AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Nå er vi begge drittlei... Jeg sluttet etter 7 år på Loette pga store humørsvingninger - jeg var ei skikkelig heks til tider, pluss at jeg slet med nedstemthet og lav libido. Prøvde minispiral i nesten et år, men måtte ta den ut ifbm en infeksjon forårsaket av den, pluss at jeg fikk omtrent alt som var av bivirkninger. Det var virkelig det verste jeg har gjort mot meg selv 🙈 Etter spiralen ble jeg og samboeren enige om at jeg bare måtte holde meg vekke fra hormonell prevensjon - helsen min er viktigere mente han, så vi skulle holde oss til kondom. Det gikk fint med kondombruken i begynnelsen, siden vi begge var positivt innstilt til det. Men nå de siste månedene, så har kondombruken vært til skikkelig plage for begge.. Jeg blir fort øm/sår av det, slik at vi må avslutte i akten og gjøre oss ferdig "for hånd"/oralt. Med andre ord, så begynner det å ødelegge for sexlivet vårt. Nå vil jeg krype til korset og ty til annen prevensjon igjen, men vet ikke helt hva... Er det noen her som kan anbefale noe? Kriteriene mine er at det ikke gjør meg til et hormonelt monster, ikke økt risiko for uvi (dette var noe jeg var plaget med både på Loette og spiral). Spiral og stav utgår, da jeg vil ha noe jeg kan kutte tvert. All tips mottas med takk! ❤️ Anonymkode: 668d4...61f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 https://www.ung.no/prevensjon/1953_Prevensjonsmetoder_-_en_oversikt.html#header5 eneste jeg kommer på som kan være noe for deg Anonymkode: 39dbd...f65
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: https://www.ung.no/prevensjon/1953_Prevensjonsmetoder_-_en_oversikt.html#header5 eneste jeg kommer på som kan være noe for deg Anonymkode: 39dbd...f65 Sorry, prøvde å linke til p-ring, det dreit seg ut ser jeg 😛 men anyways, sjekk ut p-ring. Anonymkode: 39dbd...f65
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sorry, prøvde å linke til p-ring, det dreit seg ut ser jeg 😛 men anyways, sjekk ut p-ring. Anonymkode: 39dbd...f65 P-ring er jo også hormonell prevensjon.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 Av hormonell prevensjon er det hormonspiral som gir minst bivirkninger. Hvis du ikke vil ha hormonell prevensjon er det kobberspiral (anbefales ikke hvis du allerede blør mye under mensen, da spiralen fører til større blødninger), kondom eller pessar. Det går også an å bruke såkalte "sikre perioder", men det må du ikke bruke dersom du absolutt ikke vil bli gravid, for det er et veldig usikkert "prevensjonsmiddel". Hvis dere ikke skal ha (flere) barn bør du eller han kanskje vurdere sterilisering?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev: P-ring er jo også hormonell prevensjon. Ja? Men det fungerer lokalt. Det gjør ikke plaster, piller eller stav. De fleste tåler bedre prevensjon som kun er lokalt. Kom med bedre råd du da istedet for å pirke på svar folk kommer med. Anonymkode: 39dbd...f65
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja? Men det fungerer lokalt. Det gjør ikke plaster, piller eller stav. De fleste tåler bedre prevensjon som kun er lokalt. Kom med bedre råd du da istedet for å pirke på svar folk kommer med. Anonymkode: 39dbd...f65 Ingen prevensjonsmidler virker kun lokalt, det er ikke mulig... Hormonene den skiller ut påvirker jo hele kroppen. P-ring inneholder akkurat de samme hormonene som p-piller (østrogen og gestagen). Hormonspiral, p-stav og p-sprøyte (og minipiller) inneholder derimot bare gestagen, og gir dermed færre potensielle birvirkninger.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Sorry, prøvde å linke til p-ring, det dreit seg ut ser jeg 😛 men anyways, sjekk ut p-ring. Anonymkode: 39dbd...f65 Jeg har vurdert p-ring, men siden uvi er en mulig bivirkning så vil jeg ikke ta sjansen. Jeg var svært plaget med dette - fikk det flere ganger i måneden. Var på masse utredninger, gått igjennom utallige antibiotikakurer osv. Nå etter nesten 3 år har jeg kun hatt det en gang etter jeg sluttet med pillene og spiralen. Derfor vil jeg ikke utsettes for det igjen 🙈 Anonymkode: 668d4...61f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 Jeg har gått på naturmetoden, det vil si temperaturmåler i snart 3 år nå, og det har funka fint for oss. Det er jo omdiskutert, og sikkert ikke like bankers som andre prevensjonsmetoder, men jeg har i hvert fall ikke blitt gravid. (Og jeg vet at jeg er fertil, for jeg ble gravid etter én glemt p-pille og måtte ta abort for ca 5 år siden.) Vi ønsker oss ikke barn helt ennå, men samtidig er vi snart 30 og om det hadde skjedd prevensjonssvikt, så hadde det ikke vært totalt katastrofe på nåværende tidspunkt. Så det er jo en personlig avveining hvert enkelt par må ta, basert på livssituasjon, barneønske osv. Anonymkode: b30c6...808
