Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger ny PC da min gamle snart gir opp. Skal hovedsakelig bruke den til skolearbeid og streaming, men vil gjerne ha muligheten til å spille sims også. Ville gjerne hatt mac (som jeg har nå), men de har gått veldig opp i pris siden jeg kjøpte min og dermed blir det uaktuelt. 

Jeg har sett litt, men syns det er vanskelig å finne en som dekker alle kriteriene mine. Den eneste jeg har kommet over som faktisk virker "perfekt" er denne: https://www.komplett.no/product/1066641/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-baerbare-pc-er/lenovo-v130-14-full-hd#https://www.komplett.no/product/1066641/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-baerbare-pc-er/lenovo-v130-14-full-hd#

Er det noen med peiling på PC her som kan si meg om den virker grei, eller er det noe jeg ha oversett? 

Anonymkode: 72d0f...f28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjermkortet er ikke så raskt. Det kan være du må skru ned oppløsningen mens du spiller det for at ikke det skal hakke, og du kan ikke ha innstillingene på det høyeste detaljnivået. Bortsett fra det virker den grei.

Anonymkode: 581a0...f95

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjermkortet er ikke så raskt. Det kan være du må skru ned oppløsningen mens du spiller det for at ikke det skal hakke, og du kan ikke ha innstillingene på det høyeste detaljnivået. Bortsett fra det virker den grei.

Ser at macen min har Intel HD Graphics 3000, mens denne altså har Intel HD Graphics 620. Er det stor forskjell? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at macen min har Intel HD Graphics 3000, mens denne altså har Intel HD Graphics 620. Er det stor forskjell? 

Hvis det er rett da, jeg har ikke peiling på sånt😅

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

620 er omtrent 3x raskere enn 3000.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

620 er omtrent 3x raskere enn 3000.

Men da er det jo ingenting i veien med skjermkortet! Har ikke hatt noen problemer med å spille sims på macen min. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men da er det jo ingenting i veien med skjermkortet! Har ikke hatt noen problemer med å spille sims på macen min. 

Hvis du synes det vil den være helt fin. Det er veldig subjektivt hva man synes er godt nok.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du synes det vil den være helt fin. Det er veldig subjektivt hva man synes er godt nok.

Når det gjelder hakking og sånn er vel ikke det særlig subjektivt. Har aldri opplevd det. 

Sånn ellers når det kommer til kvaliteten på bildet er jeg nok ikke så veldig kresen, nei. 

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Når det gjelder hakking og sånn er vel ikke det særlig subjektivt. Har aldri opplevd det.

Opplevelse av hakking er faktisk ekstremt subjektivt. Enkelte må ha over 100 bilder per sekund for at ikke det skal være plagsomt, mens andre klarer seg fint med under 25.

Skrevet

Det kan forresten være at Macen din har to skjermkort, et fra Intel HD 3000 som brukes til vanlig, og et annet som brukes når du spiller. Det kommer an på hvilken modell det er.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opplevelse av hakking er faktisk ekstremt subjektivt. Enkelte må ha over 100 bilder per sekund for at ikke det skal være plagsomt, mens andre klarer seg fint med under 25.

Mulig det, men det har i alle fall ikke vært noe utpreget problem. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan forresten være at Macen din har to skjermkort, et fra Intel HD 3000 som brukes til vanlig, og et annet som brukes når du spiller. Det kommer an på hvilken modell det er.

Det er mulig, men det er bare det ene skjermkortet som står nevnt. Jeg har en Macbook Pro fra 2011, 15".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...