Gå til innhold

Kjønnsvorter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

For litt under et år siden oppdaget jeg vorter i underlivet. Jeg behandlet det først med Condyline, og fikk bort en del med det. Har siden det vært hos legen to ganger for å fryse bort resten. Trodde jeg var blitt kvitt det, men har fått 2-3 små vorter nå ca 3 mnd etterpå. Skal jeg aldri bli kvitt dette? Jeg unngår kontakt med menn på grunn av dette. Hvordan i all verden skal jeg liksom kunne gå inn i noe forhold når jeg har dette og dermed kan smitte den andre parten? Det er jo ikke akkurat "turn on"-informasjon å måtte dele med en partner. Jeg er klar over at det ikke er opplysningsplikt, men jeg har et etisk ansvar å informere om det! 

Har en del kontakt for tiden med en jeg hadde en greie med i fjor (vi hadde sex noen ganger men umulig å si om han smitta meg eller om det er en annen partner, det er ikke så viktig for meg uansett). Han er gira på å møtes igjen, men jeg mistenker det kun å handle om sex. Jeg kan jo ikke møte ham bare for å ha sex (selv om jeg har lyst) når jeg har dette problemet. Huff, det får meg til å føles så ekkel. Jeg vet heller ikke hva slags unnskyldning jeg skal finne på for å ikke treffes. Og det gjør vondt å tenke på at dette kanskje forblir et problem lenge og at jeg aldri kan involvere meg med noen :( 

Noen som har erfaring med dette selv? Har kjønnsvortene gått bort etter hvert? Hvor lang tid tok det? Leser litt studier om at enkelte med kjønnsvorter som har tatt HPV-vaksine har opplevd at de har forsvunnet da. Noen som har forsøkt dette? Vurderer Gardasil 9, greit å beskytte seg mot andre typer HPV-infeksjoner også. 

Sorry, ble langt, men jeg måtte bare få ut noen tanker. 

Anonymkode: 5fc5e...a5c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk penslet dem hos legen, og resept på middelet. Svidde som fy, luktet fælt men gikk over etter 1-2 mnd :) God bedring!

Anonymkode: 8f4e3...55b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...