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 Hormoner er ikke helt utelukket for min del.. Jeg har jo bare prøvd to typer, så det kan jo være at feks en annen type p-pille merke passer meg. Jeg er åpen for det. Har lest litt på microgynon, noen som har erfaring med denne? Anonymkode: 668d4...61f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #11 Skrevet 2. september 2018 17 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Ingen prevensjonsmidler virker kun lokalt, det er ikke mulig... Hormonene den skiller ut påvirker jo hele kroppen. P-ring inneholder akkurat de samme hormonene som p-piller (østrogen og gestagen). Hormonspiral, p-stav og p-sprøyte (og minipiller) inneholder derimot bare gestagen, og gir dermed færre potensielle birvirkninger. Man kanskje du skal lese at Ts ikke ønsker å bruke spiral som du anbefalte? Anonymkode: 39dbd...f65
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #12 Skrevet 2. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har gått på naturmetoden, det vil si temperaturmåler i snart 3 år nå, og det har funka fint for oss. Det er jo omdiskutert, og sikkert ikke like bankers som andre prevensjonsmetoder, men jeg har i hvert fall ikke blitt gravid. (Og jeg vet at jeg er fertil, for jeg ble gravid etter én glemt p-pille og måtte ta abort for ca 5 år siden.) Vi ønsker oss ikke barn helt ennå, men samtidig er vi snart 30 og om det hadde skjedd prevensjonssvikt, så hadde det ikke vært totalt katastrofe på nåværende tidspunkt. Så det er jo en personlig avveining hvert enkelt par må ta, basert på livssituasjon, barneønske osv. Anonymkode: b30c6...808 Siden det på nåværende tidspunkt er uaktuelt for oss å bli gravide, så våger jeg ikke å stole på den metoden. 🙊 Anonymkode: 668d4...61f
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. september 2018 #13 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man kanskje du skal lese at Ts ikke ønsker å bruke spiral som du anbefalte? Anonymkode: 39dbd...f65 Jeg "anbefalte" det ikke, informerte bare om at hormonspiral er prevensjonsmiddelet med minst birvirkninger, og at hormonspiral, sammen med p-stav, p-sprøyte og minipiller kun inneholder gestagen og derfor har færre potensielle bivirkninger. Så dersom TS vil forsøke hormonprevensjon bør hun velge en av disse.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #14 Skrevet 2. september 2018 Kopperspiral? Ingen hormoner i den i hvert fall, så evt. bivirkninger/plager vil opphøre tvert om den fjernes. Pessar - ikke like sikkert som andre ting, må bruke sæddrepende krem i tillegg helst, og enten planlegge sex eller avbryte for å sette den inn. Evt. gjøre det del av forspillet rett og slett? Ang. kondomer - hva med å prøve lateks-frie kondomer? Kan være du er begynt å reagere på dem, rett og slett. En skal vanligvis ikke bli sår av kondomer. Kanskje også kjøpt en pumpeflaske med glidemiddel og ha lett tilgjengelig, om problemet er for mye friksjon henger det gjerne sammen med for lite fukt. Ellers er det vel ikke andre alternativer, som også er hormonfrie? Hilsen ei som sliter med samme problemet, blir klin kokos på hormonprevensjon..... 😕 Anonymkode: 2ace0...e93
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. september 2018 #15 Skrevet 2. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hormoner er ikke helt utelukket for min del.. Jeg har jo bare prøvd to typer, så det kan jo være at feks en annen type p-pille merke passer meg. Jeg er åpen for det. Har lest litt på microgynon, noen som har erfaring med denne? Anonymkode: 668d4...61f Microgynon er en av de p-pillene med lavest dose østrogen. Har prøvd den, men fikk mellomblødninger, antakelig fordi det østrogennivået i pillene var for lavt. Har brukt andre p-piller med mer østrogen uten problemer. Har du vurdert minipiller eller cerazette? De inneholder bare gestagen. Dersom du har problemer med at du blir i dårlig humør av p-piller, så skyldes dette østrogenet. Så en lavdose p-pille eller minipiller/cerazette kan være en løsning for deg
