som er utifra min gårdsplass er 30 sone (skolevei). Det er en uoversiktlig vei der 30 sona går ut i en 40 sone (veikryss) ca 100 meter fra min utkjørsel. I tillegg er det utkjørsel fra en butikk ca 60 meter fra min utkjørsel på samme side. På andre siden er det 60 meter til en brå sving så ser ikke noe før en bil ligger i svingen. Her kjøres det ofte aaalt for fort, folk ligger gjerne i 50-60 kmt.

Problemet mitt er: det er rett og slett vanskelig å komme ut av sin egen gårdsplass da det er "ledig" og "klart" meen egentlig ikke pga at folk kjører for fort. I rush trafikken kan jeg bli stående leeenge før det er klart fra begge sider. - ser til høyre - klart - ser til venstre - klart - til høyre igjen - ikke klart osv.... Jeg vet at jeg har vikeplikt utifra min egen gårdsplass men hva hvis det skulle skjedd et uhell og den andre bilen hadde ligget langt over fartsgrensen. Hadde det fremdeles vært min feil? 

Har også opplevd flere ganger og nesten blitt påkjørt bakfra når jeg blinker inn i gårdsplassen da bilen bak sikkert tenker at jeg fortsatt blinker fra 40 sone veiekrysset. Har blitt tuta på flere ganger og tenker jeg håper de føler seg dumme når jeg kjører inn i gårdsplassen. 

For å ikke snakke om vinteren når snøen er flere meter høy og veien er enda mer uoversiktlig. Kjenner jeg gruer med allerede. 

 

Anonymkode: 0fc45...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det skjet en ulykke ved at du kjører uti veien og det kommer en bil å kjører på deg i for høy hastighet kan det bli skylldeling.

Om du står stille og blinker inn for å komme deg hjem, og en bil kjører på deg bakfra er det den andre bilens skyld.

Anonymkode: d1fc1...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...