Gå til innhold

Ny PC- the sims 4

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en PC nå der det ikke er plass til the sims.(mangler 8 GB). Har en Asus notebook med 2 GB. Jeg er veldig dårlig på alt som har med PC å gjøre. Noen som har tips til en (billig) PC jeg kan bruke til sims?

Anonymkode: b7922...ab7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mangler plass på harddisken. Sannsynligvis kan du slette noe derfra slik at det blir plass. Det er RAM du har 2GB av, det er noe annet.

Anonymkode: fc1ff...ff5

Skrevet (endret)

Hvordan PC er det? Altså hele navnet, eventuelt kan du finne specsene selv og vise det til oss.

For å finne specs trykker du på det forstørrelsesglasset nede i venstre hjørnet av skjermen (ved siden av windowsknappen) der skriver du dxdiag og søker. Da får du opp et vindu, du kan ta skjermbilde av de forskjellige fanene, eller skrive det manuelt. Da kan vi hjelpe deg bedre :)

Alt som står der er ikke viktig, men prossessor, grafikkkort, ram og minne er fint å vite :)

Endret av Emblja
Skrevet

Kan dette hjelpe ? 😊

Kan jeg kjøpe en slags boks(harddisk?) som jeg kan koble til PC for å få mer plass ? Har slettet nesten alle programmer men det hjelper ikke.IMG_4355.thumb.JPG.3e6cd20cd993428758016309f43ddaae.JPG

Skrevet

De to gigabytene du snakker om er RAM, arbeidsminne, og har ingen verdens ting med lagringsplassen å gjøre. Det sier (sammen med bl.a. prosessoren, hvis styrke angis i GHz) noe om hva PC-en kan yte, ikke noe om hva du har plass til eller ikke plass til.

Det som betyr noe for lagringsplass er antall Gb som står under "Harddisk"/HDD eller lignende. Der må du ha minst 8 Gb ledig. Stort sett alle nyere PC-ere har fra 128 Gb og opp via 256 og 512 til over 1000, da oppgitt som 1 Tb fremfor 1000 Gb.

Ellers står det vel gjerne noe om "Systemkrav" i spillet. Det stilles gjerne krav om at du har en så-så god prosessor, så-så mye RAM (arbeidsminne, det du har 2 Gb av nå) og så-så mye plass på harddisken (altså det du trenger 8 Gb av nå). Det kan også hende den krever et grafikkort av en viss kvalitet, men Sims trenger vel ikke være så fryktelig krevende for en PC at du trenger dette.

Du kan i hvert fall gå på Start => Min Datamaskin/Denne PC-en/Noe lignende, og da ser du en oversikt over hvor mye lagringsplass du har totalt og hvor mye du har ledig. 8 Gb er bare noen få prosent på de fleste PC-er, så normalt burde det ikke være noe stort problem å slette seg ned til at du har såpass plass, med mindre du har en veldig gammel PC med særdeles lite lagringsplass.

Det går an å bruke eksterne harddisker, men å kjøre spill fra dem er sjelden noen god idé, i hvert fall med mindre du har et topp moderne opplegg med solid overføringshastighet. Eksterne harddisker er langt bedre til å lagre bilder, videoer, dokumenter og denslags enn til å være noe man kjører tunge programmer direkte fra.

Anonymkode: 5074e...129

Skrevet

Jeg har gjennopprettet dataen og slettet alt jeg ikke trenger. Fortsatt får jeg ikke lastet ned spillet. Jeg har ingen bilder,videoer eller dokumenter. Kjøpte pcen i 2016. Vurderer å kjøpe ny PC, tenker litt på denne: https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP14AX087NO/hp-stream-14-ax087no-14-barbar-pc-hvit

Dette trenger jeg for å laste ned spillet:

• PÅKREVD: Internett-tilkobling kreves for produktaktivering.
  • OPERATIVSYSTEM: Windows XP (SP3), Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1), Windows 8 eller Windows 8.1.
  • PROSESSOR: 1,8 GHz Intel Core 2 Duo, AMD Athlon 64 Dual-Core 4000+ eller tilsvarende (for datamaskiner med innebygde grafikkbrikkesett krever spillet 2,0 GHz Intel Core 2 Duo, 2,0 GHz AMD Turion 64 X2 TL-62 eller tilsvarende) SYSTEMMINNE: Minst 2 GB RAM.
  • LAGRINGSPLASS: Minst 9 GB ledig plass på harddisken med minst 1 GB ekstra plass til spesialinnhold og lagrede spill.
  • DVD-ROM: DVD ROM-stasjon kreves kun for installering fra fysiske medier.
  • GRAFIKKORT: 128 MB grafikk-RAM og støtte for Pixel Shader 3.0. Grafikkort som støttes: NVIDIA GeForce 6600 eller bedre, ATI Radeon X1300 eller bedre, Intel GMA X4500 eller bedre.
  • LYDKORT: DirectX 9.0c-kompatibelt
  • DIRECTX: DirectX 9.0c
  • KONTROLL: Tastatur og mus

Skrevet

det står:

denne pcen(c:) 

24,9 GB brukt av 29,1 gb

Skrevet

Skal den brukes til The Sims hadde jeg nok kjøpt en bedre PC enn det som står nødvendig. 

Anonymkode: dfb23...324

Skrevet

PC'en din har 32gb harddisk. Det står på bildet du la ut. Det er tilnærmet ubrukelig (jeg visste faktisk ikke at de solgte pc'er med så lite lagring, selv i 2016). Det er samme som jeg har på mobilen min (en Samsung S7). Ville IKKE kjøpt den pc'en du linker til heller. Den har bare 64gb. Kjøp i det minste en med 128gb, og helst 256gb. Har du tenkt å lagre mye bilder, ha flere spill osv på den ville jeg gått for 1tb (det er 8x så mye som 128gb). 

Jeg har selv The Sims 4 på pc'en med en del av ekstrapakkene (ikke alle), og det tar opp 22gb her. I tillegg har jeg ekstrainnhold som andre brukere har laget for 2,5gb. 

Anonymkode: 6d46f...80f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...