Punhunter Skrevet 2. september 2018 #16 Skrevet 2. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kopperspiral? Ingen hormoner i den i hvert fall, så evt. bivirkninger/plager vil opphøre tvert om den fjernes. Pessar - ikke like sikkert som andre ting, må bruke sæddrepende krem i tillegg helst, og enten planlegge sex eller avbryte for å sette den inn. Evt. gjøre det del av forspillet rett og slett? Ang. kondomer - hva med å prøve lateks-frie kondomer? Kan være du er begynt å reagere på dem, rett og slett. En skal vanligvis ikke bli sår av kondomer. Kanskje også kjøpt en pumpeflaske med glidemiddel og ha lett tilgjengelig, om problemet er for mye friksjon henger det gjerne sammen med for lite fukt. Ellers er det vel ikke andre alternativer, som også er hormonfrie? Hilsen ei som sliter med samme problemet, blir klin kokos på hormonprevensjon..... 😕 Anonymkode: 2ace0...e93 Det med lateksfrie kondomer var kanskje ikke dumt.. har prøvd ut masse forskjellige typer kondomer, men usikker på om det har vært lateksfritt 😅 Har ikke tenkt over at det kanskje skyldes en reaksjon. Takk for tips! 1
Punhunter Skrevet 2. september 2018 #17 Skrevet 2. september 2018 Just now, Punhunter said: Det med lateksfrie kondomer var kanskje ikke dumt.. har prøvd ut masse forskjellige typer kondomer, men usikker på om det har vært lateksfritt 😅 Har ikke tenkt over at det kanskje skyldes en reaksjon. Takk for tips! Der forsvant anonymiteten ja 😏
Punhunter Skrevet 2. september 2018 #18 Skrevet 2. september 2018 10 minutter siden, Anonymus Notarius said: Microgynon er en av de p-pillene med lavest dose østrogen. Har prøvd den, men fikk mellomblødninger, antakelig fordi det østrogennivået i pillene var for lavt. Har brukt andre p-piller med mer østrogen uten problemer. Har du vurdert minipiller eller cerazette? De inneholder bare gestagen. Dersom du har problemer med at du blir i dårlig humør av p-piller, så skyldes dette østrogenet. Så en lavdose p-pille eller minipiller/cerazette kan være en løsning for deg Det skal jeg sjekke ut. Skal bestille time hos lege imorgen og høre hva som blir anbefalt. kanskje det har kommet en helt ny type superpille uten bivirkninger? 😏 (Lov å håpe 😂) Setter ihvertfall pris at dere forteller om deres erfaringer, som kan hjelpe meg til å velge. 😊
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #19 Skrevet 2. september 2018 5 minutter siden, Punhunter skrev: Det skal jeg sjekke ut. Skal bestille time hos lege imorgen og høre hva som blir anbefalt. kanskje det har kommet en helt ny type superpille uten bivirkninger? 😏 (Lov å håpe 😂) Setter ihvertfall pris at dere forteller om deres erfaringer, som kan hjelpe meg til å velge. 😊 Jeg blir en heks på østrogen, og tåler ikke kobberspiral, men cerazette var genial, null bivirkninger og ingen mens. Anonymkode: 3ef9b...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #20 Skrevet 2. september 2018 6 minutter siden, Punhunter skrev: Det med lateksfrie kondomer var kanskje ikke dumt.. har prøvd ut masse forskjellige typer kondomer, men usikker på om det har vært lateksfritt 😅 Har ikke tenkt over at det kanskje skyldes en reaksjon. Takk for tips! 4 minutter siden, Punhunter skrev: Der forsvant anonymiteten ja 😏 ❤️ Er du usikker på om dere har prøvd lateks-frie, så har dere (nesten) garantert ikke gjort det - de er vanligvis veldig tydelig merka, og også dessverre noe dyrere enn vanlige kondomer. Et tips - bestilte nettopp fra komplett apotek, som har helgetilbud idag, til bare 109 kr samme koster ellers i byen her gjerne 189 kr på apotek...... Sånn om du ville prøve https://www.komplettapotek.no/product/861493/intim-og-underliv/mannens-underliv/rfsu-so-sensitive# https://www.komplettapotek.no/product/861493/intim-og-underliv/mannens-underliv/rfsu-so-sensitive# Anonymkode: 2ace0...e93 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå